Geplaatst: 30 januari 201214 j Hier nog niks sneeuw. Moest vandaag in Brussel werken en om 5 uur doorgereden om de stakingspiketten voor te zijn, was wel enorm druk, was niet de enige die extra vroeg ging werken.Hoorde op de radio al her en der stuifsneeuw, maar zelf niks te zien. Kom ik buiten in Brussel om 10:30 ziet alles er wit en sneeuwt. Rij ik om 10:45 naar huis en enkele kilimeters verder geen sneeuw meer. Trouwens nog nooit zo rustig gereden overdag in de week als vandaag, nergens opgehouden door stakingspiketten.
Geplaatst: 30 januari 201214 j ja die lopen daar veel bij dat natuur gebied in eijsden Ik haal er in de zomer altijd de prikklittenbollen (of hoe die plant ook moge heten ) uit de manen en staarten van de "wilde" paarden .....
Geplaatst: 30 januari 201214 j @Geedee: wilde paarden .. op het bordje staat 25 meter afstand houden .... ...... het is de bedoeling dat die wild epaarden bloemenzaden verspreiden .via hun vacht die arme dieren zien er soms niet uit met al die prikklittenbollen . in hun vacht als wij onze dieren zo er bij lieten lopen hadden we gelijk die ID aan de deur staan .maar bij het woord wild mag schijnbaar alles . maar het komt onze natuur ten goede als die runderen en paarden het zaad verspreiden . konijnen kunnen dat toch ook die lopen er genoeg zo lang er niet op gejaagt word heerlijk het blijft hier sneeuwen ...
Geplaatst: 30 januari 201214 j @Borsalino:Vanmorgen om 7.30 richting Brussel gereden, geen file gezien, ook geen piketten. Volgende keer maar wat langer slapen Buiten wat sneeuw op struikjes zie ik hier trouwens meer grijs dan wit in Brussel...
Geplaatst: 30 januari 201214 j het is de bedoeling dat die wild epaarden bloemenzaden verspreiden .via hun vacht die arme dieren zien er soms niet uit met al die prikklittenbollen . :l Ja en het is ook de bedoeling van staart en manen dat ze er die irritante vliegen mee te lijf kunnen gaan....ben nu eenmaal meer een paardenmens dan een onkruidverspreidingsmens...dus als ik moet kiezen....haal ik die bollen eruit en verspreid zelf wel die bloemzaden (hun staarten werden echt loeizwaar....je zag meer bollen dan haren ) Terug naar de sneeuw....hier blijft het langzaam doorsneeuwen...ik wacht nog maar even met de toegang sneeuwvrij te maken....
Geplaatst: 30 januari 201214 j hier ligt al minstens 30 cm dik die 30 cm liggen allemaal bij elkaar geveegt ..hahahahha
Geplaatst: 30 januari 201214 j hier ligt al minstens 30 cm dik die 30 cm liggen allemaal bij elkaar geveegt ..hahahahha
Geplaatst: 30 januari 201214 j hier ligt al minstens 30 cm dik die 30 cm liggen allemaal bij elkaar geveegt ..hahahahha vond hem zelf ook wel goed ...
Geplaatst: 30 januari 201214 j ja zo kan ik t ook...voor op de oprit ligt het inmiddels meer dan 1 meter hoog edit: alles met de sneeuwschop aan de kant geveegd 30 januari 201214 j aangepast door Gast
Geplaatst: 30 januari 201214 j Bij ons liggen er 2 sneeuwballen van 30 cm in de tuin... Alles bij elkaar verzameld... Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 31 januari 201214 j gisteren was het niet te doen op de scooter ..brrrrr en vanmorgen vroeg was het ook weer brrrrr ..maar wel lekker ..
Geplaatst: 3 februari 201214 j Jaja, dit topic kan ook weer UP!En hierbij het bewijs: Dit is waar ik nu op kijk: En dit als ik de andere kant op kijk: En om te checken hoeveel cm het nu ongeveer kan zijn (potjes zijn 10cm hoogte): En deze staat stond net voor m'n neus : Ps, oh wat gaat het nu lekker snel om foto's erop te zetten Good things come in small packages
Geplaatst: 3 februari 201214 j Hier gaat het ook hard. Geen NS treinreis voor mij vandaag, dat is zeker.
Geplaatst: 3 februari 201214 j Sjips, jammer zeg, nu moeten Hans en ik nu al weer stoppen met discussiëren, kreeg net de smaak te pakken (zie topic zadencarrousel).On topic, In kopje limburg nu ook dikke vlokken sneeuw, kan niet wachten totdat me dochter straks thuis komt, de slees staan al klaar! Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 3 februari 201214 j Auteur Lieve mensen wat een sneeuw..en wat ben ik blij dat we gisteren de lijn Luik, Maastricht, Eindhoven en Den Bosch al zijn gepasseerd.Zag er lekker uit trouwens Helly, die "besneeuwde"koffie... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 februari 201214 j hier ook weer sneeuw en koud dat het is ......vandaag waren ze hier al op de schaats ..
Geplaatst: 3 februari 201214 j @Helly, mooie foto's vooral de laatste Hier ook aardig wat sneeuw gevallen aan de kust
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.