Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbaak

Featured Replies

Geplaatst:
Je mag zelfs geen knuppel klaar zetten om een evt. inbreker op zijn kop te slaan.

Daarom staat naast mijn bed een Didgeridoe

Doet evenveel pijn

Geplaatst:

en geeft ook nog eens een mooier geluid!

Geplaatst:

Knuppel mag er wel staan hoor, moet alleen ook een baseball/honkbal handschoen naast liggen! (let op de kieren in de wet!)

Ik weet dat het niet mag, maar je wordt er toch moedeloos en ongelooflijk boos van?!

Misschien toch een tent neerzetten met een zaklamp erin?

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Nou, ik heb wel de neiging om niet al te opvallend prikkeldraad te spannen ofzo.

En ik snap ook echt dat ik niemand een gebroken been mag bezorgen, maar 'het systeem' zorgt er ook niet voor dat er een einde komt aan de bezigheden op ons tuinencomplex. Dan ga je wel het heft in eigen hand nemen.

Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.

Geplaatst:

Ik weet dat er ergens van die bewegingsmelders met geluid bestaan...(ik had ooit een heks met halloween die gemeen begon te lachen als je er langs liep)....toch eens kijken of er zoiets is met vervaarlijk blaffende honden misschien?

Geplaatst:

Wat vervelend voor je Lenepeen, weet een béétje hoe het voelt... vorig jaar kwamen hier de mensen, voorzien van bakjes en al, onze frambozen plukken! Ook tomaten en courgettes (en het was al zo'n slechte zomeroogst) verdwenen zomaar.

We hebben nu bordjes geplaatst bij beide ingangen van de tuinen... dat helpt tegen de zogenaamd onwetenden: "Oh, ik wist niet dat dit geen "pluktuinen" waren...", maar natuurlijk niet tegen moedwillige vandalen.

Toevallig stond er een berichtje in de krant hier. Ergens in een dorp waren ook stel pubers op rooftocht geweest langs diverse moestuinen... na achtervolging door politie zijn die in ieder geval gepakt.

Hoop voor je dat ze misschien ophouden als de scholen weer beginnen... verveling voorbij?

En de prikkeldraadoplossing lijkt mij ook wel een fijne wraak...

Iets minder pijnlijk maar wel vervelend in het donker.... dik visdraad her en der spannen zodat ze daar steeds tegenaanlopen...

Geplaatst:

Of een groot bord! Let op, hier wordt met GIF gespoten!

Geplaatst:
Of een groot bord! Let op, hier wordt met GIF gespoten!
Doet me denken aan een waterschap dat ooit een groot bord langs de waterkant zette:

"Niet zwemmen! Ctenopharyngodon idella!".

Ctenopharyngodon idella = graskarper = volstrekt ongevaarlijk, maar het werkte wel

Iets vergelijkbaars zou je ook kunnen doen. "Niet betreden! Besmettingsgevaar! Coccinella!" oid.

Maar sterkte met alle ellende.

Geplaatst:
  • Auteur

Hier staan ook aardig wat Metasequoia glyptostroboides. Ik snap overigens niet waarom je iets uit een moestuin zou stelen, die paar euro weegt toch niet op tegen de kans om gepakt te worden?

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Bij mij worden overigens nog geen groentes gestolen voor zover ik weet (al twijfel ik over m'n broccoli die er niet meer stond toen we terugkwamen van vakantie...) Maar bij m'n buurvrouw is het daar ook al raak. Wilde ze lekker tuinboontjes eten...plant leeg.

Vorig jaar zijn een paar dames van middelbare leeftijd betrapt. Die kwamen met tasje en al langs, al keuvelend:"Ja, je kunt hier werkelijk vanalles plukken, hoor." Yeah, right

Dat bordje met GIF vind ik wel een briljant idee.

Geplaatst:

Och hier stelen bij ons sommige medetuinders, waaronder mijn eigen schoonmoeder.

Onder het moto "Als ik het niet krijg pluk ik wel zelf"

Geplaatst:

.........

Geplaatst:

Ja is niet normaal Lenepeen, ik zou ook enorm boos worden, maar dat bordje met GIF,vind ik goed gevonden.

Geplaatst:

Bordje met "Gif" op gaan toch niet velen intrappen hoor, als je even nadenkt....................

Beter iets met ongekende verwittiging voor een soort van Latijnse naam ziekte zoals al eerder aangegeven.

Vorig jaar was een oudere persoon zeker de 80 gepasseerd, gewoon bij ons binnengewandeld, je moet wel een poortje opendoen.

Was die rabarber aan het plukken, ging vragen wie hij was, want kon bv een kennis of familid van iemand zijn.

Zei die me dat hij dat mocht, gevraagd van wie en gaf een verward antwoord, wist dus helemaal niet van wie die rabarber was, achteraf nagevraagd aann van wie die rabarber was had dit nooit tegen iemand gezegd.

Zei toen dat ik de politie ging bellen, zei die ouwe knar van "doe maar die komen toch niet" en hij had nog gelijk ook.

Begon dan te zeveren dat er toch genoeg stond.

Ging die rustig verder tot zijne zak goed gevuld was, de bladeren heeft hij wel mooi op de mesthoop gegooid, stapte die in zijne Mercedes die vlak voor het poortje geparkeerd stond.

Achteraf viel in feite mijne Euro dat ik het poortje op slot had moeten doen, zo kon hij niet meer buiten en moest dan over de prikkeldraad kruipen, soort van Johnny Hoogerland.........................

Geplaatst:

Borsalino die humor van jou en hoe je iets schrijft, ik hou er van.

Geplaatst:

ja peren, blauwe bessen, appels, sla, tomaten, komkommers en pompoenen worden gerust meegenomen. Ik hou mijn hart vast voor mijn reuze pompoen die ligt helaas net in het zicht voor de mensen die over het pad langs lopen. Maar als ik ze in mijn vingers krijg...

Geplaatst:

Hier bij ons is bij een medetuinder enkele pompoenen verdwenen.

Het viel me meteen op, die waren omhoog gegroeid aan een trellis en je zag zeker 3 grote Uchiki Kuri zo hangen, ze hadden vannacht pootjes gekregen.

Bij mij, alhoewel die makkelijker te stelen waren niks weg.

Maar had ze beschreven à la Appelvrouw, er zijn er zelfs enkele met schuttingswoorden bij.

Ga die woorden hier niet neerschrijven voor de gevoelige zieltjes

Voor de zekerheid al de 6 grootste meegenomen naar huis.

Geplaatst:

Dat is misschien wel een goede tip Nicolette...volgende keer er woorden in krassen als: cadmium test......of bitter.....basisch/zuur

Geplaatst:

Bizar wat mensen doen, heb er geen woorden voor, alleen waarom???

Geplaatst:
Dat is misschien wel een goede tip Nicolette...volgende keer er woorden in krassen als: cadmium test......of bitter.....basisch/zuur

Of je postcode en huisnummer erin graveren..(best leuk idee eigenlijk )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Chippen?

Geplaatst:

ik wil klagen dat mijn tuin te klein is om alle leuke dingen te doen die hier voorbij vliegen, zou van alles willen planten,, maar ja,

Geplaatst:

Ik klaag over het weer (hoe kan het ook anders... )

Het was hier vandaag 34.8°C in de schaduw! de hond lag op de koele stenen vloer op ape-gape, en ik op de bank in mn badpak... Ook op ape-gape

We hadden al doeken voor het raam gehangen aan de achterkant (leuk hoor, goed geïsloeerd nieuwbouwhuis met grote ramen...) dus het is hier binnen gelukkig máár 25°C

Zo even afkoelen door met de tuinslang door de tuin te gaan! En dan straks nog een feestje in een druk café

Geplaatst:

Nu nog een feestje in een druk café? Ik heb bijna met jullie te doen

Ik heb gemerkt dat als ik 's avonds laat (tijdens het donker worden) de tuin flink besproei, het wel heel erg warm wordt in de achtertuin. Iets over warmte en luchtvochtigheid

Hopelijk kunnen we nog een beetje slapen vannacht. Dat is mijn klacht.. te warm om te slapen

Good things come in small packages

Geplaatst:

Nou, nog even klagen, tuinslang aangesloten (kan alleen op t fonteintje in t toilet) sta ik enthousiast te sproeien... valt te druk weg... 2 sec nadenken, ik naar binnen... Spuit het water in het toilet alle kanten in! Tot het plafond alles nat! heb ik weer...

Feestje net geweest, mij te warm! (buurmeisje gaat 4 maanden in Rome studeren)

Wij hebben ons gezicht laten zien, maar zijn na 2 drankjes weer vertrokken! pfff...

Nu staan alle ramen met hor wagenwijd open, de achterdeur ook, ff lekker afkoelen!

(Helly, ik ben zelf ook ff onder de sproeier doorgelopen, vandaar dat ik wel afgekoeld was! )

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.