Koert Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 ik heb aubergine op de deno methode gezaaid en ze hebben nu een staartje, wanneer moeten ze in een potje met aarde? de een doet het zo, de ander doet het anders... ik zet ze pas in potjes zodra de kiemblaadjes uit het zaadhoesje zijn gekomen. dat is vrij laat maar ik heb vaak last van vastzittende hoesjes en zo voorkom ik dat Op de site van diana's mooie moestuin staan wel mooie foto's van wanneer ongeveer (zoals Eva zegt ieder zijn voorkeur) je de kiempjes ter aarde kunt stellen Ik sluit me aan bij die foto's en Eva , ik wacht ook minstens op de eerste kiemblaadjes. Even a broken clock is right twice a day
Claudia69 Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Ik heb twee bakjes ananaskers gezaaid: eentje met physalis edulis, eentje met physalis little lanterns, die volgens de verdeler kleinere, maar zoetere vruchten geeft en ook lager blijft, en dus meer geschikt zou zijn voor potten. De zaden van die laatste waren wel groter, als de besjes kleiner zijn, is dat misschien ook minder aangenaam... Verder heb ik een voor het eerst een paar paprika's zelf ingezaaid - tot vorig jaar kocht ik gewoon een paar plantjes. Ben eens benieuwd wat dat zal geven.
Ruitertje Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Ik heb vandaag snack-komkommer zaden gekocht, heb ze natuurlijk gelijk gezaaid. Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Bit Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Gezaaid: 3x Aubergine 'Fengyan Purple' voor de wedstrijd3x Peper 'Pasilla bajio' 3x Paprika Çhoclate Beauty'3x Paprika 'Horizon'3x Paprika 'Red Cherry'en nog 3x Datura ; 'Brugmansia Suaveolens'. ( voor het eerst dat ik dat zelf zaai nu. ) Op warmtematje, van webwinkel : tuinadvies.beMet warm water begoten, staan ze er nu lekker warmpjes bij.
dennislp Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Alvast gezaaid (binnen): Rode eikenblad sla,Australische gele pluksla,Amerikaannse bruine pluksla,Mini blad kleur mix > Planten kopen? Doe het bewust!
annemiek123 Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 De bloemen: dahlia, maarts viooltje, papavers en cosmos. Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
appelvrouw Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Broccoli nine star, kamille, arnica montana + blauwspar... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 Peultjes buiten uitgeplant. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nicolette Geplaatst: 22 februari 2012 Geplaatst: 22 februari 2012 italiaanse pluksla onder glas buiten, en bietjes voorgezaait binnen, en verschillende soorten sla.
geedee Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Geplaatst: 23 februari 2012 Erwtjes gezaaid vandaag, nog wat paprika's en sla en artisjok...alles binnen
Jorieke123 Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Verschillende soorten sla gezaaid, in de kas. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidje Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Waarom zaaien jullie nu al de 9-star brokkoli? Ik dacht dat die in juni gezaaid moet worden? Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
appelvrouw Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Waarom zaaien jullie nu al de 9-star brokkoli? Ik dacht dat die in juni gezaaid moet worden? Tja, ik las bij Vreeken op de website zaaien in mei-juni..en toen dacht ik..die tomaten en pepers die moet je eigenlijk ook laat zaaien, maar dat doen we nu ook allemaal , dus hup die broccoli erin het zal geen kwaad kunnen toch? of misschien heb ik nu in het najaar bloemetjes? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gast joladio Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 vandaag gezaaid, Prei en de wedstrijd aubergine..
Greenie Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Soja-, stok-, en pintoboon op een keukenpapiertje en onder plastic folie in de vensterbank gezet. Meer een testje om te zien of het kiemen zo lukt.
HansK Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 - Snack Paprika (Zaad vanuit een Snack Paprika van de Aldi)- Paprika "Sweet Patio Red"- Tomaat "Gardeners Delight"- Rucola "Pronto" (Rucola wel binnen, om later als kleine plantjes uit te planten.) Zaad uit de snack paprika? Moet je daar nog iets "extra's" mee doen? Of kan je ze gewoon uit de vrucht halen en planten?? Ik heb al tomaten Sweet 100 F1 en paprika's Golden Calwonder gezaaid eergisteren.
dennislp Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Zaad uit de snack paprika? Moet je daar nog iets "extra's" mee doen? Of kan je ze gewoon uit de vrucht halen en planten?? Gewoon er uithalen en planten. > Planten kopen? Doe het bewust!
jootje Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Buiten gezaaid: wortels en een uitje ( wat eigenlijk pas in april mag)Binnen, heleboel lathyrus en yaconBuiten in koud kasje: snijbiet. Leuk hoor, wat zal ik nog meer gaan zaaien!?
sannie Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Heb vandaag reuze violen gezaaid en knolselderij, lollo rosso, romeinse mini sla, andijvie nr 5 en wilde rucola
geedee Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 Goed idee die violen...moet ik ook nog doen. Heb afrikaantjes gezaaid vandaag. Ik heb er zoveel zaad van genomen vorig jaar dat ik het hele dorp kan voorzien met afrikanen Kunnen plantuien ook al?
Infinite Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Ik heb net tuinkers en rucola kers gezaaid in 2 glazen weckpotten en in mijn keukenraam gezet. het zijn van die spruit groente die je na 5 dagen kan knippen en in salades kan gebruiken of op brood kan doen. mjammm To plant a garden is to believe in tomorrow.
sannie Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Ik had afgelopen zaterdag een bijeenkomst van de tuinvereniging en die zei dat het al kon, maar het was bij mij nog erg nat dus wacht nog ff.Maar ik denk het van de week erin te stoppen
dennislp Geplaatst: 24 februari 2012 Geplaatst: 24 februari 2012 Heb afrikaantjes gezaaid vandaag. Ik heb er zoveel zaad van genomen vorig jaar dat ik het hele dorp kan voorzien met afrikanen Zo he , das vroeg Ok, vroeger in het jaar bloemetjes kan nooit kwaad (tot dat er nog vorst langs komt :S ) > Planten kopen? Doe het bewust!
geedee Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 Ja die heb ik binnen in een potje gezaaid....je kan ze altijd al bloeiend in de tuincentra kopen als ze hier net 4 blaadjes hebben dus ik dacht....ik ga eens voor vroeg
Aanbevolen berichten