Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Veel nieuwe leden, hier nog één


GWB

Aanbevolen berichten

Hallo mijn naam is Guido en ik heb in september vorig jaar een moestuin gekregen van 200 m2 in Dordrecht.

 

Gelijk enthousiast aan de slag gegaan, wat fruitboompjes geplant, goedkoop kasje neergezet (zo'n zelfde als die anderen hier ook gekocht blijken te hebben - zie hoofdstukje "doe het zelf").

 

Nu er iets minder te doen is in de tuin, is het natuurlijk extra leuk om een beetje op het internet te browsen en te zien of er nog iets leuks over tuinieren te vinden is. Nou op dit forum kan ik voorlopig genoeg van mijn gading vinden. Leuk, al die enthousiaste tuiniers hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie willen foto's? Nou hier zijn er een paar. Even gewacht tot ik een mooi sneeuwlandschap te fotograferen had

 

imag0181small55261327938196.jpg

Op deze foto zie je mijn 'boomgaardje' met de paar boompjes en kleinfruit dat ik in november geplant heb. Daarachter liggen de groentebedden (twee spaden diep gespit, jaja... Ik ben er nog moe van). Daarachter dan weer het goedkope kasje en een klein schuurtje (alleen goed om wat gereedschappen in op te bergen). Alles bij elkaar ongeveer 200 m2.

 

imag0183small12711327938199.jpg

Hier nog een foto genomen vanaf de weg. Er ligt een sloot tussen de weg en mijn tuin. Je ziet hier tevens de twee houten compostbakken (en één plasticken bak) die al op de tuin stonden toen ik hem kreeg. En de appelboom. Die was enorm groot toen ik de tuin kreeg maar ik kreeg er ook gelijk bij te horen dat ik die flink moest gaan kortwieken... Gelukkig hulp gehad van iemand die daar verstand van had, en nu is hij flink stukje korter. Toen ik de tuin kreeg (eind september) hingen de laatste appeltjes er nog aan dus ik kon gelijk proeven

 

De weg ligt op het zuiden, dus de kas staat aan de noordkant van de tuin. Aan de andere kant van de weg zijn staan wel een paar grote bomen, dus direct bij de slootkant is het wel behoorlijk beschaduwd. Maar de andere tuiniers vertellen me dat dit in de zomer niet zo is, alleen in het voorjaar en de herfst want dan zijn de schaduwen langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fruit:

Twee peren: een conference en een Williams Duchess.

Twee kersen: een zure kers (Kelleriis 16) en een zoete kers (Lapins op een Gisela 5 onderstam).

 

Kleinfruit:

Wat kruisbessen die ik van een medetuinier kreeg en wat witte aalbessen.

En dan nog 4 honingbessen die ik bij Frank gekocht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...