Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Poe drie graden vorst..als mijn uitjes het maar lekker warm hebben gehad onder hun dekentje..gelukkig zitten ze nog in de grond.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Regent al een paar uur, dus dan maar dingetjes voorzaaien. Daar hoef ik niet voor naar buiten

Binnen gezaaid: balkonstar en tiny tim tomaten, meloen en 4 snackpaprika's en Oi. Kers

Buiten op het balkon: Andijvie, broccoli, bieslook en calendula

Geplaatst:

gisteren een heleboel tomatensoorten, pepers, paprika's, aubergines (oa de wedstrijd aubergine) en bloemen op warmte gezaait.. er staan totaal 9 zaai bakken in de huiskamer in het licht warm te wezen. Nu is het wachten op het ontkiemen.

Geplaatst:

2e ronde tros tomaat, balkon tomaat, paprika en wedstrijd aubergine gezaaid.

meloen gezaaid en gister had ik ui geplant.

wanneer kan ik het beste augurk en komkommer voor de buitenteelt voorzaaien?

Geplaatst:

Komkommers kan je beter pas in juni naar buiten doen. De grond moet goed warm zijn. Krijg je erg koude nachten wordt 'ie vatbaar voor ziekten en plagen (luisjes, virusje etc. etc.) De groeikracht moet steeds hetzelfde zijn om 'm zo gezond mogelijk te houden en dat lijkt me toch wel erg moeilijk zolang... zelfde met de meloen. Ze groeien erg snel dus ik denk dat dat geen doen is

Geplaatst:

Mijn ervaring van vorig jaar; half maart gezaaid en half mei best nog compact, verplantbaar. Kan aan mijn ervaring, of juist het ontbreken daaraan liggen.

Geplaatst:

@rantje, neem aan dat dat binnen opkweken is en dan half mei buiten zetten.

en mocht er toch een tunnelkas komen?

zit er nl over na te denken om het wel/niet aan te schaffen.

meloen gaat onder glas!

Geplaatst:

Misschien dat het ook aan het soort ligt en er natuurlijk een heel warm voorjaar geweest is.

Als ik dat warmte verhaal lees en dat de schommelingen niet te groot mogen zijn etc. dan klinkt het logisch om dus later te zaaien.

Ik heb ze gepland 6 weken voor ze naar buiten mogen, das best nog lang lijkt me? En 't komt wel goed uit want weet nu al vanellende niet waar ik het kwijt moet

Geplaatst:

@sannie, binnen opkweken.

Ze hebben constante warmte nodig en die kan je buiten niet geven

In een kas kunnen ze denk ik een week of 2 eerder uitgeplant worden omdat daar de grond ook veel warmer zou zijn.

Of dat voor een tunnelkas ook zo werkt weet ik niet, das tocch anders dan een gewone kas.

Geplaatst:

Hier net 2 courgette en 2 komkommer in p9's gedrukt. Zou nog een maandje wachtten maar ze vielen er perongeluk in...

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:

Rode biet, andijvie en wortel. Kon dat al in de volle grond?

En morgen m'n kropsla naar de koudebak, aangezien ze in mijn vensterbank gaan hangen.

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:

Vandaag al mijn jonge zaaisels bij de buren "geplant"...laten we hopen dat ze enig verstand hebben van tuinieren..het zijn dan wel boeren ( en die partner is tuinarchitect..maar dat zegt niets heb ik gemerkt)

Ik ga gauw naar internetzone Holland!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...