Ga naar inhoud

Mijn moestuintje to be in 2012!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!

Al een paar weken ben ik heerlijk door alle berichten aan het neuzen die jullie al geplaatst hebben en hier heb ik al een hoop van opgestoken! Hoog tijd om me ook eens voor te stellen dus op dit forum!

Sinds vorig jaar woon ik samen met mijn vriend, en we hebben een heerlijk tuintje bij ons huis! Niet gek groot, maar prima voor ons.

Omdat we dat altijd al leuk gevonden hebben, hebben we vorig jaar lente een klein stukje tuin gestript van alle struiken ed en daar onze groente en fruit plantjes ingezet! We hebben hier allebei zoveel plezier aan beleefd dat we dit jaar toch wat drastischer gaan verbouwen in de tuin, en er een echt moestuintje van gaan maken, incl minikasje 130 x 130 x 195, op de kop getikt op marktplaats! 1320_3a6bcfc3775355d387adc7f4c5424dd2.jpg

Vorig jaar hebben we succes gehad met een aantal groenten, waaronder rode bieten, broccoli, bloemkool deed het ook goed als slakkenvoer helaas, komkommers groeiden overal, en we hebben de hele zomer genoten van verschillende soorten sla en andijvie uit eigen tuin! 1320_770fe0117a865b84df3983522cff7f18.jpg

Ook mijn tomatenplanten deden het super, hele trossen eraan, tot ze allemaal in 1 nacht bruin en ziek werden, helaas, phytopthora heb ik inmiddels gelezen op het forum!

1320_151ca3e95e16e81d935020f2878040fc.jpg

Maar goed veel uitproberen! we hebben ook een mooie vijgenboom staan (stond er al vd oude bewoners) maar door het slechte weer niet veel vijgen eraf kunnen halen, takken vol vruchten maar weinig rijp geworden, net genoeg voor 1 potje jam en wat snoepen!

Inmiddels liggen de tekeningen voor de tuin klaar, en hopen we snel aan de slag kunnen hiermee!

Gelukkig hebben we een goed hulpje in de tuin 1320_85111c5b20f8027f0b5dc07cce965e02.jpg

Onze lieve poes vond het vorig jaar heerlijk om door de tuin en de plantjes te scharrelen terwijl wij bezig waren, en inmiddels is ze mamma geworden en hebben wij 2 van haar kittens gehouden, dus dat wordt een gezellige boel dit jaar!

Inmiddels heb ik al veel opgestoken op dit forum, ik verwacht dat dit nog wel veel meer zal worden komen jaar!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Na veel tekenen, meten, knutselen, puzzelen en vooral dromen over het moestuintje van komend jaar hebben we een ontwerpje gemaakt voor de tuin hoe die wordt komend jaar! Dit moet 'm dan worden! Gras gaat eruit, meer ruimte voor het fruit en de groentjes! En natuurlijk een lekker plekkie om uit te puffen van het harde werk in de tuin!

scannen000299101328998829.jpg

Geplaatst:

Dat is een leuk plannetje

Alleen die "rozenboog" moet je nog vervangen door "frambozenboog".

Vanuit je uitpufplekje kun je lekker alles goed overzien....zit je vast niet lang want dan zie je weer "o dat moet nog...en die moet water"

Ik verheug me al op je foto's

Geplaatst:

Ja die frambozenboog komt er, al klinkt kiwibes ook wel heeel erg leuk, heb namelijk ook nog andere plekjes voor frambozen.

Als de plannen een beetje gevorderd zijn dan kom ik bij je shoppen Frank! Heb al kwijlend je site bekeken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...