Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Verzamelwoede zaden / plantjes

Featured Replies

Geplaatst:

Mja Margareth, jij omschrijft zeer herkenbare verslavings verschijnselen, ik heb me zinnen nu op een kleine collectie vijgen soorten gezet , gelukkig is dat heel nog niet makkelijk gebleken om daar aan te komen, dat houdt me wel even bezig

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Gelukkig is de verzamelwoede nog niet op mijn overgeslagen. Dat komt denk ik omdat ik graag eerst nog alles wat uit wil proberen en zien welke groenten we allemaal lekker vinden.

En bovendien zou ik ook niet weten waar ik alles kwijt zou moeten

Geplaatst:

Maar dat is eerste verslavings teken,zo begint het en eigenlijk, met uitproberen

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Neenee ontkenning is bewijs van verslaving

Geplaatst:

Geedee, klonk heel bekend. Had vorig jaar een mini moestuin, en afgelopen zomer al een weckpan en zo'n soepmixer gekocht, en 2 dozen vol met weckpotten, en toen kreeg ik er nog een doos bij van 'schoonmoeder'. En intussen is er eea aan hout in bestelling bij vaders.. grote zaaitafel, véél meer grote bakken. Hoezo virus?

Bit, we voelen allemaal met je mee

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hhhmmmm....En wat zou ons Marinus Roske nu zoal kunnen verzamelen?

En zeggen dat het allemaal heel onschuldig is begonnen met een strookje achter in de tuin, tijmpje gezet, beetje bieslook en na enkele jaartjes is die strook gegroeid van een metertje breed tot drie a vier meter breed.

Van daar zijn de borders links en rechts op het grasperk heroverd en huppekee, nu staan er wel een tiental soorten tijmpjes, een dertigtal rozemarijnen, munt in alle geuren en kleuren, origano groot en klein, groen- en goudkleurig van blad en noem maar op.

Is het eetbaar? Ruikt het lekker? En ziet het nog goed uit ook. Planten maar.

Nah, nee hoor, ik verzamel niks. Ik leg gewoon me kruidentuintje aan....

Soms maak ik me zelf wat wijs en zeg ik dat dat grasperk toch nergens op lijkt...

Geplaatst:

volgens mijn man verzamel ik tuinboeken... lijkt wel of ik daar nooit genoeg van kan krijgen.

Geplaatst:

Volgens mijn verkering verzamel ik hobby`s!

Nu dus de groente tuin erbij. Ik zie inderdaad op het forum de lijstjes voorbijkomen met tig soorten van bv. tomaten of pepers, kruiden enz. Leuk...maar nog effe niet! Wel veel verschillende soorten groente en fruit, als ik dat komend seizoen allemaal kwijt kan ben ik al heel gelukkig. Maar ik geloof wel dat het allemaal meer kan worden, en dat je je kan storten op een verzameling verschillende muntsoorten enzo! Maar eerst maar es kijken of ik de gewone dingen uit de grond en op het bord krijg. Ik heb wel verschillende soorten sla, en door ruilen ook meerdere soorten tomaten. Ik wil komend jaar wel meer soorten groente die ik in de winter kan oogsten.En misschien wat vaste groenten.

Voor mij dus nog geen 23 soorten bonen! Maar ik zie wel graag de foto`s en lees graag de ervaringen van anderen ervan!

Geplaatst:
volgens mijn man verzamel ik tuinboeken... lijkt wel of ik daar nooit genoeg van kan krijgen.

ja leuk hè Nicolette..ik heb daar ooit een topic over geopend met mijn boekenlijst..( boekenlijst-van-de-appelvrouw-t1949.html ) ik kreeg toen reakties met daarin beschrijvingen van boeken die ik nog niet had..dus zoek ik nog meer boeken altijd als we onderweg gaan van of naar fr heb ik een moestuinboek bij me en lees ik lekker onderweg!( voordelen van een slecht geheugen: je kunt ieder boek drie of meer keren lezen )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
altijd als we onderweg gaan van of naar fr heb ik een moestuinboek bij me en lees ik lekker onderweg!( voordelen van een slecht geheugen: je kunt ieder boek drie of meer keren lezen )

Geplaatst:

ow daar hoef je geen slecht geheugen voor te hebben hoor, ik lees ze ook graag meerdere keren. Heerlijke lectuur.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Deze kwam ik tegen op internet, vind dat 'ie hier wel thuis hoort

verslaafd45751333793658.jpg

Geplaatst:

leuk .

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

CGD ....????...... Nooit van gehoord.... ....

die afkorting komt me toch in zekere mate bekend voor.....

........gee.dee....gardening disorder

.....toeval bestaat niet....krijg t wel even spaans benauwd....

toevallig lijd ik de laatste tijd aan bijna alle beschreven symptomen

Geplaatst:

Ik heb daar ook wel wat last van.

De laatste tijd kijk ik alleen nog maar naar voorwerpen waarmee ik iets in de tuin kan doen...

( op de rommelmarkt, bij de kringloop etc etc )

Ook lees ik alleen maar over tuin/groente/planten/stekken etc etc

Alles staat dus even in teken van "tuin".

Dat zal voorlopig wel zo blijven.

Zaden en plantjes verzamel ik ook, maar ik moet er wel wat mee kunnen.

Niet dat ik dwangmatig alle tomaten-soorten hebben wil ofzo.

( Heb 2 soorten, money maker en roma, erg netjes vind ik.. )

Voor ons is het dit jaar toch nog erg uitproberen wat goed aanslaat op onze grond en wat we lekker vinden en leuk vinden.

Pompoenen blijft favoriet.

Heb me voorgenomen een Atlantic Giant te kweken dit jaar!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:
Deze kwam ik tegen op internet, vind dat 'ie hier wel thuis hoort ....

(zie 1 pagina terug)

(voel me een soort van aangesproken, niet alle punten zijn toepasselijk, maar die over te weinig ruimte is absoluut toepasselijk nu op mijn vensterbanken )

Geplaatst:

-

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik vond mezelf al heftig met mn 4 soorten tomaten. Ik zeg al niks meer. Mijn verzamelwoede beperkt zich tot bijzondere bloemzaden. En die hoeven niet percé zeldzaam te zijn hoort. Maar de Geum Rivale die ik heb staan bijvoorbeeld vind ik heel leuk. Hij staat namelijk op de rode lijst hier in Nederland. En ik ben nu o.a. bergmunt, maskerbloem, baptisia en witte prikneus aan het opkweken. Weer eens wat anders.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
Deze kwam ik tegen op internet, vind dat 'ie hier wel thuis hoort

verslaafd45751333793658.jpg

wuahahaha!

ik pas perfect in het profiel!

is er al een AGD gestart?

zo ja, waar kan ik me aanmelden? ik heb behoefte aan contact met lotgenoten...

Geplaatst:

Daar heb ik dan ook wel weer een tikkie last van. Tuincentra zijn pure dope.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Ik ben dol op tomaten en pepers.

Ook vind ik het altijd interessant te kijken of er nog wat groeit uit de zaadjes van supermarkt-tomaten. Met de paprika's iig gelukt

Heb sweet banana peppers, rode puntpaprika's, 'gewone' paprika's, spaanse chili pepers.

Heb zoete kleine trostomaatjes, roma tomaten, kerstomaten, grote trostomaten, snacktomaatjes.

En verder heb ik HEEL veel soorten bladgroente. Ik ben echt een salade-liefhebber.

Ik heb Little Tom Thumb sla, China Taisai Baby Choi, Red Russian Kale, snijbiet lucullus, Boerenkool Frosty, Mosterd spinazie Tokyo Bekana, Tuinkers, Orach Red Ruby, Sla gastronome mix, Noordhollandse veldsla, Rucola, Australische gele pluksla.

En als je AL de zaadjes in m'n collectie eens ff netjes uitlegt, dan krijg je dus zoiets:

collectie-plantzaden12421335944992.JPG

Geplaatst:

Nogal XD En dan zijn er ook nog een aantal bijgekomen, whoepsie! Waar ik dat allemaal ga laten, geen idee...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.