Geplaatst: 8 september 20178 j Ik sluit niet uit dat ik me gisteren een beetje te buiten gegaan ben bij leven van het land. Terwijl ik heus alleen wat lebstremsel en ferment nodig had... Waar is het misgegaan? (Nee hoor. Ben er stinkend blij mee. Hoewel ik met die soja wellicht een beetje overboord gegaan ben. Nah ja. Ik haal het er allemaal uit straks hoor. Heus. Zul je zien!) wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 8 september 20178 j Ik heb een stoofperen boom gekocht bij het tuincentrum kreeg 25% korting maar bij de kassa 40% Ze hadden nog wat leuke dingen meer ook een Ginko boom maar toch maar niet gedaan (ga misschien nog terug)
Geplaatst: 8 september 20178 j Oh. Maar een stoofperenboom met zo maar eventjes 40% korting is idd wel een hele goede deal! Die Ginko boom moest ik even Googelen en leest ook als een super bijzondere aankoop. Ook met zoveel korting? Dan is t haast zonde om em te laten staan! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 8 september 20178 j Wij hebben een grote oude ginkgo staan. Kan m zeker aanraden mooie bladeren en prachtige herfst verkleuring. Dus doen
Geplaatst: 8 september 20178 j Een zakje oesterzwammenbroed "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 8 september 20178 j Oh. Maar een stoofperenboom met zo maar eventjes 40% korting is idd wel een hele goede deal! Die Ginko boom moest ik even Googelen en leest ook als een super bijzondere aankoop. Ook met zoveel korting? Dan is t haast zonde om em te laten staan! Met korting weet ik niet maar hij koste maar 10 euro of zo.Ze hadden nog meer bomen peren, kersen, appels, kweeperen, mispels, pruimen enz.Ik heb voor mijn Gieser wildeman 11.- euro betaald nu.
Geplaatst: 8 september 20178 j Klinkt als een goeie deal! Hoe oud was t boompje denk je? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 8 september 20178 j Welke de peer die ik heb gekocht of de Ginko?De peer is een mooi formaat die draagt volgend jaar vrucht.De Ginko was niet super groot meter of zo?
Geplaatst: 8 september 20178 j Ah nee de peer bedoelde ik inderdaad. Nou als die volgend jaar al draagt zelfs, is het echt een werelddeal! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 9 september 20178 j Ik denk dat er dit jaar misschien al vruchten aan hebben gehangen maar dat kan ik niet meer zien.
Geplaatst: 5 november 20178 j Happy Jo! Witte bes en kweepeer( appel) Vranja gekocht. Kweepeer is een patio boompje. Past dus nog in de voortuin bij huis. Witte bes gaat naar de moestun.
Geplaatst: 26 november 20178 j Ik heb gisteren Kwekerij Arborealis aangedaan. Dat is een eindje fietsen - ze zitten in Wilhelminaoord, op de grens van Friesland en Drenthe - maar ze hebben mooie dingen: vooral vaste planten die zowel eetbaar als sierlijk zijn, en niet bang voor de winter!Echt een mooie selectie hebben ze, van plantjes die je niet overal aantreft. Mijn fietskratje vol gedaan! Wat het is:kruipbraampje - Rubus Xanthocarpus;2 kweepeertjes - Chaenomeles Kinshiden en Chaenomeles Moerloosei;sierbraam - Rubus Peltatus;Szechuan peperboompje - Zanthoxylum Bungeanum (die met de vervaarlijke stekels op de foto);moerbei 'Black Persian';Xanthoceras Sorbifolium.Ik mocht ook nog uitkiezen tussen een stekje artisjok of bronsvenkel. Bronsvenkel gekozen. Ik heb mijn tuin pas sinds een jaar, het zit nog deels in de opzet-fase, maar ik kreeg dus ineens een sterke drang om voor de winter nog een slag te maken, want nog een jaar wachten leek me niet zo'n goed idee - ik verwacht dat dit langzaam groeiend spul is.Als iemand ervaringen heeft met een van deze soorten hoor ik het graag, want zoveel kom je er niet over tegen.
Geplaatst: 9 februari 20188 j Sproeiding... past gewoon op een petfles. https://nl.aliexpress.com/item/Portable-Plastic-Juice-Bottles-Interface-Water-Pressure-Sprayer-Head-Garden/32761503427.html Was wel snel binnen deze... week geleden besteld.
Geplaatst: 16 februari 20188 j Ik zag het bericht van roeier en dacht *aaaah ik moet nog wachten!* ..Maar vandaag is 't gearriveerd, Kwekerij Arborealis zag een nacht waarin het niet zou vriezen om me het pakket te versturen, en tjonge dat is echt top inpakwerk - met extragratis mulch, handig ook nu met 't in de grond zetten! Elaeagnus umbellata `Sweet `n Tart` (30-40 cm C2) x 1Elaeagnus umbellata `Amber` (25-30 cm C2) x 1Alnus glutinosa (80-100 cm W) x 5Castanea sativa `Marigoule` (40-50 cm C2) x 1Sambucus nigra `Haschberg` (25-30 cm C2) x 1Hosta `Fortunei Hyacinthina` (10-15 cm P9) x 1Allium ursinum (10-15 cm P9) x 1
Geplaatst: 13 maart 20187 j Rode pootuitjes en gele pootuitjes, laatste zakjes bij de Aldi. En paarse korte regenlaarsjes! (heb daar afgelopen herfst echt de hele stad voor afgefietst en nergens korte regenlaarsjes, behalve roze met roze stippen voor kids, te bekennen...)En ook nog een zielig zakje met een Aspergeklauwtje meegenomen.Oja... en worteldoekpinnen.Het worteldoek zag er ook goed uit, alleen wat lastig te vervoeren. Was dus niet meer dat rare stofachtige spul dat vergaat waar je bijstaat.
Geplaatst: 13 maart 20187 j Een spitvork! Hopelijk is dat wat fijner voor de tuin en voor de rug, nu ons stukje volkstuin een keer zo groot is als vorig jaar.
Geplaatst: 13 maart 20187 j Het worteldoek zag er ook goed uit, alleen wat lastig te vervoeren. Was dus niet meer dat rare stofachtige spul dat vergaat waar je bijstaat.Fijne tip Erny. Ik moet nog hebben!Oh en veeeel plezier met je paarse laarsjes. Staat vast stoer! @Thrive: een spitvork. Wat goed. Ze zijn wel prijzig vaak vind ik. Heb er daarom ook nog geen. Maar staat al lang op het verlanglijstje. Hoop dat ie goed bevalt! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 14 maart 20187 j ja, een spitvork is ons meest gebruikte gereedschap, spear en jackson met een gesmede dul (door schade en schande en zo) hier een nieuw druppelsysteem gekocht voor in de 2e kas
Geplaatst: 14 maart 20187 j Een tweede kas RobO! You're living my dream. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 14 maart 20187 j een spitvork. Wat goed. Ze zijn wel prijzig vaakOp zandgrond is een spitvork ideaal, ik spitte er elk jaar de tuin mee. De laatste die ik kocht kwam bij de Gamma vandaan, die was een stuk goedkoper dan andere aanbieders.Niet de kwaliteit van S&J maar voor mij goed genoeg. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 15 maart 20187 j Mooi om de goede ervaringen met een spitvork te lezen! Ze zijn vaak inderdaad aardig prijzig, maar nu in de aanbieding voor 2 tientjes kon ik hem niet laten liggen. Ik ben benieuwd!Gisteravond heb ik nog een 220L compostvat gehaald en ik ben net langs de Lidl gereden voor de fruitstruiken. We zijn een doornloze braam en een zomerframboos rijker. Nu de pinpas voorlopig maar weer even verstoppen.
Geplaatst: 15 maart 20187 j Die linkse zijn leuk die rechtse heb ik ook ooit gehad maar die kwamen op een gegeven moment niet meer boven of ze bloeide niet iets was er mee.
Geplaatst: 15 maart 20187 j Ow ben benieuwd dan Zal nog eens goed de teelt beschrijving er op na slaan
Geplaatst: 21 maart 20187 j Heb in Italië per ongeluk wat zaden, pootaardappeltjes en aspergeplanten gekocht. Ooooo, ben zo in mijn nopjes! Tralalalaaaaa
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.