Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Je nieuwe aankopen

Featured Replies

Geplaatst:

Het merk

On 11/16/2023 at 3:24 AM, donaldk said:

merk ben ik even kwijt was iets van profekx?

5 Euro kan dat ooit uit?

Op de doos staat Trendline, dat is volgens mij een budget non-food lijn waar oa Aldi veel van verkoopt.

QR code op de doos linkt naar een filmpje van Producx:

Kan het uit? Die vraag geldt voor meer dingen in de moestuin. Ik doe het omdat ik het leuk vind, en omdat mijn eigen groenten lekkerder en verser en gezonder (want onbespoten) zijn dan wanneer ik ze moet kopen. 

PXL_20231117_101918527.thumb.jpg.42bde027ad774261b0fbba063d2691b0.jpg

aangepast door Arja

Geplaatst:

Ja en lekker de champies laten groeien tot de hoed open staat 😋. Nom nom nom!

Ik zag ze ook liggen, maar heb ze toch maar laten staan. 

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ons lokale tuincentrum had vanochtend (en morgenochtend ook) van 7:30-9:00 koopochtend met 25% korting op alles. Dus op de terugweg van school even langs geweest.
Zat te twijfelen tussen kerststuk kopen of zelf maken, maar als ik twijfel koop ik beide niet.. dus alleen 2 Stephanotis gekocht. Waren in de aanbieding van 6 voor 2 euro per stuk, en dan nog 25% korting er af. Dus 2 gekocht voor 3 euro.

Geplaatst:

@acpronk Daar kun je je geen buil aan vallen.👍

Geplaatst:

Drie kerstballen….een bos wortelen, een aubergine en een bloemkool! 😊😂

Geplaatst:

Als je bedoelt dat de kerstballen in de vorm zijn van wortelen, aubergine en bloemkool willen we graag foto's, @jootje

Geplaatst:

Dat kan! 😂

Alsjeblieft! 😊

IMG_2610.thumb.jpeg.58ec7a268dcc2573f677d8451e12d350.jpeg

IMG_2611.thumb.jpeg.6579aacce359e80d7c1cd4c119518b81.jpeg

IMG_2612.thumb.jpeg.d21dc60d9c9551a823882601a1b47a0f.jpeg

Geplaatst:

Twee KERSTBOOMPJES , Jorieke? 

Geplaatst:

Wat leuk! Is het kipje handgemaakt? En eet ie van de wortelen? 

Geplaatst:

Kipje is handgemaakt door zoonlief, op de peuterspeelzaal. Hij is 35 nu. 😊

die van de 37 jarige dochter hangt ook in de boom. 
of die kip/ vogel ook wortelen eet zal moeten blijken. De wortelen hangen er pas sinds vandaag. 😂

Geplaatst:

De jaarlijkse hebberigheid bij het doorstruinen van de site van vanderwal toch weer niet kunnen bedwingen. Mocht er iemand behoefte hebben, dan kan ik tegen een kleine vergoeding zeker wat zaden delen m.u.v. de komkommer en sungold, die ga ik sowieso zelf opmaken. :D

image.png.e73c677e7741ea2011a0768818d930dd.png

Geplaatst:

Hier ook zaden 😀

IMG_20231215_1203347722.thumb.jpg.57bae83b14959dae771522393ae39b3d.jpg

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:

Alles binnen behalve de Sungold, maar wel een verkeerd geleverd tomatenras: Bombonera F1. Heb al gemaild, benieuwd of ze ‘t zakje terug willen of me gewoon de Sungold alsnog sturen. Artikelnummer 521A en 521B, ik snap de verwarring. 😄

96B55BEF-F97D-4A2B-A36D-B21BE9171001.jpeg

71C6CB00-99E6-41E6-BFD0-A899D9B7DCAA.jpeg

Geplaatst:

@MSDG indien niet mogelijk, kunnen we eventueel wel de helft van de zaden ruilen in de verpakking, ik heb de sungold f1 hier liggen.

edit:  kan ik de bombenera ook eens proberen.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

We gingen gisteren een boom kopen bij de Batterijen in zochten..fijne winkel met medewerkers die je nog voor je hebben. 
De boom was een cadeautje voor iemand die n Schagerbrug woont en maar een boompje kwijt kan het is een Ecolette laagstammig geworden. 
O en ik kon het niet laten, ondanks dat ik nog niks weet van mijn nieuwe tuin, grond, schaduw, wind..ik wilde zo graag ook de eerste fruitboom voor mijn bosje gaan komen.

Gedaan dus, ik heb een zuilboom gekocht. Ooit heb ik er een van iemand gekregen, die ik in Hilversum in de stadstuin heb geplant alwaar hij uitgegroeid is tot een flinke zuil ruim boven de twee meter met ieder jaar vele appels. Dat was een groene zuil appel , die hadden ze niet op dit moment dus ben ik met een rode zuil appel en een gekregen grotere pot vertrokken. In de pot zou hij ook kunnen blijven.

Ze hadden daar trouwens ook een haagje van zuil appels. Veel te dicht op elkaar naar mijn mening, maar ook best lollig.

587FF5EC-8F05-4CC4-A8A0-6143FF3EC360.thumb.jpeg.e618f32c8aca48199289ed06582d9e93.jpeg

A5ED0B5C-1E10-4CAD-BFB3-BF844B1A2821.thumb.jpeg.d1d58f10fc952aa3676b774580617355.jpeg

Edit: niet gekregen die pot..zojuist even de bon bekeken, container, 9 euro. Ik denk een 30 of Max 40 liter. Gewoon een tweedehandse hè, geen nieuwe pot😠

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@redzebrahelaas wil vanderwal de zaden terug. 😄 Snap niet dat ze dat willen voor €3,95 retailprijs, maar goed, ik zal braaf m’n burgerlijke plicht vervullen en de zaden retour sturen. 

Geplaatst:

Oh... dat verbaast mij erg @MSDG  Bij verkeerde levering hebben ze mij dat nog nooit gevraagd. Heb je met ze gebeld of gemaild?

Geplaatst:

@Ernygemaild, en eerlijk gezegd verbaasd het mij ook, maar het zij zo. Hoe langer ik er over nadenk, hoe vreemder ik het vind, maar goed. Ze hebben er recht op en ik heb het ook aangeboden, misschien is dat het verschil? 🤷‍♂️

Geplaatst:

@MSDG

Moet vanderWal soms op de kleintjes gaan letten  :-) ? Juist na zo'n foutje, waarbij duidelijk is dat er geen misbruik achter steekt, kun je als zaadhandelaar met een 'investering'  van zeg maar nul je image flink opboosten.

Ik heb zo'n afhandeling weleens anders meegemaakt met als gevolg een voor vanderWal uitstekende gratis reclame ;)  op een forum waar juist veel potentieel nieuwe klanten voor hem te vinden zijn.

https://www.moestuinforum.nl/topic/16885-applausje-voor-van-der-wal/#comment-266376

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Misschien een nieuwe medewerker die het "van der Wal" gevoel nog niet helemaal in de vingers heeft?

Had namelijk eerder verwacht dat je zelfs nóg een gratis zakje bloemen oid erbij zou krijgen...

Geplaatst:

Nog geen aankoop, maar wel in de planning.

Ik heb een shortlist gemaakt van enkele rozen, zijn er wel 15. Weet niet of ik ze allemaal moet gaan bestellen, zijn er wel veel en zo veel plek heb ik nou ook weer niet... Ze komen in de moestuin rond het terras, voor de sier en geur en rozenthee.

Patrick Devedjian

Pacific Blue

Lions Charity

Laudatio 

Hot Lady

Eudora

Friesia

Gartentraume

Marietta

André le Notre

Winschoten (Duftfestival)

Elle

Double Delight

Claude Monet

The Mc. Cartney Rose

Pieker pieker. 5 is te weinig, want verschillende kleuren en zo. Misschien 10, of toch alle 15?

Geplaatst:

Knoop doorgehakt. Deze worden het, en worden 27 december verzonden.

Eudora (fuchsia roze)

Patrick Devedjian (geelabrikoos)

Claude Monet (geel met roze en rood)

Double Delight (wit rood)

Winschoten (Duftfestival) (donkerrood)

André le Notre (perzik)

The Mc. Cartney Rose (roze)

Elle (zalmroze)

Hot Lady (donkerroze)

Pacific Blue (lavendel)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.