Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Migraine, wie heeft er nog meer last van?

Featured Replies

Geplaatst:

Helaas heb ik alle vormen en symtomen van migraine, vervelende is dat mijn man en zoontje ook onder mijn ongemak lijden.

Op bed liggen blijft dan als enige over, cluster vorm is verschrikkelijk. Maar half en geheel gezichtsverlies is een ramp, helemaal als ik onderweg of aan het werk ben. Laatst stond ik uur vast op een parkeerplaats, voor ik naar huis kon rijden. Even snel aan het begin naar huis rijden is er niet bij, zo snel als de aanval komt is dat onveilig. En blijft er niks over dan vast zitten en hopen dat het met half uur a uur weg trekt.

Wie heeft er helaas ook last van Migraine?

Geplaatst:

Hier één die er vroeger heel veel last van had(maandelijks), maar de laatste jaren minder.

Vroeger kreeg ik het direct na het eten van paprika, maar sinds een jaar of 5 geen last meer van.

Wel heb ik het nog steeds bij te fel licht / flitsen. Tunnel in tunnel uit. Zon wat flikkert tussen de zonne brildoor.

Ook stres/paniek/ruzie kan het opbrengen.

Bij mij ook tijdens migraine, allemaal vlekken in het zicht. Kan dan b.v. niet meer lezen, omdat de vlek voor de tekst zit. Of ik moet naar links of naar rechts kijken, en dan vanuit een ooghoek tekst lezen. Arg. 

Kan een paar uur duren, of 2 of 3 dagen achter elkaar. 

Laatste keer dat het gebeurde was volgens mij afgelopen februari. Vorig jaar misschien 1 of 2 keer.

Mijn zus had er ook veel last van, zelf gezicht en arm half verlamt.

Volgens mij kwam het bij haar door anti-conceptie middel, daar hebben er wel meer last van, dus door verkeer de hormoon huishouding, en dat in periode van menstruatie periode/ eisprong.

Geplaatst:
  • Auteur

Gelukkig dat het minder geworden is Rorror, is zo een aanslag op je leven knock out op bed.

Uren, dagen, week of langer verschrikkelijk.

Ben zo en zo lichtgevoelig, meer kegeltjes en staafjes. Zonnebril is mijn vaste begeleider, overal liggen ze in huis in auto en tas.

Die misselijkheid en overgeven, buiten is dat zo gepiept maar binnen dat gedoe. 

Moet eigelijk zware medicijnen gebruiken, maar dan ben ik door die kloppers dagen week of langer uitgeteld. En slaat zo op mijn lichaam, nee dat maar zonder de pijn en ongemak uitzitten.

Geplaatst:

Ja heel naar, maar soms beter laten uitzoeken / proberen uit te vogelen wat de oorzaak ervan is. Soms is een dieeëttist al een oplossing. Hoe ik er destijdsachterkwam dat paprika was, omdat ik er elke keer last van had, dat ik eens opschreef op een dag wat ik gegeten had en gedronken had. Na een maandje was er een patroon te zien dat het na een gerecht met paprika was, en dat uit het gerecht gehaald. 

1 uur terug, Jane Doe zei:

meer kegeltjes en staafjes

Kegeltjes zie ik dus ook, daardoor kan ik daarmee dus niet lezen, Kegels kleuren, hoe zeg je dat soort van regenboog kleuren?

En dan kegeltjes die zich halfoverlappen. 

Geplaatst:

Ik las mee en leef met je mee, want ik weet hoe het je leven kan bepalen.

ik heb zelf ms en jaren lang migraine gehad met vrij zware medicijnen.

Bij mij ging de migraine over. ik was meestal 1-2 dagen totaal waardeloos in de week spugen donker de hele reutemeteut...

Zeker weten waardoor het stopt weet je natuurlijk nooit... In mijn leven nam ook stress af omdat ik afgekeurd raakte en ik ben verhuisd en inmiddels ouder. ( menopauze)

Ik ben helemaal gestopt met  E nummers. Alles vers geen vleeswaren geen margarine geen supermarktgehakt kant en klare rauwkost,jam

Mijn buurvrouw  was ook altijd zo beroerd en heeft baat bij hetzelfde....

Nou ja ik gun het je! Ongezonder wordt je er niet van armer ook niet, het is alleen soms wat meer sek en je moet altijd een leesbril mee om de kleine lettertjes te lezen.

bah wat naar voor je ik hoop dat mijn manier jou ook helpt ik wens je in ieder geval sterkte

Geplaatst:
  • Auteur

Poe wat een elende is het niet, bedankt voor de tips. Let al op met wat ik eet en met alle regels en wetten zijn kunstmatige toevoegingen niet toegestaan. 

Met kegeltjes en staafjes bedoelde in van de ogen, nachtzicht en lingtgevoelig. Met fel licht zon en kunstlicht, zie ik 80 % minder alleen contrast en als iets niet beweegt weet ik of het een mens dier of voorwerp is.  Heel lastig met koplampen moet ik wegkijken en hel daglicht kijk ik naar de bodem. Bliksem is helemaal feest, tv kijken met lichtflitsen gaat niet net zo discolampen. Ik ga dan nock out, voel het aankomen gelukkig en ga dan weg. Zo ook met harde geluiden en piepen, regelmatig bloedneus en na ja vlauwvallen als ik niet op pas. 

Balen dat er meer last van hebben, wens het niemand toe al die elende.

Geplaatst:

Ik heb er de laatste tijd ook meer last van.niet zo erg als jij,dat ik bijv.naar bed moet of moet overgeven.

Ik heb dan 20 minuten dat ik een soort grafiek zie.dat voor mijn ogen danst.lezen is dan onmogelijk.zon heeft er veel invloed op.maar hou er altijd wel een barstende hoofdpijn aan over.

Geplaatst:

Hier een voorbeeld vanwat ik zo ongeveer zie als ik migraine heb.

Migraine | migraine | hoofdpijn | aura | Alexander Roessen

Geplaatst:

Door stress en oververmoeidheid krijg ik migraine. Als ik dat heb, dan moet ik in het donker liggen in alle stilte, iets anders gaat niet.

Wat bij mij heel goed werkt (als de migraine net begint) zijn de ibuprofen liquid caps van het Kruidvat. Was een tip van een vriendin en dat werkt! Kortom, ik heb in Duitsland een voorraad hiervan en heb ook altijd een pakje bij mij. Heb maar 1 capsule nodig als het opzet, dus het valt gelukkig mee. En zo kan ik er ook mee leven.

Geplaatst:
  • Auteur

Jeanne gelukkig maar dat je er niet zo veel last van hebt, maar zal ieder ook anders ervaren denk. Mijn man snoept pijnstillers als hij hoofdpijn heeft die ik dagelijks heb. 

Rorror ja die lichtshow is verschrikkelijk, alle vormen, bewegingen, kleuren, flitsen alles mar niet van lsd trip.

Flup die tip zal ik ook eens proberen, pijnstillers doen bij mij niet veel behalve zware. En die wil ik iet nemen, gezien de bij en nawerkingen, ook van pijnstillers kan migraine komen. Een kringloop waar geen onkomen is, uitstel maar geen afstel.

Geplaatst:

Ik heb vanaf mijn 7 jaar dagelijks hoofdpijn en vaak migraine en enkele keer  cluster gehad , aan dat laatste wil ik liever niet meer denken , want dat is echt vreselijk .

Sinds 2 jaar is mijn hoofdpijn  ongeveer 75 procent minder geworden, dit door enkele kleine veranderingen in mijn levensstijl, *gestopt met continu paracetamol slikken

*gestopt met roken 

*ogen op laten meten en bril aangeschaft 

*voldoende water drinken 

* zonnebril op sterkte altijd bij me ,

Als pijnstiller neem ik ibuprofen , en als ik zo beroerd ben dat ik naar bed gaat neem ik ,bij uitzondering, 2 paracetamol met codeïne, en dan slapen!

Als ik 's ochtends geen koffie drinkt krijg ik in de loop van de dag hoofdpijn  welke meestal overgaat in migraine waar ik dagen last van kan hebben, als ik 's avonds geen koffie drinkt krijg ik hier snachts mee te maken. 

Kan nog veel meer schrijven maar ik laat het hierbij 

Geplaatst:

Ik heb er zelf goddank geen last van. Heb ook vrijwel nooit hoofdpijn.

Hoogsensitief voor licht en geluid ben ik wel. Soms moet ik dus ook met mijn ogen dicht verder, omdat het niet meer gaat. Maar daar is nooit pijn bij. Het is moeilijk te beschrijven waarom het evengoed niet meer gaat. Mijn ogen trekken het gewoon niet meer. Led-lampen zijn heel erg. Ik ga niet meer naar popconcerten omdat ze soms van die bundels wit licht de zaal in schijnen. Sinds dat Led is, trek ik dat niet meer. Idem als ik bij het stoplicht achter een auto met LED-remlichten sta. Dan hou ik mijn hand voor mijn ogen. Ik word verblind. Ik wil ook geen Amoled scherm meer op mijn telefoon. Van onweer heb ik gelukkig geen last.

Een kennis van mij kreeg pas clusterhoofdpijnen na een operatie. Hij zei dat hij soms paddo's nam en dat dat goed werkte. Afwisselend met gewone pijnstillers. Niet voor iedereen een oplossing, uiteraard. Maar je kan het wel zelf groeien 🙃

aangepast door fre3ke

Geplaatst:
  • Auteur

Poe Johnie heftig, met koffie herken ik kan ook niet zonder koffie en was me opgevallen.

Cluster is een ware marteling, om gek van te worden. 

Drugs komen voor mij niet in sprake Fre3ke, medicijnen is mijn grens. Maar het kan een uirkomst zijn voor die het mogen nemen, lang leven joint en co.

Geplaatst:

Ik heb dit niet geschreven voor medelijden of om te klagen , ik hoop dat er mensen zijn die iets lezen , en dat ook gaan proberen , en er resultaat van hebben !

Vooral dat van die koffie heb ik al verschillende mensen met geholpen, veel mensen zijn cafeïneverslaafd zonder dat ze het weten !

Geplaatst:

Ik herken het niet  , maar  ik leef wel met je mee. Ik hoop dat j e  iets  vindt  van medicatie of een leefwijze waardoor het minder wordt  of in elk geval  leefbaar  hartleijke groeten , 

Heleen

Geplaatst:

5 jaar niet gehad. Sinds 2 jaar weer… de hel.
1 miljard mensen hebben er last van blijkbaar en pas sinds zo’n 5 jaar zijn er adequate middelen tegen.

Peter goadsby on migraine

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/m000vp2z

Geplaatst:
  • Auteur

Dat is lief van je Heleen en fijn dat jij er geen last van hebt, houden zo ajb!

Heb het van kinds af aan, de zware medicijnen neem ik niet. De bij en nawerkingen zijn een zware aanslag op het lichaam. En dan ben je van de migraine na een paar dagen a week "af" en dan ben je paar dagen a week doodziek van die medicijnen. Autorijden en machines bedienen is niet toegestaan, dus kan ik niet weken niks. 

Opletten wat je eet en drinkt helpt wel, maar ik eet en drink al koser en halal. Geen alcohol en drugs niks, behalve de koffie. Kopje tot 3 per dag zijn toch niet teveel of wel? Al paar weken geen koffie, omdat ik zo ziek was. Wat een elende, gelukkig drink ik ook graag thee en water.

Mellie hoe komt het dat je na 5 jaren weer al 2 jaar weer last hebt?

Geplaatst:

Bevriend persoon had al jarenlang lichte migraine. Veel minder dan wat jullie omschrijven. Recent een overcompleet bloedonderzoek laten doen. Resultaat was ernstig tekort aan vitamine D. Die persoon komt amper uit z'n kot, zit ook op het werk binnen en ziet dus zo goed als nooit zonlicht. Zo wordt dan geen natuurlijke Vit-D aangemaakt in zijn lichaam. Na vele jaren van 'donker leven' is dat op zijn systeem gaan inwerken en kwam het tot migraine.

Migraine is een vreemd beestje dat vele verschillende oorzaken kan hebben. Wat ik merk is dat het 'verbeteren' van de levensstijl zeer vaak een stukje van de oplossing is. Uiteraard niet voor iedereen en het is ook niet altijd even eenvoudig om dat stukje 'ongezond' te identificeren.

Geplaatst:
Op 9-6-2021 om 17:39, rorror zei:

Laatste keer dat het gebeurde was volgens mij afgelopen februari. Vorig jaar misschien 1 of 2 keer.

5 minuten geleden, Swa zei:

Recent een overcompleet bloedonderzoek laten doen. Resultaat was ernstig tekort aan vitamine D.

Nou zou dus bij mij zomaar kunnen zijn dat in febr mijn vitamine D laag is geweest, is altijd laag bij mij aan het eind van de winter. Slik de laatste jaren in de donkere maanden ook extra vitamine D.  Wellicht dat dat het ook dus allemaal verminderd heeft.

Geplaatst:

Dat is een hele moeilijke, je denkt  maar je weet niet waar het aan ligt.  En ik spreek uit ervaring niet voor mezelf maar mijn dochter, 22  een virus gehad op haar 16 en sindsdien alles om zeep. Gelukkig zijn er nog de degelijke medicaties. Ze maakt sindsdien bijna geen witte bloedcellen aan, dat noemt acute neutropenie. Ook wat ze eet heeft gevolgen, maagzweren  enz. 

Tomaten is taboe voor haar alhoewel ze dat graag had, migraine komt op met momenten en 2 wekelijks een spuitje wat normaal kanker patiënten nodig hebben na chemo, sommige dagen is ze maar een uurtje wakker.  Dus relativeer alles een beetje, je hebt er geen idee van. Ze houd van kruiden en thee, ik denk dat we onderhand zeker 15 soorten of meer munt hebben staan. Dus als het dat maar is.

Maar ze blijft altijd positief ondanks alles

edit: moest even van mijn hart, voor migraine helpt soms zuurstof.

aangepast door redzebra

Geplaatst:

@redzebraik begrijp je post niet helemaal, maar heel veel sterkte voor jouw dochter en juliie die om haar heen staan .

De angst slaat mij om het hart als mijn kinderen zeggen dat ze hoofdpijn hebben  , je kunt je kinderen beschermen , maar niet tegen alles!

Geplaatst:
  • Auteur

Redzebra wat zijn jullie dappere vechters! Wens sterkte kracht gezondheid en alles goede voor je dochter en jullie! 

Zo is het Johnie, je wil je kids beschermen en dat van ze nemen. Die machteloosheid verschrikkelijk.

Net weer mijn eerste koffie o wat lekker.

Geplaatst:
1 uur geleden, Jane Doe zei:

Net weer mijn eerste koffie o wat lekker

Keurig nette verslaving 

Geplaatst:
  • Auteur

Johnie met een kopje zal het wel niet zo los lopen.

Geplaatst:

Ik doe savonds 1 bakje koffie , als ik het niet doe word ik (100%)tussen 3 en 4 uur snachts wakker met een vreselijke hoofdpijn, dus verslaafd 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.