Annie Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 Hallo iedereen, Ik ben Jantine, ben 26 jaar en woon samen met mijn vriend, onze 2 huistijgers en onze 2 grasparkietjes in Friesland. Sinds september 2010 wonen we in een hoekhuis met redelijke tuin en heeft mijn schoonmoeder me een beetje aangestoken met 'moestuinvirus'. Tot nu toe heb ik alleen 2 vierkantemeter tuintjes (waarvan er 1 nog opgebouwd moet worden, maar helaas nog geen tijd voor gehad en geen idee waar ik hem nu precies wil hebben) en vensterbankprojectjes gehad. Omdat ik er nog weinig vanaf weet, heb ik vorig jaar maar wat aangerommeld en ben ik nu nog steeds aan het experimenteren. Ondanks dat ik vorig jaar veel te laat begonnen ben, hebben we toch nog iets van de eigen tuin kunnen eten . Vorig jaar had ik sperzieboontjes, doperwtjes, 4 wortels (de rest was niet opgekomen) en een paar radijsjes. Ook was er 1 bloemkool, maar deze heeft het niet gehaald. Op de vensterbanken boven hadden we een paar cherrytomaatjes en paprika's. Hopelijk gaat het dit jaar wat beter lukken en ben in ieder geval van plan eerder te beginnen . Helaas heb ik verder geen foto's van de vierkantemeter tuin of het vensterbankproject. Wel heb ik een foto van onze 2 huistijgers: Quote
Ruitertje Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 welkom! Quote Er zijn zoveel dingen die belangrijk zijn in het leven, mijn tuin is daar een ding van.
Kruidje Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 Wat zijn ze lief! Welkom en veel leesplezier. Als je pech/geluk hebt krijg je zo veel inspriatie dat je binnenkort 6 van die bakken buiten hebt staan... Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Simone Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 Welkom. Hopelijk gaat het dit jaar beter en kan je meer uit eigen tuin eten Quote Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Jorieke123 Posted January 17, 2012 Posted January 17, 2012 Welkom. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Posted January 18, 2012 Posted January 18, 2012 Welkom en veel plezier in jullie tuin en hier op het forum. Quote
Rantje Posted January 18, 2012 Posted January 18, 2012 Welkom! Leuke kattenvriendjes Als je pech/geluk hebt krijg je zo veel inspriatie dat je binnenkort 6 van die bakken buiten hebt staan... Of een stuk of 10 Ik ben half juni begonnen met 1 bak van de welkoop.Heel snel hebben we zelf een bak erbij gemaakt van een oude pallet.Inmiddels heeft de voortuin een complete verbouwing gehad en kom ik uit op 100 vakken. Ik vind het helemaal geweldig en er zijn best een hoop dingen gelukt. Bloemkool schijnt moeilijk te zijn.Ik had 1 plantje gekocht en die deed het redelijk...maar uiteindelijk werden het allemaal losse roosjes Mijn eigen zaaisel is blijven staan er en zit sind januari een bloemkool in.De broccoli doet het veel beter iig.! He systeem bevalt mij heel goed van de MM..alleen ik wil veel te veel, en nu is het dus puzzelen....ik probeer het een beetje los te laten en maar gewoon wat te doen. Mijn hoofd loopt over aan informatie en ik kan het gewoon niet meer onthouden allemaal Succes!!! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Helly Posted January 18, 2012 Posted January 18, 2012 Hallo Jantine en welkom op het forum. Leuk dat je ook bent 'aangestoken' met het virus Je hebt een paar leuke huistijgertjes Quote Good things come in small packages
Annie Posted January 19, 2012 Author Posted January 19, 2012 Bedankt voor alle leuke reacties! En ik ben van plan om het eerst bij de 2 MM's te houden en de vensterbankprojectjes. Plus dat ik van plan ben om bij de Action van die leuke gekleurde 'was'manden/emmers te halen. Die hebben ze geloof ik in meerdere groottes ook. En dan wil ik daar misschien wat dingen in zetten die wat meer diepte nodig hebben met de grond. Sowieso heb ik hieraan denk ik wel genoeg, omdat er dus tot nu toe nog maar 1 MM staat. En ik ben wel van plan om dit jaar meer verschillende zaadjes te halen. Omdat ik tot nu toe alleen nog maar wortels, radijs, sperzieboontjes, doperwtjes en bloemkool heb. Verder heb ik vorig jaar uit een gewone gele en rode winkelpaprika de zaadjes laten drogen, dus die ga ik dit jaar ook maar proberen en ik had nog een kweekbakje van de Action met cherrytomaatjes en aardbei. Ben benieuwd of dat wat gaat worden en anders is het nooit een grote miskoop geweest Ook krijg ik van mijn schoonmoeder nog meloenenzaadjes, die ze gewoon uit een meloen gehaald heeft. Dus dat wordt ook weer gewoon iets om te proberen haha. En het moet toch hier in de tuin, omdat hun op een flat wonen op 10 hoog. Dus die heeft daar niet genoeg ruimte voor op het balkon . Dus ik ben al goed aan het nadenken wat ik nu precies allemaal in de tuin erbij wil hebben. Omdat het seizoen natuurlijk al bijna begint! Quote
appelvrouw Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Welkom en veel plezier hier Annie! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lisa Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Welkom op het forum! Leuke katten heb je trouwens, die van mij liggen nu ook met z'n tweeën in standje relax op de bank te slapen. Als je trouwens die emmers bij de action koopt (ik heb er ook een aantal staan) vergeet dan niet om van te voren gaten in de bodem te boren zodat het water weg kan. Dit gaat heel makkelijk hoor, ik heb gewoon met een schroefboor van Ikea en een lepelboor gaten erin gemaakt. Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €.
Recommended Posts