appelvrouw Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Jammer Thessa! Maar er is nog zat tijd hoor..onze gingen eerst ook niet zo best..nu komt er zowaar een bloem Of het voldoende is? Mooi vruchtje Jorg..een beetje klein wel.. misschien moet je er een gewichtje aanhangen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Rantje Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Jorg! Mijn vruchtje is nog net iets kleiner, van de andere aubergine, de Kermit, is echt al een balletje. De bladeren worden wel lelijk, mineervlieg schade, ziet er echt niet uit.Kan ik die er beter afhalen? Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Bit Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Bij mij is er dus in iedere geval 1 van de 2 gezaaide, kassiewijlen. Helaas pindakaas. De 2e en nu enige, bloeit dat ie er lust aan heeft, maar niks geen vrucht nog. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 De bladeren worden wel lelijk, mineervlieg schade, ziet er echt niet uit.Kan ik die er beter afhalen? Ja, beter van wel Miranda..alle blaadjes eraf halen..gaat die vlieg vanzelf weg..serieus... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kruidje Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 In dit topic krijg je geen serieus antwoord. Echt niet! Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Bit Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Is niets meer aan te doen Randje. Geeft niks. Je hebt nog over toch ?. Weggooien dus die plant. Dikke kans trouwens dat de anderen het ook krijgen nu. Helaas Randje. Quote
Frans Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Ja, beter van wel Miranda..alle blaadjes eraf halen..gaat die vlieg vanzelf weg..serieus...Om helemaal geen risico meer te lopen beter ook nog alle bloemetjes van je planten weghalen Miranda omdat zich daar nog wat vliegjes kunnen schuil houden. Je ziet het ... Jet en ik hebben het beste met je voor en we zijn echt allebei even serieus hoor ! Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
jeanne-heijmans Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Ook weer jammer Miranda, ik vind die van Jorg al best groot, wel al een vrucht maar nog niet zo groot als die van jorg. Maar hij hangt nog,en gaat zijn uiterste best doen natuurlijk. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Die van mij gaan nu net lekker groeien! (ps. als je op Fengyuan purple googled, krijg je een hele lading foto's van opgroeiende moestuin-forum-plantjes ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jeanne-heijmans Geplaatst: 9 juni 2012 Geplaatst: 9 juni 2012 Dat meen je niet, echt!!!! zo al???? Quote
eva1986 Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Ik vind het jammer dat ik nog geen lid was toen deze wedstrijd begon... Maar! Ik lach iedere keer om jullie! Heerlijk die concurrentie Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Rantje Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Vind je??? Beetje normaal advies krijg je niet eens 't Is dat ik zelf nog een beetje kan nadenken, maar aan die adviezen hier heb je dus gewoon helemaal niets Maar even serieus, echt serieus dus, kan ik de bladeren die zo lelijk zijn beter weghalen of niet?Verder is mijn plant prachtig Precies zoals een winnaar hoort te zijn Als je met google zoekt, zoals Jorieke schtijft, dan kom je de enige echte winnaar echt heel vaak tegen, duidelijk onderscheidt hij zich van de rest Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Bit Geplaatst: 10 juni 2012 Geplaatst: 10 juni 2012 Maar even serieus, echt serieus dus, kan ik de bladeren die zo lelijk zijn beter weghalen of niet? Ik heb totaaaal geen humor. Zie ook de humor niet in een wedstrijd. Zie helemaal niks. Zie alleen mijn eigen winnaar en de eindstreep. Ik kan je echt heeel serieus advisreren 1: bloemen inderdaad weghalen ( vliegjes komen op die prachtige kleur af ) Dan 2: alle bladeren weghalen. Kan je ook geen lelijke bladeren krijgen. Wel consequent weg blijven plukken. Ow ja. en veeel water blijven geven. Quote
Lisa Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Het eerste vruchtje is nu soort van zichtbaar (dat wil zeggen met geen mogelijkheid op de foto te krijgen, maar het zit er toch echt ). Hier een foto van de twee grootste planten, ze zitten sinds kort samen in een 18 l pot. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Bit Geplaatst: 13 juni 2012 Geplaatst: 13 juni 2012 Bij mij ook 1 mini vruchtje te zien. ( en nee, jullie krijgen géén foto nee ) Quote
Raxia Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Mijn plant gaat lekker, hij staat in een (van de) wasmanden van de Action. Voelt zich prima volgens mij Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 15 juni 2012 Geplaatst: 15 juni 2012 Ik zal proberen of hij het weer een keer wil gaan doen, en dan ook een foto plaatsen, ik zelf vindt dat hij het super goed doet. Ik dief hem wel, en haal zo nu en dan ook wat vruchten weg,zodat hij zijn energie maar in een aantal hoeft te steken. Maar of het goed is,weet ik niet hoor. ps: Ik maak wel zeker een foto voor ik in September op vakantie ga. Want dan neemt mijn schoondochter het over, een schat van een meid, maar groene vingers totaal niet. Quote
Jorg Geplaatst: 17 juni 2012 Geplaatst: 17 juni 2012 Wat jammer nou, echt hoor, is de lengte niet te zien omdat er net een blad voor hangt... Quote
Lisa Geplaatst: 18 juni 2012 Geplaatst: 18 juni 2012 Heh heh, eindelijk is het eerste vruchtje groot genoeg om op de foto te zetten. ~**<Aanschouw de winnaar>**~ Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
eva1986 Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Hij ziet wel een beetje bleekjes Lisa Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Jorg Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Staat er niet in het regelement dat de vrucht paars moet zijn, jammerrrrrrrrrrrrr lisa Quote
Lisa Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Komt vast goed met die kleur. En in het ergste geval heb ik een albino aubergine, ook best bijzonder toch . Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
eva1986 Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Ik weet zeker dat jij dan de originaliteitsprijs krijgt! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
jeanne-heijmans Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Maar ik vindt het wel mooie planten hoor, die paarse gloed over de plant, en ja ik heb een paarse bloem, maar ik was weer eens nieuwsgierig en keek er in, beetje de bloem uit vouwen, en daar was weer een gele bloem, heel apart. maar hij wordt best al groot. Ik haat het dat ik mijn laptop het niet doet, en de foto's niet pakt. Quote
Rantje Geplaatst: 20 juni 2012 Geplaatst: 20 juni 2012 Haha mijn vruchten zijn ook wit Eentje is wit met paarse vlekjes Jeanne de bloem is paars maar de stampers aan de binnenkant zijn knalgeel Als de bloem verdroogd en hij is bevrucht komt er vanzelf een mini vruchtje in en ik vind het zelf net iets langer duren dan met peper en paprika Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.