Infinite Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 zooo bij jou is alles al groot!!!! *jaloers* *gaat buiten even haar worteltjes toespreken dat ze ook zo snel moeten groeien!!!* To plant a garden is to believe in tomorrow.
Helly Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Dat ziet er goed uit al dat groen in je bakkies Heb je die paksoi niet te vroeg gezaaid? Bij mij op de zakjes staat dat je ze mag zaaien vanaf juni/juli Good things come in small packages
geedee Geplaatst: 15 maart 2012 Geplaatst: 15 maart 2012 Mooie foto's weer ...Ik geniet ervan en blijkbaar trekt die paksoi zich bij jou niks aan van wat ze over hem op de zakjes schrijven....die groeit gewoon goed Mooi die bijtjes op de krokussen...ik had er vanmiddag ook eentje gezien en op de foto gezet...sooooo leuk!
Jorieke123 Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 @Miranda: Mooie foto's weer! Die met de bij op de krokus staat er dubbel, had je daar een andere foto gepland (die we nu dus missen?)? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sannie Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 yeah...het is Lente. zag bij mij ook al de nodige beestjes
Gast joladio Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 Zo idd al grote plantjes bij jou... wauw.. ziet er mooi uit de foto's.En lekker weertje gister idd. Vandaag het tegenovergestelde, bewolkte lucht, het lukt de zon niet om erdoor te komen.. helaas..
Rantje Geplaatst: 16 maart 2012 Auteur Geplaatst: 16 maart 2012 Leuke foto's Miranda,het groeit goed. Dank je! *gaat buiten even haar worteltjes toespreken dat ze ook zo snel moeten groeien!!!* deze wortels zijn nog van het najaar hoor, zijn er een paar door de vorst toch dood gegaan maar deze groeien best vlot verder nu...geen idee of er nog wortels aankomen maar dat zien we vanzelf! Al beginnen de pas gezaaide ook al echte blaadjes te krijgen Dat ziet er goed uit al dat groen in je bakkies Heb je die paksoi niet te vroeg gezaaid? Bij mij op de zakjes staat dat je ze mag zaaien vanaf juni/juli Bij de meeste soorten staat dat bij mij ook maar ik heb een zakje en daar kon je ze ook in oktober nog zaaien, en die groeide best aardig dus vandaar dat ik ervan uit ga dat het ook wel in het voorjaar moest kunnen. En zo niet...maar het lijkt er toch op dat ze het wel aardig doen, die in het najaar hebben ook een beetje vorst overleefd, dus misschien echt ras afhankelijk?bij geen een paksoi staat dat het vanaf maart tot oktober kan...wel apart eigenlijk Mooi die bijtjes op de krokussen...ik had er vanmiddag ook eentje gezien en op de foto gezet...sooooo leuk! Ja die had ik al gezien, in dat lente topic, ik schreef al dat 'ie ook bij mij op bezoek geweest was Maar bij wie was 'ie eerder, das de vraag @Miranda: Mooie foto's weer! Die met de bij op de krokus staat er dubbel, had je daar een andere foto gepland (die we nu dus missen?)? Dank je wel! Ik heb het gezien en veranderd net, moest een ander bijtje zijn:D yeah...het is Lente.zag bij mij ook al de nodige beestjes Het was echt lekker! Ben er vandaag nog steeds vrolijk van! Zo idd al grote plantjes bij jou... wauw.. ziet er mooi uit de foto's.En lekker weertje gister idd. Vandaag het tegenovergestelde, bewolkte lucht, het lukt de zon niet om erdoor te komen.. helaas..Dank je!Ik kan wel weer een paar daagjes ertegenaan van een zo'n mooi dagje!En in april zitten er weer blaadjes aan de bomen enzo en dan is het winter gedoe weer heel ver weg... Kunnen we weer klagen over dat het te warm is enzo http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Astrid Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 en hier ben ik al blij dat ik de top van mijn coldframe weer boven de sneeuw uit zie piepen.Het is heerlijk weer hier, dooit als een gek....water overal, een kippenhok is al ondergelopen..dat heet hier voorjaar LOL
Supermoeke Geplaatst: 16 maart 2012 Geplaatst: 16 maart 2012 Wow.. Bij jou gaat het al hard zeg.. Het ziet er super uit..
Rantje Geplaatst: 17 maart 2012 Auteur Geplaatst: 17 maart 2012 Dank je wel! Mams zei al dat ik voor m'n plantjes beter zorg dan voor m'n dieren Was n.a.v. het konijnenhok schoonmaken, das zo'n rot klus @Astrid, dat klinkt niet zo mooi Ik wil geen sneeuw meer zien hoor, rond december is het leuk, niet langer dan een week... paar keer schaatsen enzo en dan moet het gewoon weer mooi weer zijn Ik heb vanmorgen toch een paar tomaatjes gezaaid. Vooral de kleine mini soorten. Volgende maand ga ik het nog eens doen, dan kan ik ook echt zelf zien of ze een voorsprong hebben of dat het eigenlijk niets uitmaakt óf dat de later gezaaide planten dus idd. sterker zijn en minder vatbaar voor ziekten e.d.. De gesnoeide paprika groeit trouwens geweldig! Denk dat ik hem straks maar eens op de foto zet. Is echt een heel mooi vol en compact plantje geworden. Het snoeien was eng maar volgens mij is het een hele goede zet geweest! Ik zag net dat 2 van de 3 aardappels leven boven de grond vertonen!!!Dus dat is ook een goed teken! Binnen zijn ook de wortels zichtbaar van de voorzaai peulen, erwten en sugar snaps! De afrikanen en de cosmea zijn trouwens al een paar dagen geleden boven de grond gekomn, helemaal vergeten te schrijven hier.De cosmea wil ik eigenlijk gewoon in de volle gond planten maar ook hier vind ik het leuk om 'verschillen'te ondekken. Had ik m'n tomaten plan helemaal rond, blijkt dat ik niet alle soorten op m'n omschrijvingen-lijst had geschreven...dus zit ik nu weer met een fuzzy wuzzy en een aantal andere opgescheept Tsss ben echt blond hoor Vanmiddag nog maar een paar foto's maken! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sannie Geplaatst: 17 maart 2012 Geplaatst: 17 maart 2012 Vanmiddag nog maar een paar foto's maken! foto's ..foto's.. kan niet wachten
Rantje Geplaatst: 18 maart 2012 Auteur Geplaatst: 18 maart 2012 foto's ..foto's.. kan niet wachten Nou daar komen ze dan! Eerst de pinda, vrijdag zag ik dat hij open ging, dat zag er dus zo uit: Vandaag zie je duidelijk dat 'ie alweer een stukje verder is Je ziet echt het begin van de plant te voorschijnkomen Van de week zag ik ook dat de Baron van Solemacher bosaardbeitjes echte blaadjes kregen. Nu lijken ze niet meer zo erg op onkruid Verder vandaag de peperplantjes op de foto gezet.Nu lijken de meeste plantjes wel wat op elkaar dus ga niet alle foto's plaatsen.Maar de Prairie Fire is een klein peperplantje, en dat kan je aan de zaailing gewoon goed zien. Ik vind ze erg schattig De Royal Black had wat kiemprobleempjes maar hij doet het nu goed, bij dit plantje zie je goed dat de kleur van de blaadjes echt anders is dan de rest van de pepers 't Is geen hele mooie foto hoor maar laat 'm toch ffies zien! En dit is de piment d' espalette: Dan eens een foto van de paprika die ik naar binnen gehaald heb, in januari eindelijk een paprikaatje van kon snoepen en pas geleden gesnoeid is. Dood eng, maar goed gelukt! Hij ziet er echt heel mooi uit! Dit is hem 3 weken geleden: En zo is 'ie nu Dan de aubergines en paprika zaailingen. het gaat best goed, groeit niet enorm hard maar dat hoeft ook niet. Merk wel verschil als ze even in het zonnetje gestaan hebben maar helaas is die er niet al te vaak Aubergine: De winnaars van de aubergine wedstrijd: De paprika sweet californian: De Sweet Banana: En de FRW En ondanks kiemprobleem, hij is er toch, de Sweet cayenne Nog een paar kruiden foto's:De Amsterdamse snij peterselie: De gewone Tijm: Steentijm: Het enige wat absoluut niets doet is de salie En na een ongelukje met de bak met net gezaaide aardbeitjes heb ik toch nog 4 kleine plantjes, de Ostara: Met dank aan mams die echt aan het zoeken is geweest in de kluit met aarde waar je geen zaadje in terug kon vinden Een heel artikel gelezen over Spinazie. Mijn laatste zaaisel gaat best goed, verschijnen ook echte blaadjes... die iets grotere staan best een stukje uit elkaar en ik wil die toch groot laten groeien zoals de belgen dat doen. Die planten die buiten staan en niet in de kas.Dan pluk je en een week later zou je nog eens kunnen oogsten.Zou dat verschil in smaak opleveren eigenlijk? Morgen is het 4 weken geleden dat ik de Raapstelen gezaaid heb in de koude bak. Er verschijnen andere bladeren en je ziet het haast groeien, misschien over een week mijn eerste keer raapsteeltjes Hoe groot moeten ze precies worden eigenlijk? Ook wel grappig om te zien is dat de radijsjes na het uitdunnen van de week enorm gegroeid zijn, echte bladeren hebben. Gaat echt heel hard ineens...de wortels hebbenook hun eerse echte blaadjes gekregen dus tot nu toe gaat het allemaal geweldig. Niet snel genoeg maar dat ligt gewoon aan mij...begin zelfs bij de kiemgroenten ongeduldig te worden Pfff weer een lap tekst, ik kan gewoon geen korte berichtjes maken... http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Erny Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Prachtige fotooz weer, vooral die ene van die pinda is echt een kunstwerkje Raapsteel oogst je ongeveer net zo groot als rucola... (ik tenminste...) als de blaadjes nog lichtgroen en sappig zijn.
jeanne-heijmans Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Ziet er allemaal gezond en fruitig uit hoor.
annemiek123 Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 mooie foto's! en wat een goed experiment met die paprika binnen halen. Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Heylane Geplaatst: 18 maart 2012 Geplaatst: 18 maart 2012 Kan me voorstellen dat dat snoeien eng was bij die paprika. Wist je tot hoe ver je m terug mocht snoeien?Lijkt me een zeer geslaagd experiment
sannie Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 weer getrakteerd met mooie foto's de pinda gaat lekker, vooral de 2e foto alsof hij uit een kastje komt.ik vond het zo verwonderlijk dat toen de pinda open ging dat het al een plantje was.
Limoncello Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Mooi mooi, je steekt er wel veel tijd en energie in zo blijkt. Vooral het deel met foto's. Keep it up Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
geedee Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Leuk , steeds weer opnieuw .....en nu ben je zeker blij dat je die paprika gesnoeid hebt....die ziet er uit alsof hij heel veel vruchtjes gaat maken
HansK Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Prachtige foto's zeg. En grote variëteit aan plantjes. Ook een leuke manier van tuinen. Ruimte optimaal benut en ziet er strak uit allemaal!
Rantje Geplaatst: 19 maart 2012 Auteur Geplaatst: 19 maart 2012 Wooow wat een hoop reacties!!! Super leuk! Vandaag eindelijk m'n blog bijgewerkt, wat een gedoe zeg. En er is iets veranderd ofzo maar er zit of heel veel ruimte tussen de foto's en tekst of het staat raar. Nou ja, ik ben het zat laat het lekker staan zo De zon schijnt hier al de hele dag!!! EN we hebben de vensterbank iets breder en 2 planken erbij. Het is nog niet af maar 't is wel beter zo. Straks maar een foto maken. We hebben van die witte planken de mooie kant naar het raam toe gezet, dus even iets verzinnen om die zaagranden weg te werken. Want das geen gezicht Kan me voorstellen dat dat snoeien eng was bij die paprika. Wist je tot hoe ver je m terug mocht snoeien?Lijkt me een zeer geslaagd experiment Had een topic geopend met de vraag of ik hem moest snoeien en zo ja hoe paprika-snoeien-na-de-winter-t4130.html http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Heylane Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 He daar ga ik ook even kijken (ik heb 'per ongeluk' een peper overgehouden van de winter)
Gast joladio Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 mooie plantjes hoor Rantje, die van de pinda vind ik ook het mooist!! Hoe die groeit mooi om te zien. Het blijft wonderlijk hoe plantjes groeien en dan uituindelijk ook echt vruchten krijgt..
Helly Geplaatst: 19 maart 2012 Geplaatst: 19 maart 2012 Zo gaat goed met die gesnoeide paprika. Ben heel benieuwd hoeveel paprika's je er aan krijgt. Als dat goed gaat wil ik dat eind van t jaar ook s proberen. Raapsteeltjes plukken tussen de 10 en 15 cm. Good things come in small packages
Aanbevolen berichten