Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo moestuiners


Heylane

Aanbevolen berichten

Hallo moestuinforummers,

ik lees al een poosje mee en heb zelfs al vragen gesteld, maar me nog niet voorgesteld. Excuses, dat is niet erg beleefd van me.

Ik heb sinds vorig jaar een moestuin op tien minuten fietsen van mijn huis. Vorig seizoen heb ik samen met 2 stel vrienden de moestuin gedaan, maar dit seizoen doen ze niet meer mee (vanwege andere activiteiten). Dat betekent dat mijn huisgenootje en ik het samen gaan doen.

Ik ben dus altijd op zoek naar tijd- en werkbesparende methodes.

Ik vind het heerlijk om zaadjes op te kweken en groot te zien worden en uiteindelijk oogsten en opeten.

Mijn huisgenootje houdt van onkruid wieden (verder is ze wel normaal). En ik houd van koken en vind het heerlijk om aan te rommelen met kruiden, zalfjes en theetjes enzo.

We hebben dus een aardige verdeling.

 

Op onze moestuin staan twee appelbomen en twee pruimenbomen en verder verbouwen we van alles. Aardappels, bonen, kool, sla en aanverwante artikelen en allerlei kruiden.

Ik hoop er aan te denken een paar foto's te plaatsen om te laten zien hoe het eruit ziet.

 

groet,

Heylane

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Hoe groot is de tuin precies?

 

Wat ik begrijp van traditioneel tuinieren is dat het veel meer tijd en energie kost dan op de manier waarop ik het doe. Ik heb er zelf niet echt ervaring mee.

Ik heb een makkelijke moestuin, amper onkruid gehad, niet teveel gedoe met water geven en toch aardig wat dingen kunnen proeven. maar ik was erg laat in het seizoen begonnen, kreeg het voor m'n verjaardag!

 

Dit jaar is de de tuin helemaal veranderd dus heb ik veel meer vakjes om groenten in te zetten. Helaas wel een veel te lange lijst met zaden

 

Maar de manier van SFG/MM bevalt mij super, is redelijk simpel.

Het meeste werk heb ik eigenlijk met het zoeken naar informatie over allerlei groenten enzo. En het bedenken wat ik allemaal wil( das veel te veel dus)! Ben erg hebberig geworden van m'n moestuintje

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het makkelijk en moeilijk maken in de tuin. Wat onkruid heb je altijd dus als je iemand hebt die dat graag wiedt is dat supermakkelijk.

 

Ik hoop dat jullie 2en dus veel plezier beleven aan de tuin en dat het goed moge groeien dit seizoen.

 

Welkom!

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie welkomsberichtjes

 

@rantje, het bebouwde deel van de tuin is ongeveer 70m2

 

Het is inderdaad handig om iemand te hebben die van onkruid wieden houdt. Ik wied zelf ook braaf mee, maar ik ga dit jaar wat meer werken met bodembedekking (karton, mulch ed).

Als ik mag kiezen ga ik toch voor het opkweken, uitplanten, oogsten en verwerken van de oogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...