Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuin 2012 aardbeijim


aardbeijim

Aanbevolen berichten

Ik zal hier ook maar eens een topic beginnen.

 

EN kan al meteen iets posten.Ik heb sins deze week echte mde Jeanette zaden uit Suriname.

 

Misschien dat ik vandaag deze al ga zaaien samen met mijn zomerprei.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga eens in mijn topic van vorig jaar kijken wanneer ik hem toen gezaaid heb.Ik vraag me af of ik toen niet eerder was met zaaien.

 

EDIT:oh vorig jaar eind januari zaad gekocht dus ben eerder dit jaar.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de 20 erwten liggen in het lauw water en de tray ook al klaar gemaakt om morgen in te zaaien.

 

En ik heb natuurlijk mijn 2 artisjok planten en mijn kardoen bescherm met stro en plactic erover tegen de vorst.

 

Morgen ook spruiten oogsten ik ben benieuwd.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb natuurlijk mijn 2 artisjok planten en mijn kardoen bescherm met stro en plactic erover tegen de vorst.

Als het maar eventjes duurt die vorst, is het niet zo'n ramp dat plastic, je moet er toch wel mee uitkijken: de planten moeten wel lucht krijgen, door ze met plastic te overspannen gaat het broeien en heb je vrij snel kans op het rotten van je planten. De kans op rotten van artisjok en kardoen tijdens het afdekken is misschien nog wel groter dan dat ze kapot vriezen. Ik heb mijn planten overdekt met een rieten mand, daarover turf en een dikke laag bladeren en stro, zo zijn ze goed afgedekt, maar kunnen ze nog wel 'ademen' .

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een plant in plastic. M'n vliesdoek was al in gebruik op andere plaatsen. Ik wacht wel tot het overdag niet meer vriest en 's nachts niet meer zo heel hard vriest. Het gaat om een hortensia die al 2 jaar op een rij is afgevroren.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Weer even een klein update + vraagje.

 

Ik ben dit weekend weer eens naar de tuin geweest en heb al de compost over het oude perceel gestrooid.En mijn aardbeibedden al zo goed als schoongemaakt.

 

Nu mijn vraag.Kan ik dit weekend al rode uien poten en radijs in een koude bak zaaien?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die radijs moet kunnen. De meeste soorten kunnen jan. en febr. in de koude bak en vanaf maart al in volle grond. Een enkeling heeft iets meer warmte nodig dus moet je even kijken welk ras je hebt. Sommige rassen zijn dacht ik ook niet geschikt om onder glas te zaaien. krijg je veel loof en weinig knol ofzoiets.

 

Over die ui weet ik het nog niet zo zeker. Ik ben er ook naar op zoek, de een zegt maart volle grond, ander maart onder glas en weer ergens anders staat dat je beter half april kan beginnen

Ik denk dat ik 2 etappes ga doen, kan ik zelf het verschil zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...