Geplaatst: 14 juni 201510 j Ik bedoelde wel Huub.....zo van, nou Huub, soms .........zou je een handjevol slakkenkorrels wel willen geven.....
Geplaatst: 14 juni 201510 j Ah, misverstandje! Ik bedoelde met 'morgen slakkenkorrels kopen' dat ik vanochtend twee buitenkomkommers, de restanten ervan, uitgetrokken heb en de naaktslakjes die erop zaten doodgetrapt heb!Er moeten dus nodig korrels gestrooid worden, maar ze zijn op.Dus dat was geen reactie op jouw lieve viervoeter! Edit: nogmaals lezende, zou het ook kunnen dat ik jou op een idee bracht, enz...
Geplaatst: 14 juni 201510 j Acht blikjes Heineken!... Maar die drink ik zelf waarschijnlijk niet op... het ging me om dat kratjeBoxje... Kan je je smarthphone opleggen en dan werkt ie als versterker/speaker. (ja die van de reclame en de reclame heeft dus gewerkt )Maar werkt het boxje ook goed en is het geluid een beetje te verdragen? Ja dus. Echt tof ding, usb-oplaadbaar en als je de uitgang van de luidspreker op de daarvoor bestemde plek op het kratjeboxje legt dan heb je inderdaad best wel goed geluid. In ieder geval stuk beter dan wat er uit de luidspreker van de telefoon komt. Natuurlijk weer niet té hard zetten (helaas) want dan vervormt het geluid.Dus die gaat mee naar het huisje. (Had daar afgelopen week een dopje van de oordopjes/oortjes los diep in mn oor zitten en moest die door buurman met pincet eruit laten vissen... )
Geplaatst: 17 juni 201510 j Wat planten bij Kwekerij Hiddink Wat blijft dat een mooie zaak! Zoveel keuze uit bloemen, groenten, kruiden etc! Heb onder andere salie gekocht omdat GeertLaurent in Moestuinmasters beweert dat dat het koolwitje afweert. Zal hem vanmiddag tussen de kolen planten. Ben benieuwd of Geert's theorie klopt
Geplaatst: 19 juni 201510 j Mijn totaal aantal moestuinboeken is verdubbeld. Van één naar twee: De groente- en fruitencyclopedie (echt een aanrader, 408 pagina's) had ik al, al een paar jaar. Besteld en gisteren bezorgd: handboek ecologisch tuinieren (Velt, nieuwe druk 2014, 700 pagina's). Een heel mooie aanvulling op de G&F encyclopedie. Denk ik, want nog maar een uurtje in gelezen, nog vele 10-tallen uren te gaan ...Geen goedkope boekjes, maar hun geld dubbel en dwars waard. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 24 juni 201510 j Nog wat zaadjes en een klein schopje en een mini kastje voor voor de raam, 20% korting bij de Boerenbond vandaag.
Geplaatst: 28 juni 201510 j Vandaag op de Country fair een rode roos gekocht die bijen aantrekt, en ik moet zeggen er waren bij die soort rozen inderdaad veel bijen te zien.
Geplaatst: 3 juli 201510 j Wat planten bij Kwekerij Hiddink Wat blijft dat een mooie zaak! Zoveel keuze uit bloemen, groenten, kruiden etc! Heb onder andere salie gekocht omdat GeertLaurent in Moestuinmasters beweert dat dat het koolwitje afweert. Zal hem vanmiddag tussen de kolen planten. Ben benieuwd of Geert's theorie klopt Hier werkt het, heb je de nieuwe afleveringen al gezien? Niet 1 gaatje in de kolen Heb de salie van vorig jaar nu ook mooi in bloem staan (is net uitgebloei eigenlijk) dat is echt prachtig in de tuin. Ik heb niks gekocht maar kon het niet laten om te reageren
Geplaatst: 5 juli 201510 j Wat planten bij Kwekerij Hiddink Wat blijft dat een mooie zaak! Zoveel keuze uit bloemen, groenten, kruiden etc! Heb onder andere salie gekocht omdat GeertLaurent in Moestuinmasters beweert dat dat het koolwitje afweert. Zal hem vanmiddag tussen de kolen planten. Ben benieuwd of Geert's theorie klopt Hier werkt het, heb je de nieuwe afleveringen al gezien? Niet 1 gaatje in de kolen Heb de salie van vorig jaar nu ook mooi in bloem staan (is net uitgebloei eigenlijk) dat is echt prachtig in de tuin. Ik heb niks gekocht maar kon het niet laten om te reageren Nou Geert het koolwitje zat er gisterenvlak naast op de boerenkool tiental centimeters Maar vooralsnog geen rupsenvraat. Ik wacht 't af
Geplaatst: 5 juli 201510 j Brol gekocht bij tuinadvies.be , had eerst volgende gekocht : Vervolgens uitverkocht maar kwam een andere versie waarvan ik dacht ongeveer gelijk , pffff Geen enkele stevigheid bij wind !!! En slaag er niet in een negatieve beoordeling te posten, dit is pure marketing , ze posten zelf een aantal goede beoordelingen en jij kan er niets tegen doen , k ga denk ik toch morgen eens trachten te bellen Natuurlijk de prijs was lager maar maakte me echt niet uit , hadden ze nu eens bij hun oorspronkelijk product gebleven !!!!!!! Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Geplaatst: 5 juli 201510 j En als je de nu opgevouwen zijflappen ingraaft....wordt die dan niet stabieler?? In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 5 juli 201510 j En dan nog meer wind opvangen? En naar het schijnt is een goede ventilatie belangrijk , vandaar ik opteerde voor half plastiek , och ben paranoïde om mijn tomaten te verliezen aan de plaag zoals verleden jaar in mijn eerste seizoen Sowieso is de plaats binnenin beperkt, zeker voor apero tomaten die ik als het echt moet intoom , och weer een lesje geleerd Toch bedankt voor de reactie Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje
Geplaatst: 7 juli 201510 j Ik heb een peper gekocht Surinaamse gele peper. Moet erg heet zijn.vond de kleur zo mooi van de peper.
Geplaatst: 7 juli 201510 j Wat planten bij Kwekerij Hiddink Wat blijft dat een mooie zaak! Zoveel keuze uit bloemen, groenten, kruiden etc! Heb onder andere salie gekocht omdat GeertLaurent in Moestuinmasters beweert dat dat het koolwitje afweert. Zal hem vanmiddag tussen de kolen planten. Ben benieuwd of Geert's theorie klopt Hier werkt het, heb je de nieuwe afleveringen al gezien? Niet 1 gaatje in de kolen Heb de salie van vorig jaar nu ook mooi in bloem staan (is net uitgebloei eigenlijk) dat is echt prachtig in de tuin. Ik heb niks gekocht maar kon het niet laten om te reageren Nou Geert het koolwitje zat er gisterenvlak naast op de boerenkool tiental centimeters Maar vooralsnog geen rupsenvraat. Ik wacht 't af Koolwitjes houden niet van de geur (zoals uien tussen wortelen systeem) van salie, zal dus ook afhangen van de grote en de hoeveelheid + 100% garantie is er niet natuurlijk maar ik ben er al 2 jaar zeer tevreden over. Al zat er deze middag wel een rupsje op de kolen, had al een flink gat gemaakt (1 euro stuk groot) dus die is nu naar de rupsenhemel. Misschien een goed idee ook om soort van saliethee te trekken en ze zo nog beter weg te houden. Gekocht, nieuwe draad voor de kantenmaaier en nog wat leuke 1jarige plantjes voor de bloemenborder.
Geplaatst: 7 juli 201510 j @Jessica: Dat is waarschijnlijk de Madamme Jeannette... Zit er al een peper aan? En wil je daar dan een foto van plaatsen? Er worden nogal eens "valse" madammekes verkocht namelijk...
Geplaatst: 7 juli 201510 j Hoi erny ik heb wel het kaartje van de peper. Zal er even een foto van maken. Hier de foto.van het kaartje als de peper plant.
Geplaatst: 7 juli 201510 j Aan het plaatje te zien kan het wel eens de echte madam zijn. Nu afwachten of deze ook daadwerkelijk aan de plant komen. De plant wil wel erg graag in een grotere pot staan. Maar dat was je vast al wel van plan.
Geplaatst: 7 juli 201510 j Ja klopt ik moet de peper nog verplanten wat voor maat is goed heb een pot van 10 liter is dit groot genoeg.
Geplaatst: 7 juli 201510 j Ik heb n tuintje in Hongarije gekocht ..... écht?permanent? SUPERGAAF!! Vertel eens meer?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.