Eva Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 vandaag aardbeien en mierikswortel geplant...dat kan nog prima met deze temperaturen!
Flor Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Binnen rawit en tuinkers gezaaid + een paar avocadopitten in de grond gestopt.En creabea uit m'n bol gegaan met paarse violen, blauwe druifjes en een grote pot mijn receptenblog: http://www.laag-pitje.net/
suustuin Geplaatst: 11 januari 2012 Geplaatst: 11 januari 2012 Jeetje jullie zijn echt al weer gestart! Ik wacht mijn nieuwe warmtekabel nog even af denk ik. En was eigenlijk van plan pas met de paprika's en aubergine's te beginnen in februari, maar ja als jullie begonnen zijn mag ik ook Ik kwam zonet ook spinazie tegen die in januari onder glas mag, en laat ik nou net heelveel glas hebben. Dat ga ik vandaag dus in ieder geval doen. Jeej zin in
geedee Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Geplaatst: 11 januari 2012 Brocolli, rode kool en knolselderij binnen gezaaid vandaag...Ik betrap me erop dat ik helemaal niet meer kijk op de aangegeven zaaitijd van het zakje sinds we aardappelen met kerst eten en paprika's en tomaten in het midden van de winter oogsten
geedee Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Geplaatst: 11 januari 2012 Net nog een okra gezaaid in een warm bakje binnen.
geedee Geplaatst: 12 januari 2012 Auteur Geplaatst: 12 januari 2012 Bieslook, peterselie en kiemkruiden gezaaid vandaag.
Jorg Geplaatst: 12 januari 2012 Geplaatst: 12 januari 2012 Ik had me voorgenomen te wachten tot februari maar helaas weer niet gelukt. De paprika's en pepers zijn vandaag gezaaid...
Tim0511 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Gisteren ook een begin gemaakt met paprika's en prei binnen op de vensterbank en in de kas wat sla en ijsbersla.
helena Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Vanochtend 7 soorten peper en 9 paprika. Leuk hoor, uitproberen dankzij carroussel . Helaas geen cocktailprikkers in huis om stekertjes te maken. Komt de vervelende gewoonte afgeschraapte lucifers terug in het doosje doen nog eens goed van pas Vanmiddag gaan de voorgeweekte zaden van peulen en erwten de grond en koud kasje in:100 st. doperwten kelvedonsugar snaps 200 st.norli peulen 200 st.en roodbloeiende peulen 150 st.
Dennis29 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 vandaag gezaaid:aubergine fenguyan purplevijgpistache chinensis
Jorieke123 Geplaatst: 13 januari 2012 Geplaatst: 13 januari 2012 Ik moet ook ergens nog een pistache plantje hebben. Heb er 2 jaar terug 1 gezaaid en die heeft die 1e winter in pot goed overleefd. Weet nu alleen even niet waar ie is Ik had wel een pot met een onbekend struikje/stronkje. En nu Dennis post dat hij hem gezaaid heeft, gaat er bij mij ineens een heel zacht belletje rinkelen. Morgen maar eens kijken of ie bij de potten zit die ik in de schuur heb gezet voor de winter. Edit: ben net op mn sloffen toch even gaan kijken. Niets in de schuur, niets daarbuiten, wel een potje gevonden in de kruidentuin. Met onbekend stammetje er in. Ben benieuwd of hij het komend jaar nog doet, en of het echt de pistache is. Het naamkaartje is er al erg lang uit, dus ik heb die pot steeds maar weer verplaatst omdat ik niet wist wat het was (en te weinig tijd/zin/aan gedacht om het op te zoeken online) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Raxia Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Net ui-zaadjes in de vensterbank gezet in een grote plastic schnitzel verpakking Ik las ergens dat als je daar vroeg genoeg mee begint, deze nog als plantuitjes kunnen dienen dit jaar en ze dan 4 weken voor de laatste vorst naar buiten kunnen. Werkt het: prima! Werkt het niet: jammer dan
Heylane Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Nog nooit zo vroeg gezaaid, maar ik heb aubergine, pepers en paprika gezaaid.Ik heb twee methodes naast elkaar gebruikt, ben benieuwd naar de verschillen.
jeanne-heijmans Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Ben de peulen en erwten aan het voorkiemen, morgen kunnen ze denk de koude kas in, eind februari/begin maart in de volle grond
Heylane Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 @Joze, ik heb ze 'gewoon' in de grond gestopt en wat hier de deno-methode heet geprobeerd
suustuin Geplaatst: 15 januari 2012 Geplaatst: 15 januari 2012 Wat een heerlijke dag vandaag! We zijn bezig geweest met groot onderhoud in de tuin, lelijke oude coniferen omgezaagd, een berk die op 1 m van een kastanje stond en een hoop oude half dode struiken. Wat een hoop licht en ruimte geeft dat weer. Ook de Jostabes, een enorme struik flink gesnoeid. Het is vast niet het goede moment om die struik te snoeien, maar het is niet anders. Tijdens het snoeien bleek hijzichzelf afgelegd te hebben. Vandaag dus 8 jostabesstekjes opgepot
geedee Geplaatst: 15 januari 2012 Auteur Geplaatst: 15 januari 2012 suustuin ik had nog nooit gehoord van Jostabes...even nagezocht....gezonde bessen dus....als je stekjes over hebt, wil ik graag met je ruilen
geedee Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Geplaatst: 16 januari 2012 Ik heb tomaten en paprika's voorgezaaid en ga ze eind februari in de kas zetten als er geen strenge vorst voorspelt wordt. tomaten zijn uit en staan uit het kweekbakje een beetje kouder en de schimmel droogt inderdaad goed op: en ik was weer eens zo vol van vertrouwen over de kiemkracht , dat ik er een paar in zo'n klein bakje gezaaid had....moet dus het zaakje gaan om"rollen" zodra ze iets groter zijn....heb altijd moeite met uitdunnen De ijsbergsla komt ook al uit en je ziet de (behoorlijke) schimmel aan de wc rolletjes...maar kan dus geen kwaad weet ik nu. Vandaag vlgs deno methode nog een paar zaadjes van de wedstrijd aubergine gezaaid
Simone Geplaatst: 16 januari 2012 Geplaatst: 16 januari 2012 vandaag dan eindelijk voor het eerst gezaaid. Zou het vorige week al doen, maar had het toen nog te druk met de tuin Heb prei Zwitserse reuzen, paprika yolo wonder en mini paprika gezaaid.En nog een 8 tal soorten van vaste planten.Nu maar hopen dat alles opkomt. Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
geedee Geplaatst: 16 januari 2012 Auteur Geplaatst: 16 januari 2012 Ik heb bloemkool en cranberry gezaaid, binnen.
Jelmer Geplaatst: 17 januari 2012 Geplaatst: 17 januari 2012 Vandaag voor het eerst gezaaid... ooit... niet echt iets bijzonders namelijk bieslook en peterselie binnen “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi
LEOnie211 Geplaatst: 18 januari 2012 Geplaatst: 18 januari 2012 aarappelen vroege staan in een wasmand binnen
geedee Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Geplaatst: 18 januari 2012 Citroenbergamot en bonenkruid gezaaid
Rantje Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Gister Bloemkool, Rode kool, witte kool, Remenesco, koolrabi en tatsoi gezaaid Besloten om ze te laten kiemen op keukenrol en dan over te zetten in m'n eigengemaakte perspotjes http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Jorieke123 Geplaatst: 19 januari 2012 Geplaatst: 19 januari 2012 Je kunt niet zaaien in de perspotjes? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten