Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:

Het was zo koud dat ik alleen maar het hoogst noodzakelijke gedaan heb en toen weer snel naar huis. Mijn voornemen om de hele dag te blijven was snel wegggewaaid. Brrrrrrrrrrr.

Geplaatst:

DIE WIND!!!!!!!!!!!!!!!! echt niet normaal meer.

Geplaatst:

Bijna al mijn plantjes zijn omgewaaid, bah....

En er vallen ook takjes op de plantjes die de plantjes beschadigen...

En mijn spinazie is opgegeten door vogels of insecten of zo iets.....

Dit is een omgewaaid doperwtplantje:

Foto-OWPZU8HD-D.jpg

Geplaatst:
Bed slabonen gewoon helemaal stuk.Kan ik nog nieuwe zaaien

Stokslabonen tot 10 juli..stamslabonen tot 15 juli..dat gaat nog ruim. Gelukkig is het bij ons 2 graden warmer als bij jullie..vanmiddag een redelijk zonnetje en 18 graden. Wind hadden we ook niet zo erg. We gaan wel de kachel aandoen ( en Nederland staat hier ook achter )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Das nou jammer Jet dat het bij jullie hetzelfde is als hier, als het zo doorgaat zijn we er jammer genoeg vroeg uit, Weer een kale hond

Geplaatst:

Het ziet er wel naar uit Jeanne..

De hond schaamt zich nu dood natuurlijk:

hondmet-trui33831339269075.jpg

Geplaatst:
Geplaatst:

Ik klaag even over alles en iedereen

Heb een pestbui en ben al sinds donderdag niet lekker en nu ben ik dus echt ziek, heb nergens zin in, koorts, keelpijn, nies me suf wat weer zeer doet in mijn keel, koppijn, oorpijn.........BAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Oh ja dat voetbal was ook bagger, mis ik m'n favo pragramma voor, dat weer is bagger, veel te koud, te veel wind, te nat en er gaat van alles stuk in huis, tegelijk zo'n beetje, dus mijn moeder is ook al niet echt gezellig.

Wedden dat ik ziek ben met mijn verjaardag? Alwéér

Een +puntje, dat klagen is best lekker

Geplaatst:

Ben je zo jarig dan????

Geplaatst:

ja van dat voetbal heb ik ook al mn broertjes en zusjes vinden voetbal leuk behalve ik dus ik kan niet eens tv kijken

Geplaatst:

.....maar de wind is weer gaan liggen

Geplaatst:

Heerlijk hé wat een rust,als het goed is morgen ook wat rustiger, ik zit op een hoekhuis en zuid west is zo verkeerd voor mijn plantjes.

Geplaatst:

Pff...mag ik effe?

Vandaag naar de tuin geweest om eens te kijken of de wind daar schade had aangericht...damn...heel mijn nieuw gekochte tomatenkasje weggewaaid, helemaal stuk, zelfs afgebroken op de hoeken...lag een meter of 4 verder op, de tomaten lagen bijna plat, sommige geknakt enz. Heb de palen van het kasje gelijk maar gebruikt om in de grond te steken en wat er nog over is van de planten er aan op te binden. Verder leggen denk ik mijn augurken en mijn yacon het loodje. Witte kool die zo keurig onder een tunneltje staat ziet er raar uit, beetje paarsig...en dor blad. De parijse wortels welke vanaf eind maart op de tuin staan met prachtig groen loof....dat loof is nu geel-bruid rooi-ig aan het worden...de snijbiet er naast krijgt ook geel blad. van mijn 6 asperge plantjes zijn er nog 3 over die keurig...plat liggen! De witlof die op leek te komen ben ik ook kwijt en de pastinaak die ik gezaaid had komt lang niet allemaal op. Ik ehhh...weet het effe niet! Heb maar een half pond aardbeitjes geplukt, die ga ik straks als toetje eten met slagroom! Na een bak patat met stoofvlees! " Troost eten" . Morgen ben ik weer happy hoor, maar nu effe niet!

Geplaatst:

ai dat is ook niet leuk als je zo je tuintje aantreft bij mij ook ik had een kas gemaakt twee maand mee bezig geweest en de storm maakt er in twee dagen een puinhoop van!

Geplaatst:

Dat is ook ships, Rommert! Zeker als je er zo`n poos hard aan gewerkt hebt! Ga je hem wel weer op bouwen? Was ook wel achterlijk rare wind hoor! Succes!

Geplaatst:

Kl*te voor jullie!

Ik ontdek net witte wormpjes in mijn paksoi. Zal wel koolvlieg zijn.

Mijn hele oogst de kliko in.

Pffff

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Gets...Bonnie....dat is ook wat!Best irritant hoor, zulke dingen. Je kijkt er maanden tegenaan, en verdraaid, het lijkt nog wat te worden ook, en dan komt er weer een of ander klerebeest! En weg is je oogst! Jammer!

Geplaatst:

Balen allemaal hier, met de harde wind, de regenbuien, de vliegende kassen, de platte en/of verdwenen groenten, de (menselijke) ziektes, de slakken, de wurmpjes..

Met recht een klaagbaak hier

Ik heb eigenlijk niets te klagen. Op een koortslip en wat moeheid na leeft alles nog in mijn achtertuin. Komkommers gaat t prima mee, 2 augurken net uitgeplant. Ach die kattedrol die ik zo af en toe weg moet scheppen is ook geen sof. Ze liggen gelukkig nog niet over mijn planten, die katten. Vandaag nog wel een pad zien lopen door de tuin. Zeker op zoek naar vette naaktslakken

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ik word hier zo moe van.. Echt altijd is er wel weer wat.

Gisteren dus een rommelmarkt en heb m'n voeten verbrand, mijn benen, mijn armen, mijn nek, mijn hals en mijn gezicht...

Kijk ik vanochtend eens in de spiegel naar mijn nek aangezien dat er gisteren echt slecht uit zag.. Een stuk of 9 blaren Wel kleintjes en een paar grotere (grotere is dan 1cm breed max.)

Veel site's zeggen dat je bij veel blaren naar de huisarts moet gaan, en ook als je koorts verschijnselen hebt.

Nou veel blaren? 9? geen idee of dat veel is. Koorts? Ja nu ijs koud.. Of is dat omdat een warme douche pijn deed en ik koud heb staan douchen.. En wat moet een huisarts doen.. Die kan ook weinig lijkt me?

En het vreemde van alles: M'n nek doet geen eens pijn (Ja de zenuwen leven nog, als ik m'n nek aanraak doet het AUW)

Geplaatst:

Oei Dennis....had je je niet ingesmeerd met zonnebrandmelk/olie? Als je ZO snel verbrandt, toch maar wel vaker aan denken hoor... Je hebt nu tweedegraads verbrandingen, mocht er een blaar opengaan, dan zeker naar de huisarts gaan ivm infectiegevaar. Hier geven ze dan een zalf oid mee om infectie tegen te gaan.

Geplaatst:

Ik ben het met Janine eens..oppassen geblazen..verbranden is geen grapje! koop een zonnebrandcrème met hoog cijfer ( minstens 25) als je snel verbrand.

Ook even klagen:

Nee hoor niet over de regen..

Enne ook niet omdat ik geen stap meer in de tuin kan doen omdat de aarde/klei zo zacht is dat ik overal wegzak, en ik (weer!) met planken moet gaan sjouwen..

En ook niet dat ik door dezelfde zachte aarde steeds gaten maak in de tuin waar woelmuisgangen lopen..zak je zo plots een 20 centimeter naar beneden...

En ook niet dat de wind zo staat dat er regen door het dak spettert..

En ook niet dat de klaprozen plat liggen..

En dat de Lidl mij zaad heeft verkocht als peulen, maar het volgens mij doperwten zijn..

Maar omdat ik mijn laarzen buiten had laten staan op het balkon en ze nu drijfnat zijn van binnen..grrrrr moet ik op mijn nepcrocs door de klei baggeren.

Geplaatst:

Ojee Appelvrouw, balen

Geplaatst:
Ik ben het met Janine eens..oppassen geblazen..verbranden is geen grapje! koop een zonnebrandcrème met hoog cijfer ( minstens 25) als je snel verbrand.

Het is een grapje.. ookal lach ik er wel om Maarja, verbrand normaal nooit snel.. Dus denk het weer erg onderschat

Geplaatst:

Ik verbrand ook nooit....maar toch ben ik pasgeleden dus wel verbrand. Stom genoeg niet over nagedacht dat ik ook in de berenklauw had lopen trekken bij de buurvrouw....oeps.

Ik smeer me dus nu echt trouw in.

Geplaatst:

Dennis ik zou ook even langs de huisarts gaan hoor,misschien kan hij de blaren door prikken, en echt oppassen volgende keer,jij hebt nu eenmaal een gevoelige huid.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.