Geplaatst: 24 april 20214 j Kijk, dat is fijne informatie, dank @HuubvG! Ik had begrepen dat ze maar 2 cm onder de grond zitten en dan wordt het misschien fris voor ze. Goed. Dan gaan ze vandaag lekker de grond in.
Geplaatst: 25 april 20214 j @Arja wat Huub zegt, als ze nog niet uitlopen anders kun je de uitlopers afsnijden met een klein kraagje en stekken, heb je er meer vorig jaar vorst in mei toen vroren er wat uitlopers stuk onder het vliesdoek maar de knollen maakte gewoon nieuwe
Geplaatst: 27 april 20214 j Oef, het wordt best droog in de tuin. Hoop dat de voorspelde regen later deze week de moeite is.
Geplaatst: 28 april 20214 j Volgende week zie ik ook veel regen. Zou fijn zijn als mijn tonnen weer wat bijgevuld worden. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Geplaatst: 28 april 20214 j Ja ook hier is de droogte weer begonnen. Het zou vanmiddag regenen, tot nu toe geen druppel. De bui trekt over ons heen richting jullie. Helaas..het is lastig slaatjes planten tussen die droge kluiten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 april 20214 j Hier ook al een lange tijd droog heb de afgelopen weken om de paar dagen water met de hand geven. Maar dat is niet erg, leuk om in het voorjaar alles zo hard te zien groeien door zon, warmte, water en mest
Geplaatst: 29 april 20214 j Uiteraard weer bijna geen regen hier vanmorgen. Wat spetters te zien en horen op ons dakraam en dat was dat. Dat van vanmiddag zal ook wel net niet hier gaan vallen als ik de 24-uur-radar zo zie. (op de radar zie je van wel, maar dat pakt over het algemeen uit als net-niet) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 april 20214 j Het is erg plaatselijk. Ik krijg hier op dit moment de volle laag, en daar ben ik best blij mee.
Geplaatst: 29 april 20214 j Vandaag 24,6 mm Deze maand 53,8 mm Dit jaar 247,6 mm Neerslagintensiteit Actuele intensiteit 2,6 mm/h Neerslag laatste uur 3,6 mm Hoogste intensiteit, om 08:41 14,0 mm/h De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 29 april 20214 j 2 uren geleden, Jorieke123 zei: Wat spetters te zien en horen Balen joh, en hier hetzelfde. Op het enige uur dat er wat regen zou komen volle zon. Enfin, vrolijk is het wel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 april 20214 j Hier valt wel al de hele voormiddag wat regen maar of het echt genoeg zal zijn voor de droogte al in de tuin... geen idee Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
Geplaatst: 29 april 20214 j Nog steeds zo goed als niets facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 29 april 20214 j Verbazend hoe weinig 5 tot 10 mm neerslag dan weer doet als je peultjes gaat uitplanten en bij een mini schepje diep alweer in droge aarde zit. 😕
Geplaatst: 29 april 20214 j Hier heeft het gisterennamiddag en nacht aardig geregend. Vandaag een paar druppels nog, maar dat mocht geen naam hebben. Ben blij, want het is droog en ik giet dagelijks de zaailingen in de tuin. Anders groeit er niks. Regentonnen zijn iets bijgevuld, maar meer regen zou niet verkeerd zijn. Wel weer nachtvorst vannacht, zo blijf ik dagelijks alles naar buiten en binnen sjouwen.
Geplaatst: 29 april 20214 j Natte ochtend, droge middag, maar in de avond regende het ook weer flink door. Ik hoor het nu door de goot bliepbloepen, da's zometeen een heerlijk geluid om bij in slaap te vallen. Hoop dat de andere regio's ook wat krijgen, het is soms oneerlijk verdeeld. 😢 Edit: uiteindelijk 15 mm. 30 april 20214 j aangepast door Arja
Geplaatst: 30 april 20214 j Hier viel uiteindelijk 4,5 mm. Dat is veel meer dan de 0 mm van de dagen daarvoor hoor, daar niet van. En iedereen die 'onder ons' woont in NL heeft nog minder gehad. Dus we mogen weer eens niet klagen. Maar we doen het toch! facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 april 20214 j Wij hadden de geweldige hoeveelheid van 0,4 mm gisteren. Op dit moment zijn de regentonnen alweer zo goed als leeg. Als de verbouwing hier afgerond is toch maar eens kijken of ik nog wat meer wateropslag kan realiseren want als ik zelfs in april al niet meer genoeg water kan opvangen.
Geplaatst: 1 mei 20214 j Auteur April 2021 zit erop. Koud. Hoe koud? In Excel heb ik 2021, 2020, en 2019 even naast elkaar gezet, en een grafiekje gemaakt: ^ De liggende streepjes geven steeds 2 graden verschil aan Gemiddelden KNMI meetstation Rotterdam Zestienhoven (temperaturen daar komen het meest overeen met hier in Zeeland Oost. 2021: 6,6 graden 2020: 11,0 graden 2019: 10,7 graden (Bron: https://weerstatistieken.nl/rotterdam/2021/april . Daar kun je ook andere KNMI locaties en jaren/maanden selecteren) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 1 mei 20214 j Netjes Henk. Was die warmtegolf dan eind maart? Jazeker, zo lang geleden alweer. Afbeelding van www.weeronline.nl. Wat ik over april te zeggen heb is dat het me niet zo tegengevallen was als we niet die warmtegolf eind maart gehad hadden.
Geplaatst: 1 mei 20214 j Brrr, lekker fris buiten. Er zat weer 5 mm in de regenmeter. Ben nu dingen aan het uitplanten en zaaien, vlucht tussendoor tijdens een bui naar binnen, handig, kun je meteen koffie, toilet, forum, blabla en dan weer naar buiten. Voor de jonge plantjes is dat vocht en geen felle zon wel lekker, denk ik.
Geplaatst: 1 mei 20214 j Ik heb m'n tomaten zo'n 4 uur buiten gehouden, daarna ging de zon weg en was ik bang dat het te fris zou worden. De voorspelling voor aankomende week is niet echt fijn om af te harden, dagen met max 9 graden en regen 1 mei 20214 j aangepast door Moonsparkle
Geplaatst: 1 mei 20214 j Na de regen van de afgelopen dagen, blijft het weer droog helaas. Vandaag wel iets warmer dan gisteren gelukkig, maar nog te koud om tomaten af te harden. 's Nachts vriest het nog.
Geplaatst: 1 mei 20214 j Regen! Dat is toch water dat uit de lucht komt vallen óók in de lente en zomer? Hier nog niet gezien 🙁 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 mei 20214 j Vanaf morgen tot en met de 11e worden er hier vooral buien voorspelt😒 ik denk dat alles dan misschien een week na ijsheiligen de grond in gaat als het dan mee zit want het af harden schiet zo niet op.
Geplaatst: 2 mei 20214 j Ik ga vanaf morgen alle vaste planten in de grond zetten. De mais, tomaten, pompoen gaan vanaf zaterdag de grond in, dan wordt blijft het gemiddelde van dag+nacht boven de 10 graden Celsius, dat lijkt me warm genoeg. En de regen is wel zo fijn bij uitplanten. Alleen met de paprika wacht ik nog een paar weken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.