Frans Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 1 December vandaag. In de kas staan de paprika's er op het eerste gezicht nog goed bij maar door de lage temperaturen groeien de vruchten nauwelijks en is er geen afrijpen meer. Maar ook al blijven de vruchten in het onrijpe stadium steken , bruikbaar zijn ze nog wel. De planten hebben het in ieder geval goed gedaan dit jaar en over hun opbrengst ben ik tevreden. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mai Pensato Posted December 3, 2022 Share Posted December 3, 2022 Afrijpen binnen gaat ook goed. 19 november de laatste paprika's en pepers geoogst. De nog groene vruchten aan een stuk stengel binnen gezet in een vaas. En kijk 2 weken later..... Voor meer info: zie mijn instagram posts van 20 november en vandaag. 2 Quote gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted December 10, 2022 Share Posted December 10, 2022 Ik denk niet dat het vannacht al gevroren heeft in de kas maar vanmorgen zaten er toch al behoorlijk wat slappe bladeren aan de planten die aangeven dat het voor een paprikaplant nu toch echt veel te koud wordt. Daarom vandaag de planten geruimd en de laatste vruchten geoogst. Afrijpen deden die vanwege de lage temperaturen toch al niet meer maar ook groene onrijpe paprika's zijn nog prima bruikbaar. 4 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 Sorry voor het geval het antwoord op mijn vraag ergens in dit topic al is komen bovendrijven, maar ik heb even geen puf om 8 pagina's door te spitten. Mijn vraag: wat is het meest productieve paprika ras voor buiten? Gewoon snel en veel (voor de inmaak), hoeft niet bijzonder te zijn. Ik heb nauwelijks ervaring met paprika. Een enkele keer geprobeerd, maar nooit meer dan anderhalve paprika kunnen oogsten. En dat was acht jaar geleden of zo. Tot ik vorig jaar, meer als cadeautje voor mijn man, dan als serieuze poging twee puntpaprika planten had gekocht bij een lokale winkel. Daar kwamen joekels van paprika's van af en veel. Voordeel van warm weer zullen we maar zeggen. Dit jaar wil ik dan zelf zaaien, maar ik heb geen idee van het paprikagebeuren. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted January 28, 2023 Share Posted January 28, 2023 Op 24-1-2023 om 21:07, jasmin zei: vraag: wat is het meest productieve paprika ras voor buiten? Zo te zien schiet het niet op met de antwoorden @jasmin . Ook ik heb het antwoord niet maar ik kan je eventueel wel aan zaden helpen van mijn eigen buiten paprika's die ik overigens de laatste jaren ook in de kas teel. Productieve planten met dikwandige vruchten met een goede smaak. Nazaten van planten gekregen van een duitse professionele teler waarmee ik ooit een praatje maakte. Jammer genoeg vergat ik naar het ras te vragen maar het is in ieder geval zaadvast. Van de genomen zaden teelt 2022 heb ik er wel wat over. Zelf nog niks gevonden en heb je interesse, stuur dan een pb met adres waar ze heen moeten. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts