Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Pompoenplant genoeg gegroeid?


Suusdelft

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben sinds 2 weken begonnen met een poging tot een succesvolle moestuin 🤭😂

 

Ik heb een pompoenzaadje voorgezaaid binnen. Deze is nu ongeveer 10cm lang en heeft 2 gezonde groene kiembladen. Ertussenin zie ik een piepklein blaadje tevoorschijn komen, maar echt groeien doet het niet.

 

Ik ben nu al 10 dagen verder, had de pompoenplant niet al veel verder moeten zijn qua groei?

 

Groetjes,

Suus

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik daar cocosvezel in het potje zitten ? Indien ja dan is dat voor een pompoen een wat minder gelukkige keuze en verklaart het ook de nu trage groei. Er is overigens niks mis met het plantje, ziet er prima uit.

 

Nog een tip voor als je hem straks graag in een bepaalde richting wil laten groeien. Wacht met uitplanten tot het eerste echte blad duidelijk aanwezig is (tegen die tijd is hij ook beter geworteld). De hoofdrank van een pompoen groeit in 9 van de 10 gevallen in de richting tegenovergesteld aan het eerste echte blad. 

  • Like 4

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bah leek dat is ieder , je leert elke keer wat bij en dat is juist het leuke van dit forum.  Die van de richting @Frans wist ik ook nog niet, ga  ik rekening mee houden dit jaar. En verschillende wegen leiden naar Rome :). Of bv @rorror dankzij hem lukken mijn paprika, pepers hier nu ook, @Bertus voor info voor druiven.  Of  @weknow of @Flup  of  @Patrijshet is een goudmijn  hier. De oudgediende  ga ik niet opnoemen  dat  heeft @appelvrouw al gedaan en dan vergeet ik nog vele andere. Ah en @henkg was ik nog vergeten inspiratie voor verlichting en bewondering voor wat hij doet i.v.m. voetafdruk.

aangepast door redzebra
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...