Geplaatst: 9 februari 201412 j een zak met 20kg basaltmeel en 2 pakken compostmaker Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 12 februari 201412 j Maandag een McIntosh appelboompje voor maar 6 euro(kon ik dus niet laten staan. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 12 februari 201412 j Een houten rek van 110H en 80B, 2 TL armaturen en 4 groeilampen. Straks nog wat koperdraad en stekkers halen en dan maar knutselen...
Geplaatst: 19 februari 201412 j Een vakantiehuisje! Maar dan voor anderen, die hier op vakantie willen Vanavond gaan we shoppen voor een bed met matras en dekbed, zodat de binnenkant volgende week al netjes is. Want dan krijgen we meteen iemand te logeren.De buitenkant moet ook nog flink worden opgeknapt. Mocht er hier iemand zijn die goed is met een staalborstel, en die graag 1 of 2 nachtjes blijft slapen tussen de varkens? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 februari 201412 j Ja hoor, inclusief bezorgen (moeilijk met vrachtwagen, want je mag er niet mee rijden) waren we 1100 euro kwijt. Hij is wat roestig, maar nergens te erg. De bodem is erg goed, en verder hebben we er dus aardig wat opknapwerk aan. Er gaan nog heel wat liters verf op, en in, en dan nog wat andere zaken zoals luikjes enzo. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 februari 201412 j Zo das nog best veel geld! Maar wel ontzettend gaaf, leuk zo'n opknapklus, van zulke dingen gaat mijn hart wel sneller kloppen!
Geplaatst: 19 februari 201412 j Hij had ook wel goedkopere exemplaren, maar die zagen er dan ook echt niet uit. En niet qua kleurtje, maar echt qua bodem en wanden en dak. En helemaal opgeknapt en wel betaal je zo 4 á 5x zoveel. Nou, dan doen we wel lekker veel zelf. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 19 februari 201412 j Oooh gaaf. Vandaag mijn nieuwe aankoop...zaadjes gekocht bij de lidle.Ben benieuwd, de zaadjes van de aldi vond ik altijd goed altijd goede oogst en nu voord e eerste keer zaad van de lidle...maar wat een keus er stond een draaimolen. Helemaal gevuld niet normaal. Maar heb alleen mee genomen dat ik nodig heb en dat was niet veel heb nog zoveel liggen.
Geplaatst: 20 februari 201412 j Jorieke, ipv de staalborstel te gebruiken, koop een staalborstel die je op je slijpmachine zet, en je schuurt het allemaal netjes op in een paar uurtjes misschien.
Geplaatst: 20 februari 201412 j Oooh gaaf. Vandaag mijn nieuwe aankoop...zaadjes gekocht bij de lidle.Ben benieuwd, de zaadjes van de aldi vond ik altijd goed altijd goede oogst en nu voord e eerste keer zaad van de lidle...maar wat een keus er stond een draaimolen. Helemaal gevuld niet normaal. Maar heb alleen mee genomen dat ik nodig heb en dat was niet veel heb nog zoveel liggen. Ik ben de afgelopen vier keer dat ik naar de Lidl ben geweest niet zonder zaden thuis gekomen. Ik ben bang dat ik straks zelf een winkeltje kan beginnen Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 20 februari 201412 j @Jorieke123: Uit eigen ervaring voor mooi en snel roest verwerken.Een schuurschijf op de flax kopen.Vliegt eraf zonder groeven. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 20 februari 201412 j O,Jorieke wat schetig!!!!! Op Pinterest staan 100den leuke ideetjes met zoiets qua inrichting.
Geplaatst: 20 februari 201412 j Erg schetig gaan we hem niet inrichten/aankleden hoor. Wel wat knus, maar geen tierelantijntjes en franjes en grote bloemenprint op de buitenkant. De kleur moet een beetje in het landschap passen (zeer donkergroen denk ik), en de binnenkant moet vooral praktisch zijn. Maar de gekochte dekbedhoes is in ieder geval al lekker vrolijk (foto's volgen nog, we gaan er van het weekend mee aan de slag) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 februari 201412 j Zo wauw ik vind hem echt heel gaaf Soort pipo de clown wagen. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 20 februari 201412 j Oooh gaaf. Vandaag mijn nieuwe aankoop...zaadjes gekocht bij de lidle.Ben benieuwd, de zaadjes van de aldi vond ik altijd goed altijd goede oogst en nu voord e eerste keer zaad van de lidle...maar wat een keus er stond een draaimolen. Helemaal gevuld niet normaal. Maar heb alleen mee genomen dat ik nodig heb en dat was niet veel heb nog zoveel liggen. hehe, was vandaag ook bij de Lidl en kwam thuis met een zak vol zaadpakketjes..... van het weekend maar aan de slag.
Geplaatst: 21 februari 201412 j Gisteren heb ik een grote bestelling geplaatst bij de Dampkring growshop.meststof, perliet en kokosvezel Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 21 februari 201412 j Met dank aan forumlid Yuras ; Boletus reticulatus(vroeg eekhoorntjesbrood of ook bekend als Boletus aestivalis) en de leccinum aurantiacum(Nederlandse naam ? geen idee). Dus ik kan door broed van deze soorten met een jaar of wat heerlijke boleten oogsten. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 22 februari 201412 j Het is op dit moment zeeeeer gevaarlijk de winkel te betreden zonder thuis te komen met zaad
Geplaatst: 22 februari 201412 j Leuk boekje gescoord bij de kringloop. Het vertelt wat/ welke planten wat voor elkaar kunnen betekenen. Had ik natuurlijk al wel hier en daar opgevangen, maar hier staat dus bij elke plant beschreven, welke plant je erbij kan zetten zodat ze wat voor elkaar kunnen betekenen. Ik raak er wel weer van in de war.....aardappelen met kolen? Of met erwten en mais? Hoe zat het met de verschillende groepen? Wortelgroenten, bladgroenten, enz? Ik zou misschien eens moeten besluiten hoe ik eigenlijk wil gaan telen. Maar ik denk dat ik maar gewoon blijf aanrommelen..is meer mijn stijl. In ieder geval ga ik dit seizoen mijn koolplanten tussen de piepers zetten! Als je het boekje tegen komt in de kringloop ofzo, gewoon meenemen....heb weer een hoop geleerd voir vijftig cent!
Geplaatst: 22 februari 201412 j Via de onze Tuindersvereniging volg ik nu een cursus Natuurlijk/Diervriendelijk Tuinieren op de Piccardthof.Deze is voor ons vrijwilligers gratis want er is subsidie door onze vereniging aangevraagd bij Groen en Doen.Hier denk ik: http://www.groenendoen.nu/over-groen-en-doen/criteria-voucheraanvraag/ Cursus is grotendeels opgezet n.a.v. het boek van Adrian Thomas, de Nederlandse versie: http://vroegevogels.vara.nl/Tip-details.984.0.html?&tx_ttnews[tt_news]=360180&cHash=2db06b0e44007ea98560d75fc94a24e7 en het IVN - cursus Tuinreservaten: http://issuu.com/ivnnederland/docs/ivn_cursus_tuinreservaten En er werd ons door onze docente (Wankja Ferguson) dus aangeraden het boek van Adrian Thomas te kopen....En... laat er nou gisteren zomaar een BOLpuntkomBon in mijn postvakje vallen. (Cadeautje van 3FM voor goede samenwerking op Eurosonic/Noorderslag voor ons medewerkers.) Dus... heb gelijk maar dat boek besteld... Edit: Zie ik nu pas dat ie op de Vroege Vogels site voor een 10tje in de aanbieding is... Had ik hier moeten bestellen dus en had dan mn korting ergens anders aan kunnen besteden... 22 februari 201412 j aangepast door Gast
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.