Geplaatst: 9 april 20259 Apr Peters Professional zit veelal in 15 KG zakjes. Yara is meestal nog wel gewoon 25Kg. Peters was veel duurder dan Yara, wat de huidige prijzen zijn weet ik niet. https://royalbrinkman.nl/meststoffen-gewasverzorging/meststoffen/wateroplosbare-meststoffen/npk-meststoffen/peters-professional-special-purpose-20-20-20-15-kg-150282133 Door het splits systeem van Yara met Calcinit als voornaamste N bron, ontloop je in ieder geval de N limiet van consumentenproduct/-verkoop. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Geplaatst: 10 april 202510 Apr Toch nog maar een aankoop gedaan in het verre oosten voordat er een handelsoorlog met importtarieven uitbreekt. Ik was het eigenlijk niet van plan maar kreeg 7 euro korting op deze bak van 59x42 cm, wat een mooie aanwinst is tegen het kliederen op mijn zolder met potgrond etc. Het nadeel is altijd wel dat je voor minimaal 20 euro moet bestellen, dus ik heb er maar een paar schoenen bij gedaan zodat ik uitkwam op een totaalbedrag van 21,32.
Geplaatst: 10 april 202510 Apr Lading compost opgehaald 30 kruiwagens vol voor €20. 10 april 202510 Apr aangepast door eduro foto draaien
Geplaatst: 10 april 202510 Apr Dat is een mooi prijsje voor 30 kruiwagens vol !!!! Ruilen tegen een plastic bak en een paar schoenen ???🤣 10 april 202510 Apr aangepast door driepinter
Geplaatst: 11 april 202511 Apr 10 April rond 00:20 uur besteld, op de website stond uiterlijk dinsdag 15 april in huis, maar het kwam vandaag 11 april rond 12:45 al! Dus toch besteld, al zal ik het nu nog niet gebruiken. De "plantenflat" pas eind van het jaar / begin volgend jaar, en de kas waarschijnlijk pas op de nieuwe moestuin (sta op de wachtlijst in Bodegraven, maar heb de tuin in Boskoop nog). Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 11 april 202511 Apr Mijn oppot bak is ook al binnen, samen met de schoentjes maat bomschuit (maat 48)
Geplaatst: 14 april 202514 Apr 3 vaste plantjes voor in de tuin. 6,- Bij tuincentrum hebben ze in ♻️ inlever/ruilbak, dus wat ronde potten ingeleverd wat ik niet gebruik, en wat vierkante potten waar ik er te weinig van had gepakt. Scheeld ook weer € als je geen potten hoeft te kopen.
Geplaatst: 15 april 202515 Apr Ik verwacht er niet heel veel van voor die prijs (nog geen 12 euro), maar ik heb 2 ventilatoren besteld die werken op een zonnepaneeltje. Voor een beetje ventilatie in mijn kasje als het daar 's-zomers te warm wordt
Geplaatst: 16 april 202516 Apr 6 uren geleden, rorror zei: Ik dacht dat je niks meer zou kopen Jawel, maar ik laat het pakket dan ook afleveren bij een afleverpunt om commentaar van mijn vrouw te vermijden dat ik alweer dingen kocht voor de tuin. Wat niet weet wat niet deert 😇
Geplaatst: 16 april 202516 Apr Ik ben weer eens samen met @jootje op pad geweest naar Tuincentrum Peer hier in Doetinchem. Voor wat mooie gezaaide uien, 2 witte helleborussen, venkel-, en paksoiplantjes enzo. Wat hebben ze daar toch veel kruiden en groenten en fruitbomen/struiken! Echt niet goedkoop ofzo, maar wel een mooie hoeveelheid plantjes in een potje enzo. Daar kan je wat mee. Ook kocht ik een grote terracotta pot, om als bleekpot te dienen voor mijn zeekool. EN ook weer ons tripje naar Van Der Plancke / Bandus in Hummelo. Normaal lopen we dan even een rondje door het bamboebos, waar ook hele grote eucalyptusbomen staan. Maar nu was het een beetje pisweer (lekker hoor, daar niet van), dus zijn we het binnenwinkeltje ingedoken. Daar hebben we heerlijk staan neuzen, en er wat zakjes met zaden uitgezocht. Kievitsbonen, rode kool, uhm, wat kocht je ook alweer nog meer Jo? Ze hadden nog niet gek veel planten staan buiten, maar maken zich ook op voor het zaai plant en poot festijn begin mei. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 16 april 202516 Apr Leuk zeg, mooie uitjes en die planten ruil beurs in het eerste weekend van mei daar lijkt me ook leuk..moet ik alleen niet vergeten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 april 202516 Apr Leuk uitje weer, en inderdaad , twee erg leuke winkels! Ik had behalve wat groente plantjes, en mais, gekleurde snijbiet en rode spitskool zaden! 😊
Geplaatst: 16 april 202516 Apr Vandaag 10 potten van 25 liter besteld en gelijk 10 onderzetters erbij, wel handig als ze straks op het achterterras staan (waar wij toch de afgelopen zomer niet hebben gezeten) en dan wordt het niet gelijk een aardiger zooitje, anders dan aardig zootje hahaha. En stiekem ook gelijk een aantal P7 en P9 bakjes besteld, die passen dan weer wat beter in mijn zaaikasjes. Die waren zo goedkoop en ik dacht: die neem ik er dan maar gelijk erbij. https://pflanzburg.de/product/vierkanttopf/?attribute_pa_volumen=25-l&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwqv2_BhC0ARIsAFb5Ac9eAdH1QHrV5Y5zZWaJDQGvM85bLDQhrEa4i3bMDnOFTv6HjkTIl9oaAlhKEALw_wcB https://pflanzburg.de/product/untersetzer-quadratisch/?attribute_pa_groesse=33-5-x-33-5-cm&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwqv2_BhC0ARIsAFb5Ac-2mXlUOFggLwkcWBlF4fTzc_RGU-8EPfoqzyqMXiTDSZVBvZefVO0aApZGEALw_wcB
Geplaatst: 18 april 202518 Apr Blijkt er hier in de buurt toch nog een (prachtig) tuincentrum/bomenkwekerij/hoveniersbedrijf te zitten wat we nog niet kenden. Heerlijk rondgestruind en natuurlijk paar dingetjes meegenomen. Ik wilde in ieder geval vingerhoedskruid. Dat laatste komt bij bossen vanzelf op bij anderen, maar hier koop ik het toch echt ieder jaar een paar nieuwe plantjes. En wat zaadjes, ook alvast winterpostelein voor de herfstzaai. De kweektafels zijn tot de winter al volgeboekt, heerlijk! 18 april 202518 Apr aangepast door Dahli
Geplaatst: 18 april 202518 Apr Ik stik van de potjes @Erny, maar vaak passen die vierkante beter in mijn kasjes en ijsbakjes. Straks ga ik voor de courgette en pompoen de grotere airpotten wel gebruiken. Maar ik heb liever te veel dan te weinig.😊
Geplaatst: 18 april 202518 Apr Ik had mn bericht verwijderd want... zie geen verzending over de grens... Dus even gemaild. Vierkant is inderdaad logistiek een stuk handiger. En ik hou ervan om dezelfde potjes te hebben ipv allemaal verschillende.
Geplaatst: 19 april 202519 Apr Mijn bakken kwamen vandaag al aan met onderzetters en P7 en P9 bakjes. Mijn man zei nu: waarom die onderzetters. Ik zeg: om de aarde tegen te houden. Hij zegt: je denkt zeker dat het daarin blijft, dat spat er gewoon over. Ja als het hard regent wel natuurlijk. Tja, denk ik dat ik er goed aan doe. Alleen dit bedrijf had ze in de goede formaat om erbij te bestellen. Elders zag ik alleen kleinere afmetingen en dan moet ik weer verzendkosten afrekenen of het ziet er niet hetzelfde uit. Deze bakken gaan langer mee. Ik heb heel veel stoffen zakken, maar die worden heel erg smerig door het mos. En mijn man wil liever niet dat ik ze in het wasmachine doe, is bang dat de leiding verstopt raakt met aarde. Dan gewoon plastic bakken erbij. Maar het leek eerder dat ik zwembadjes had besteld, tig meter van die luchtbubbels. 19 april 202519 Apr aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 19 april 202519 Apr 1 uur geleden, Petrasmoestuin zei: met onderzetters en P7 en P9 bakjes Altijd leuk Petra, een nieuw pakket met tuinspulletjes 😉. In het kader van hergebruik: ik spaar voor het opkweken van zaailingen altijd die zwarte bakjes van de slager op (als je geen vegetariër bent natuurlijk). Die zijn van hard plastic met behoorlijke opstaande rand i.v.m. water geven. Er passen precies 2 vierkante potjes van 10 x 10 of 3 ronde kleinere potjes in. Ze gaan jaren mee. Ideaal!
Geplaatst: 20 april 202520 Apr Vrijdag bij de Lidl geweest. Even bij de zaden gekeken en wat zakjes meegenomen die thuis inmiddels op zijn.
Geplaatst: 20 april 202520 Apr Ik was ook bij de Lidl en zag daar zowaar P7 potjes!!! Alles was 99 ct. Dus 12 potjes...nou... voor 8 ct per potje gaan we daar gewoon voor. Zijn wel van het wat slappere plastic maar toch alles maar meegenomen (dus in totaal 250). Kan ik weer lekker verder met verpotten. En ook nog twee (ook de laatste) lange plastic trays voor in de vensterbank meegenomen. 20 april 202520 Apr aangepast door Erny
Geplaatst: 21 april 202521 Apr P8 @Erny volgens de verpakking ten minste. Vond ze al klein en laag dus keek even goed, geen P9, maar ca. 8x8 cm stond er op. Ik heb wel zo'n setje bakjes €5 bleek bij kassa, met kapje meegenomen donderdag. Potjes waren van dat thermomolded folieplastic, zoals bekend van Modiform potjes, geen spuitgiet potjes. Overigens zitten Modiform en Thomsen al een aantal jaren in één bedrijf. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.