Geplaatst: 9 december 201114 j Een side table (zelfgemaakt of van bij de kringloop) doet ook wonderen qua vensterbankalternatief..en is verplaatsbaar
Geplaatst: 9 december 201114 j Top! Maak je lekkere diepe vensterbanken? Hier in de slaapkamer moeten er ook nog 2 komen, en ik denk dat ik er halve tafels van ga maken Is 1 van de weinige plekken waar plantjes niet kunnen verbranden in de zon, en in de winter niet te warm staan (en ielig worden). in mijn huiskamer wil ik idd een mooie diepe vensterbank, zo een waar je evt ook lekker op kunt zitten...ik had zó graag een erkertje willen hebben!maar ja, ik zit in een simpel nieuwbouwhuis... *snik* op zolder heb ik een dakraam waar ik een tafel voor/onder heb staan.het is mijn meest koele ruimte.
Geplaatst: 10 december 201114 j In ons vorige huis hadden we een soort van mini erker Daarvoor liep zo'n convectorput van de verwarming. Dus hebben we er een hele diepe vensterbank gemaakt, met een paar gleufjes bovenin. Lekkere warme billen als je daar zat! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 december 201114 j Vandaag was de Makro open en -10% op 1 non-food artikel naar keuze. Het is dit geworden, een stroomgenerator.
Geplaatst: 11 december 201114 j Vertel. Wat ga je er mee doen ? ( jaaa... stroom opwekken ja ) Maar wat kan je zoal met de hoeveelheid stroom dat het "maakt "??
Geplaatst: 11 december 201114 j 2500 W , moet nog heel wat hout op maat zagen voor de aardbeirekken-druivelaarrekken-shiitakekot enz..Dat is makkelijker elektrisch dan met de hand en sneller Later de hagen scheren, een gaatje her en der boren in beton enz.....
Geplaatst: 11 december 201114 j Ja, super. En een koffiezetapparaat zou dus ook kunnen. Maakt dat ding veel herrie ? ( dat vind ik minder voor mijn mede tuiniers op de tuin )en nog 1: wat kostte dat ding. ( Ja , zoek dat lekker zelf bij de makro.... das waar ja. maar gaat in 1 moeite door he ? )
Geplaatst: 11 december 201114 j Wat zegdeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee Als ge de stereo maar boven de herrie kunt horen I want to break freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee met mijne stofzuiger de serre uitzuigen............... Hahaha was 10% korting vandaag dus was 197€
Geplaatst: 13 december 201114 j Bij de kringloop voor 1euro en 20cent groenten, fruit en kruiden kweken in potten en bakken van Peter Bauwens.
Geplaatst: 11 januari 201214 j Auteur Ik heb een Stiga BioMax 2000 gekocht. 2e hands via marktplaats Omdat het kan.
Geplaatst: 11 januari 201214 j Na druk druk met andere dingen ben ik ook weer lekker met de tuin bezig. Mijn aankopen; diverse zaadjes bij Vreeken, heb het dit keer geprobeerd via de post, vooralsnog niets binnen, en een warmtekabel + thermostaat, wel prijzig maar zoiets verslijt je niet, dus ach vooruit maar. Kan ik zaadjes opkweken in de kas ipv de vensterbank waar veel te weining licht komt (want op het oosten). Jorieke jij bent heel erg van zelfvoorziendend leven toch? Ik zag al iets voorbij komen van een pan om water te koken op de houtkachel? Wij gaan niet helemaal voor zelfvoorziening maar zijn wel gek op dit soort dingen. Ik heb vorige week voor 1,50 een wonderpan gekocht waarmee je kunt bakken (brood, cake taarten) op de houtkachel. Werkt super, ken je die pan al? Hilde een grote vriezer is ook mijn wens voor dit jaar. Uiteindelijk niet genoeg tijd gehad alle groentes te wecken, dus veel weg moeten gooien Het wecken gaat bovendien ook nog niet helemaal super, redelijk wat bedorven potten.
Geplaatst: 12 januari 201214 j Gefeliciteerd met je aankoop.Fijn hoor een kas, heb je een nieuwe gekocht of tweede hands
Geplaatst: 12 januari 201214 j 10 x 3 voor 200 euro, dat is echt wel een tweedehandsje. Wij laten, met veel, anderen de nieuwprijs betalen. Hebben we altijd korting
Geplaatst: 12 januari 201214 j Dat is een koopje! Heb je echt geboft Daar ga je veel plezier van hebben. Kunststof of glas?
Geplaatst: 12 januari 201214 j Voor dat we er plezier van hebben moet er nog wel wat werk worden verricht: Is van staal en glas. Staal moet eerst gesneden om de boel thuis te krijgen en op de tuin weer in elkaar gelast worden. Gelukkig ziet man er wel een uitdaging in .
Geplaatst: 12 januari 201214 j Oh tof, stond ie op marktplaats? Ik heb hem volgens mij zien staan, en dacht: zie dat ding maar eens te verplaatsen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 12 januari 201214 j Voor dat we er plezier van hebben moet er nog wel wat werk worden verricht: Is van staal en glas. Staal moet eerst gesneden om de boel thuis te krijgen en op de tuin weer in elkaar gelast worden. Gelukkig ziet man er wel een uitdaging in .Nou dat is wel een boel werk maar als hij af is , heeft die wel zijn waarde ver-10-voudigd (de kas heb ik t dan over he )
Geplaatst: 13 januari 201214 j bij de aldi twee beugelflessen met limonade gekocht...het gaat me niet om de limonade, maar om de flessen
Geplaatst: 2 februari 201214 j Auteur En een apparaatje? Weet niet wat het is, een metertje ofzoo 27 oktober 201510 j aangepast door Gast Omdat het kan.
Geplaatst: 2 februari 201214 j En een apparaatje? Weet niet wat het is, een metertje ofzoo Lijkt op een anti vries meter maar ik kan t niet zo goed zien
Geplaatst: 2 februari 201214 j Lijkt me een ph meter, wat zijn de getalletjes die boven in het schermpje staan? Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 3 februari 201214 j Auteur Lijkt me een ph meter, wat zijn de getalletjes die boven in het schermpje staan? 'Monacor' MLM-101 De cijfers: 0 1 2 3 4 5 Omdat het kan.
Geplaatst: 3 februari 201214 j Lijkt me een prehystorische EC meter. Stop de sonde eens in puur water en meet, zou 0 of iets er boven moeten zijn.Doe dan een flink handje zout in dat water en meet opnieuw, indien hoger getal is het een EC meter. Je kan ook om zekerder te zijn oplosbare plantenvoeding in het water doen en meten, moet ook een hoger getal geven. Slaat de meter naar hoogste getal op de schaal in puur water dan is het een vochtigheidsmeter.
Geplaatst: 3 februari 201214 j Dan denk ik dat het richting muziekspul gaat...een "fader" lijkt er het meest op.....Het buisje dat er aanzit zou ook nog op een confettishot kunnen lijken kun je zaadjes mee in het rond shooten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.