Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

kerst voorbij, op naar oud en nieuw

Featured Replies

Geplaatst:

Allemaal gezellig gehad? buikje rond! Nu op naar 2012, vind ik persoonlijk altijd een heel bijzondere avond, , maar op naar het nieuwe jaar, Ik wens jullie allemaal een heel heel gezond, gelukkig, liefdevol, en groen jaar, voor diegene die vuurwerk afsteken, let aub op, je moet nog wel kunnen typen volgend jaar. dus kijk uit. alle goeds Jeanne

Geplaatst:

Deze tijd van het jaar vind ik ook altijd bijzonder. Aan vuurwerk doen wij niet. Ik maak in de tuin een vuurtje in de vuurpot met restjes klus- en snoeihout.

Geplaatst:

Hm, wij maken al veel te vaak van dat soort vuurtjes ( ) dus Joep heeft wel wat vuurwerk. Pure geld verspilling vind ik, maar goed. Ik vond vuurwerk altijd eng, nu niet meer zo omdat we heerlijk rustig wonen. Geen woonwijk waar allemaal jochies lopen met zakken vol met rotjes.

Ik heb niet zo veel met kerst, ook niet met de jaarwisseling. Ik denk eerder dat we volgend jaar gaan vieren dat de dagen weer langer worden. Dat is voor ons nu veel belangrijker dan een geboorte van een kind dat we nooit hebben gekend (Jezus ) of een 2 in plaats van een 1 in het jaartal.

Is er voor die gelegenheid (langere dagen) geen gebruik met in je nakie om een groot vuur dansen ofzo? Lijkt me nou echt leuk om dan mijn schoonouders uit te nodigen Alsof ze ons nog niet zweverig genoeg vinden.

Geplaatst:

Oudjaarsdag oliebollen bakken en appelflappen.

En op nieuwjaarsdag op familiebezoek, schoonzus is dan ook nog jarig.

En dan wordt alles weer normaal. Ik denk dan altijd zo dat hebben we weer gehad.

Voor iedereen hier op het forum.

Een fijne oudjaarsavond en een gezond en gelukkig 2012

Geplaatst:
  • Auteur

nou spannend dan voor jullie, mijn kleindochter is jarig op 1 januari,

Geplaatst:

Jij ook een fijne jaarwisseling!

ik wil oliebollen gaan bakken, en van die appeldingen maken!

En natuurlijk wel een beetje vuurwerk afsteken!

Jaaaa ik ben heel voorzichtig hoor

Mams staat altijd klaar met een emmer water, branddeken, blusding maar nog nooit nodig gehad.

Overigens zijn het altijd de andere die het gevaarlijk maken, die niet opletten hoe ze iets afsteken enzo. Hier zitten we tussen alle oudjes...hihi dus ik ben de enige!

Het eerste jaar dat we hier woonde, gingen we naar buiten om 12 uur...is m'n moeder terug naar binnen gegaan om te kijken of het wel echt 12 uur was...Was helemaal uitgestorven

Verder niks bijzonders hoor, gewoon zo'n klein sierpakketje en van die bijtjes...die zijn zo grappig! En een paar kleine vuurpijltjes....

Hopen dat het droog is en niet hard waait!

Btw. ben geloof ik wel blij dat ik pas in juni jarig ben!

Met het oog op de pakjes-spreiding

2012 wordt vast een super moestuinjaar!!!!

Geplaatst:

Jorieke: of het een gebruik is dat in je nakie dansen rond een groot vuur, dat weet ik niet, maar je kan er mee beginnen toch? Maar of je dan je schoonouders moet uitnodigen..... Ik zou het mooi gezellig met z`n tweetjes en een heleboel beesten vieren dan!

Wij hebben een bevriend stel met oudjaarsavond hier. We kopen al jaren geen vuurwerk meer, zeker niet nu we in dit huis wonen...er word echt zoveel afgestoken hier dat je op moet passen dat er niet wat om je oren vliegt! Ik bak overigens altijd de bollen en flappen de avond voor oud en nieuw, kan ik op oudjaarsdag effe uitslapen, anders red ik het niet om zo laat op te blijven! In ieder geval heb ik veel zin in het nieuwe jaar!

Geplaatst:
  • Auteur

Nou Frank, moet je eerlijk zeggen, dat we er wel rekening mee houden, dat we niet teveel drinken, en op tijd naar bed, ze verwacht ons in de ochtend, en een kindje van 5 snapt nog niet zo heel goed, als we dan pas s'middags zouden komen. eventuele hoofdpijn nemen we dan maar op de koop toe.

Geplaatst:

Hier in NOF is het feest van oudejaar/nieuw jaar vooral eten en drinken. Het feest heet St. Sylvestre. Bijna in ieder dorp wordt een feestmaal gegeven waar je je voor in kunt schrijven..het diner heeft 12 gangen, en de laatste gang ( uiensoep met gruyere) wordt meestal zo rond 5 uur geserveerd. Er is een DJ, en dansen tussen de gangen door..Vuurwerk ho maar.

Naar het feest gaan bijna we nooit, soms alleen even om een uur of een om iedereen gelukkig nieuw jaar te wensen.

Meestal lopen we tegen 12 uur met een fles champagne en glazen een stukje de weilanden in, naar het bruggetje over het riviertje..en als we dan zo over het dorp uitkijken en de klokken beginnen 12 uur te beieren roepen we pieieiejoe, piejooeee...ons eigen vuurwerklawaai...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier ook geen vuurwerk, maar omdat we zo ver van alles vandaan wonen kun je hier prachtig op de dijk gaan staan en rond kijken, een gratis spektakel zonder de herrie!

Wij gaan dit oud en nieuw zeker vieren, vandaag zijn we naar het ziekenhuis geweest, bij mijn man was dit jaar longkanker vastgesteld, hij is geopereerd, ze hebben een kwab van zijn long weggenomen en daarna kreeg hij chemo, een heel zware tijd, nu dachten ze 2 weken terug weer een verdachte vlek te zien maar vandaag kregen we de uitslag en die was harstikke goed, alle reden tot een feestje, en dan zit ik hier in the middle of nowhere, zonder telefoon (we hebben nog van die ouderwetse palen boven de grond, geweldig systeem, gaat regelmatig mis zoals nu, alweer) maargoed, ik zit hier te stuiteren van vreugde, manlief is in Groningen aan het werk, zoon logeert bij een vriend, alle schapen en varkens zijn inmiddels op de hoogte, vandaar dat ik het even hier kwijt moet!

2012 wordt vast beter dan 2011!!!

Geplaatst:

Dat is niet zo fijn zeg, 2012 wordt vast een geweldig jaar!

Maar kanker is echt verschrikkelijk, de behandeling, de onzekerheid.

Mijn opa had 3 jaar gelden darmkanker met uitzaaingen in de lever.

Hij had maar 5 % overlevingskans en eigenlijk dachten we echt dat er niks meer aan te doen was. Mijn moeder is heel veel gaan lezen en opzoeken en toen is opa op haar aandringen naar een ander ziekenhuis gegaan en hebben ze hem geopereerd aan de darm en de lever tegelijk. Was wel riskant, maar het is gelukt!

Toen heeft hij ook chemo gehad en vooral de laatste is slecht gevallen. Hij heeft dus restklachten, zenuwbeschadigingen in zijn benen enzo. Maar hij is er nog en in principe ook geen kanker te zien!

Dus je man kan best gewoon kankervrij blijven!

ik dacht dat het eerste jaar het jaar is waarin de kans dat het terugkomt het grootste is. Maar dan zijn ze er ook heel op tijd bij dus is behandeling ook weer mogelijk. Dat zeiden ze tegen opa.

Maar heel veel sterkte, het duurt een hele tijd om om te kunnen gaan met de gevolgen van zo'n ziekte. Ik hoop dat jullie een heel mooi en vooral gezond jaar krijgen en je draai weer vinden!

Er is geen knuffel-smiley, maar bij deze een virtuele knuffel van mij!

Geplaatst:

Yola zeer van harte gefeliciteerd!!Echt geweldig goed nieuws voor jullie zo op t einde van het jaar, dat na zo`n verontrustend bericht. Moge 2012 jou en je geliefden alles brengen wat je kan wensen: geluk, gezondheid, zon en vreugde.

Geplaatst:
  • Auteur

Hoi Yola geweldig nieuws voor jullie, laat het in 2012 zich zo voortzetten, ik heb een zus en 2 broers verloren aan deze ziekte,en mijn vader, en mijn moeder toen ik 14 jaar was aan een hersenbloeding, allemaal heel jong, dus ik begrijp je angst die je gehad hebt en je de vreugde nu. laat ons allen dat bespaart blijven in 2012. daarom een heel heel gezond 2012

Geplaatst:

bedankt voor het meeleven, het is me een jaartje wel geweest, een achtbaan van emoties en jezelf op manieren leren kennen die je helemaal nooit van te voren had kunnen bedenken, niet altijd in positieve zin trouwens.

Ik hoop nog heel lang van mijn man te mogen genieten en wens iedereen een heel veel geluk en gezondheid toe in 2012!

Geplaatst:

Allen een fijne dag en avond en nacht...mijn oud en nieuw begint zonder internet, ik mag nu even bij de buurvrouw mijn mail bekijken, _wat een ellende zo n frans toetsenbord___en wacht op de monteur...we spreken elkaar in 2012!!!

Geplaatst:

De oliebollen en appelflappen zijn gebakken. Heb denk ik weer veel te veel, zoals altijd.

Ik wens iedereen hier een geweldige oudejaarsavond, en een heel gezond en groeizaam 2012

Geplaatst:
977_674b1b2b366881f00871367fe09d4cca.jpg
Geplaatst:

Het carbidschieten is hier inmiddels in volle gang. Honden liggen te snurken bij 't kacheltje, wij rommelen lekker een beetje aan.

Vanavond gewoon gezellig met z'n 4en thuis het oude jaar uitluiden en na 12en misschien even naar de buren verderop.

Ik wil iedereen heel graag een vruchtbaar, gezond en gelukkig 2012 wensen!

Monique

Geplaatst:

Nog drie minuutjes en het is weer zover.... Aftellen?

Happy new year iedereen en een goede oogst voor 2012.

Bingo: klokslag 00:00 > 2012 is hier.

Geplaatst:
  • Auteur

HAPPY NEW YEAR, voor iedereen .

Geplaatst:
  • Auteur

wij ook kopen nooit vuurwerk, maar hoeft ook niet, er wordt zoveel afgestoken hier. de beste wensen voor 2012

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.