Geplaatst: 4 december 201015 j Gaat de overheid straks bepalen wat wij wel en niet mogen eten? http://zaplog.nl/zaplog/article/ondanks_massaal_protest_toch_de_food_safety_modernization_act_erdoor (NaturalNews) Senate Bill 510, the Food Safety Modernization Act, has been called "the most dangerous bill in the history of the United States of America." It would grant the U.S. government new authority over the public's right to grow, trade and transport any foods. This would give Big brother the power to regulate the tomato plants in your backyard. It would grant them the power to arrest and imprison people selling cucumbers at farmer's markets. It would criminalize the transporting of organic produce if you don't comply with the authoritarian rules of the federal government. http://www.naturalnews.com/030418_Food_Safety_Modernization_Act_seeds.html#ixzz16x3El6Wp
Geplaatst: 5 december 201015 j Ik ben bovenstaand nieuwsbericht ook tegengekomen maar het is zoals jorg schrijft een broodje aap verhaal. De zogenoemde act HR 875 (Food Safety Modernization Act) gaat voornamelijk over boerderijen, voedselproductie en verkoop van voedsel. Het gaat daarbij om voedselveiligheid zoals salmonella ed. Wil je dus voedsel produceren en verkopen zul je je aan regels moeten houden, net zoals in Nederland. Ook als je van thuis uit groente wilt verkopen. Moestuinieren is dus gewoon toegestaan en als je iets wilt verkopen zal je theoretisch gezien aan moeten tonen dat het veilig is voor consumptie. Bovendien is dit soort regelgeving(indien het voor iedere achtertuin zou gelden) amper te handhaven. Achtertuinen zouden daarmee automatisch min of meer gedoogd worden. Kortom het nieuwsbericht is verkeerd geïnterpreteerd. Gelukkig maar voor de Amerikanen, want stel je voor dat het waar zou zijn. Groeten Luc
Geplaatst: 5 december 201015 j Auteur Ja ik dacht eens kijken wat hier erover gezegd wordt want ik heb er verder niet heel veel verstand van wetgevingen.Toch denk ik dat we scherp moeten blijven op malifide cooorperaties zoals Monsanto, die via allerlei instanties en overheden een dikke vinger in de pap hebben wat betreft voedselproductie
Geplaatst: 7 december 201015 j Het gaat daarbij om voedselveiligheid zoals salmonella ed. Wil je dus voedsel produceren en verkopen zul je je aan regels moeten houden, net zoals in Nederland. Ook als je van thuis uit groente wilt verkopen. Moestuinieren is dus gewoon toegestaan en als je iets wilt verkopen zal je theoretisch gezien aan moeten tonen dat het veilig is voor consumptie. Bovendien is dit soort regelgeving(indien het voor iedere achtertuin zou gelden) amper te handhaven. Achtertuinen zouden daarmee automatisch min of meer gedoogd worden. Kortom het nieuwsbericht is verkeerd geïnterpreteerd. Groeten Luc Dat dacht ik ook toen ik het bewuste nieuwsbericht las, dat dit gewoon een extreem geval is van misinterpretatie! Voorlopig is er dus niets om ons zorgen te maken, integendeel, ik vind het wel ok dat de wetgeving op voedselproducten verstrengd wordt, want tegenwoordig kun je met voedsel niet voorzichtig genoeg zijn. We weten zo al niet aan welke behandelingen ons groente dat we kopen in de supermarkt, is blootgesteld dusja... is een extra maatregel niet uit den boze!
Geplaatst: 9 december 201015 j Nou ja, Amerikanen hebben wel meer gekke dingen.. Je weet nooit wat er nou waar is.
Geplaatst: 5 februari 201412 j Ik kwam deze twee berichten tegen. Wordt dit onze nekslag? http://www.eerlijkvoedsel.com/artikelen/27-de-moestuin-wordt-verboden http://m.mo.be/artikel/eu-milieucommissie-zegt-neen-tegen-zadenrichtlijn
Geplaatst: 5 februari 201412 j Het eerste artikel is van mei vorig jaar, dus uit de tijd dat men begon over die domme zadenrichtlijn. Het tweede artikel geeft juist aan dat de grote bedrijven hun zin niet hebben gekregen: de zadenrichtlijn (die we niet willen) is afgekeurd.
Geplaatst: 5 februari 201412 j Ik zou hier niet al te veel vanuit gaan, dit dacht men van de positief lijsten ook (aan banden leggen/ verbieden van het houden van bepaalde zoogdieren,reptielen,vogels en vissen)!
Geplaatst: 5 februari 201412 j De paprika's kwekers komen in geweer. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 5 februari 201412 j Ik werd door een vriendin van mij op een artikel gewezen. Hierin word aangegegeven dat ze bezig zijn met een moestuin verbod. Dit zo nadelig zijn voor de supermarkten. Ook zelf zaad winnen en rauwe melk enz bij de boer moet verboden worden. Lees zelf maar..eerlijkvoedsel.com Waar houden ze zich in godsnaam mee bezig?????
Geplaatst: 5 februari 201412 j Lees je in dit topic nog maar even wat verder in zodat je informatie ietwat genuanceerder wordt... vraagje-over-monsanto-t8595-280.html
Geplaatst: 5 februari 201412 j Zal wel weer door iemand naar voren gehaald zijn die dit tegen kwam en de media in geschopt heeft.Want ik kreeg via facebook ook het artikel onder mij. Neus en heb toen gelijk vermeld dat dat artikel achterhaald was.
Geplaatst: 5 februari 201412 j Bericht al zeker 3 jaar oud, tenminste bovenstaande bronnen niet gelezen maar volgensmij gaat het over hetzelfde: bizarre-ontwikkeling-omtrent-regelgeving-in-amerika-t363.html
Geplaatst: 5 februari 201412 j ik zag het ook voorbij komen op FB.degene zegt dat het gister in het nieuws was. online vind ik ook overal weer petities en berichten op basis van het EERLIJK VOEDSEL artikel van bijna een jaar geleden... de datum staat duidelijk naast de titel, kijkt daar tegenwoordig niemand meer naar?
Geplaatst: 6 februari 201412 j blijkbaar niet, althans niet als het om dit soort dingen gaat, dat valt mij sowieso steeds vaker op
Geplaatst: 6 februari 201412 j Berichten maar even samengevoegd naar aanleiding van de vele nieuw aangemaakte berichten vandaag en gister over dit onderwerp.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.