Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Internet Explorer

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Chrome is wel een aanrader vind ik. Zeker met fora. En inderdaad heel handig die spellingscontrole. Wat wel geinig is; als je "chrome" typt zegt ie dat dat fout is.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Ik zit ook op Google Chrome.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Firefox heeft ook een spellingscontrole. Ik vind het ook een prettig programma.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik wil even klagen over het niet klagen op de klaagbaak ..... .....of is het ín de klaagbaak

Geplaatst:

Dan klaag ik er bij deze dan maar over dat ik Google Chrome gedwongen moet gebruiken in Moestuinforum en Hotmail kwesties. I.p.v. mijn favoriete Mozilla Firefox... (die daar helaas doodloopt)

Geplaatst:

Ik klaag dat ik dat niet snap. Ik gebruik ook firefox en bij mij werkt het goed.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Ik klaag dat ik het ook niet snap maar helaas.... en gelukkig voor mij, en misschien jammer voor jullie , kan ik via Chrome wel fotooz laden etc... en jullie dus lastigvallen met mijn tuinbesognes

Geplaatst:

Nou ja zeg: krijg telefoontje van buurman/vrind... of het de bedoeling is dat mijn Kurdische bovenbuurvrouwtjes in mijn tuin staan te wroeten??

Eh... niet dat ik weet??

Staan de dames de door mij gepote aardperen op te graven! Niet ff vragen van te voren ofzo... Zijn lieve dames trouwens maar dit is wel beetje vreemd... Het was ook hun tuin hadden ze begrepen ooit. Hadden mij eergisteren dus bezig gezien...

Ik had maar 3 plantjes geoogst... zij al 15 ofzo!!! Daar gaat mijn oogst!

En ik maar denken dat aardperen hier wel veilig zouden zijn... NOT!!

Geplaatst:

Nou ja zeg, je leest het wel vaker op het forum dat anderen zomaar je groentes etc. oogsten (lees leegroven ).

Ik vind het knap dat je nog beleefd bent gebleven, ik had ze kilometers achternagezeten met een fakkel en een aardperen kanon...

Geplaatst:

Ach gelukkig poepen en urineren ze nog niet in je tuin

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik had maar 3 plantjes geoogst... zij al 15 ofzo!!! Daar gaat mijn oogst!

En ik maar denken dat aardperen hier wel veilig zouden zijn... NOT!!

Nou ik zou eens vragen wanneer, ze er iets van gaan maken zodat je fijn kunt komen mee eten

Geplaatst:

Ik klaag dat ik geen aardperenkanon heb.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Lieve dames? Als ze in je tuin je oogst op staan graven zijn ze niet lief! Ik zou ze nog net niet de nek omdraaien! Grrrrrrrrr!

Geplaatst:

Ik wil even klagen dat ik de nieuwe ' moestuin seizoen' opzet helemaal niet leuk vind.

Ik mis al jullie berichtjes!!!! boehoee. Ik houd een dagboek bij omdat ik de reacties en berichtjes leuk vind, niet omdat ik zelf zo graag mn foto's en gezwets op een rijtje wil zien staan....

*klaagklaag*

To plant a garden is to believe in tomorrow.

Geplaatst:

Het is echt ff wennen.... ....nee niet ff....duurt n tijdje....misschien als er nog rode vinkjes bij het blog stuk voor de berichten staan, zodat je ziet wat je al wel, of niet gehad hebt, het overzichtelijker wordt voor degene(zoals ik) die op die manier door het forum surfen.

Ik merk inderdaad dat ik zelf minder berichten schrijf bij anderen.....misschien een stuk rustiger en er zijn vast ook mensen blij met minder van mijn "gezwets" ertussendoor

Maar ik deel jouw mening Infinite.

Geplaatst:

Ik vind de opzet inmiddels wel erg leuk!

Al ben ik nu wel geneigd om nog meer te typen

Maar het lijkt wel of het meer tijd kost om reacties te plaatsen bij anderen... en juist omdat ik het zelf zo leuk vind probeer ik wel ook bij andere stukjes wat te schrijven natuurlijk!

Zou het een idee zijn om iets te hebben, een sterretje of tekentje, bij mensen die het geklets niet willen, of dat je kan uitschakelen dat er reacties komen?

Een update is redelijk makkelijk te volgen, nieuw staat bovenaan en je kan de datum zien...maar ik vergeet zo nu en dan om nadat ik een berichtje geschreven heb bij een ander dat vinkje aan te klikken. Dan weet ik niet of er een nieuwe reactie is gekomen en als er dan veel updates van anderen zijn is het lastig terug te vinden.

Juist ook omdat ik bij veel mensen weet 'wie het zijn' door de profielfoto en niet van de naam...zoek ik me af en toe de tandjes

Als je op de naam van de update klikt kan je eventuele reacties wel gelijk zien. Als je op iemand zijn seizoen drukt niet. Dus een in/uitklapschermpje is misschien een goede oplossing.

Maar ze zijn er nog mee bezig om het een en ander te verbeteren, maar het invoeren van een update, en de reactie bij die update zijn wel overzichtelijk en fijn in gebruik

Geplaatst:

Zou het een idee zijn om iets te hebben, een sterretje of tekentje, bij mensen die het geklets niet willen, of dat je kan uitschakelen dat er reacties komen?

Dat hoeft op zich niet...je kunt email en pm uit zetten en je merkt niks van de berichten als je dat niet op prijs stelt.

Juist ook omdat ik bij veel mensen weet 'wie het zijn' door de profielfoto en niet van de naam...

Dat is wél een goeie Wellicht zou de avatar op de plek van dat blaadje met omgeslagen hoekje kunnen in moestuinseizoen-overzicht....ik heb dat nl. ook...vergeetachtig met namen ....maar plaatjes weet ik dan wel weer....moet ook altijd even wennen als er iemand zijn avatar wijzigt.

Geplaatst:

Staan de dames de door mij gepote aardperen op te graven!

Bovenburen? Haha. Bij 'n flat is zo'n stukje grond al helemaal precair.

Vanmiddag had ik een discussie met een oud-buurvrouw. Volgende week is de overdracht van onze flat en ik dacht nog even een terrasje (8 m2) op te graven en mee te nemen. Dat terras was van haar, aldus zij. Zij had destijds de tegels betaald. Ik had het tuintje overgenomen van haar naastgelegen buurman, die er niks mee deed. Van hem mocht ik alle toebehoren hebben en de grond gebruiken. Eigenlijk is de hele tuin een groot collectief. Ik heb zelfs nog aan haar (de oud-buurvrouw) en aan andere buren gevraagd of dat okay was.

Ik onderhield het tuintje, en zag geregeld de oud-buurvrouw en een aangrenzende buur planten van mij weghalen en eigen planten terugplanten. Als ik ze hier op aansprak werd er een beetje lacherig op gereageerd.

Maar ik bemoei me toch ook niet met de planten op hun terras, onder hun woning? Lekker makkelijk. Zelf je plaatsje dichtstraten en als je rotzooi uitgebloeit is er bij mij tussenfrotten.

Toch voel ik me schuldig. Die oud-buurvrouw claimde dat terras als haar eigendom, en eigendom van het collectief. Ik ben dus een ordinaire dief. Maar als zij haar terras wil vervangen (ze vertelde eerder dat ze dat plan had) Dan zou ik daar toch ook een stokje voor kunnen steken? Het is toch niet zo dat wanneer jij ergens je tegel neerkeilt, jij zeggenschap hebt over de bestemming van de grond. Dat staat nergens op.

Ja, ik vind het ook jammer dat ik nu verhuisd ben en het tuintje niet meer kan onderhouden. Jammer ook dat het nu geen terras meer is en dat kleine terrasje wat er nog lag door mij is geconfiskeerd. Veel plezier ermee!

Ohja, om nog m'n goede wil te tonen heb ik nog een pad aangelegd zodat het tuintje begaanbaar blijft. Wat vinden jullie? Mag ik klagen (sta ik in m'n recht) of ben ik de beklaagde?

Geplaatst:

De tuin bij zo'n flats zijn meestal collectief eigendom, wordt in overleg aangeplant en bestraat, meestal uit geld uit het collectief en blijft dan ook collectief eigendom. Iemand die er iets inzet (uit eigen zak) in overleg, doet in principe een schenking aan het collectief...wil je er iets uithalen, moet dat ook weer in overleg met het collectief....

Dat is de papieren kant......in werkelijkheid heel anders vaak ....en een heel gedoe....

pffffff ben blij dat ik niet (meer) in een flat woon

Geplaatst:

Nou, zeg dat, haha.

Geplaatst:

Ik klaag echt niet snel,heb ook niet veel te klagen, maar er is een ding waar ik me enorm aan stoor, en dat is,ik ben maar een eenvoudige vrouw, en lees ook het liefst de huis,tuin en keuken dingen, gewoon normaal, maar die dure woorden, etc kom op, doe het gewoon in jip en janneke taal zodat ieder het begrijpt. Wil men laten zien dat je veel geleerd hebt, dat je overal verstand van hebt!!! de meeste van ons zijn toch maar [gewone] moestuinierders . En hebben meer baat bij de gewone taal,ja sorry je mag hier klagen

Geplaatst:

hmmja. Het feit dat jij jezelf een eenvoudige vrouw vindt, is natuurlijk prima. Niets mis mee. Maar waarom zou er iets mis zijn met iemand die misschien minder eenvoudig is. Gewoon omdat ie in een andere wereld verkeert. Gewoon omdat ie met andere mensen omgaat, andere taal gewend is ? Maakt iemand niet meer of minder. Maakt wel dat iemand andere woorden gebruikt. Nou en ?

Kan wel lastig zijn ja. Maar je eigen standaard tot de standaard te willen zien worden, lijkt mij niet juist.

Ieder vogeltje zingt zoals die gebekt is. Kan het vogeltje niks aan doen. geeft ook niks. Niet aan storen. das zonde. En misschien pik je nog es wat op ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.