Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
7 minuten geleden, acpronk zei:

ligt eraan of je nu nog meer planten gaat zetten

Er staan nog 102 tomaten klaar om verplant te worden 🤣

• Like 2
Geplaatst:

Peperplantjes vandaag een spa behandeling gehad. Onder de douche, lekker lauw water, want luis geconstateerd.

Staan nu bij te komen, waren er niet zo blij mee. :lol:

• Like 2
Geplaatst:

Inmiddels iets meer dan een maandje verder en momenteel staan de planten er zo bij :)

Rechtsboven de Carolina Reaper, lijkt een stuk minder hard te groeien nu en de blaadjes beginnen een beetje te hangen (onderste blad begint gelig te worden), misschien maar beginnen met extra voeding of een grotere pot?

Links onder getopte Serrano peper, doet het wel redelijk goed volgens mij. ☺️

En rechts onder nog een Habanero, iets later geplant dus ook iets kleiner

unknown.png

unknown.png

• Like 2
Geplaatst:

Wij gebruiken best veel rawit. Heb net weer in de supermarkt gekocht. Vind ze eigenlijk best aan de prijs...
Vraag: kan ik de zaadjes van deze pepers al zaaien of moeten deze eerst gedroogd worden?

Geplaatst:

Lemon Drop in de herzaai, uit oogst van afgelopen jaar, nog niets te zien. Ook de oude Infinity zaden en de even oude Cili Goronong zaden laten nog niets zien. Van de Penis pepper heb ik nu 2020 oogst Peter Pepper, gebruikt, in plaats van oud zaad. En dus opkomst. Etna en Thai Sun doen het ook goed. Buth-T ook, dus ik heb straks wat om te ruilen of weg te geven.

Heeft iemand nog een Reaper, Bhut Jolokia, Infinity (rood) over? 

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Zaad drogen is enkel ter conservering. Die droge zaden moeten voor of gedurende zaai juist eerst re-hydreren, voordat ze kunnen kiemen, dus vooral vers zaaien, wanneer mogelijk. Hopelijk is het een soort-echt zaad leverde varieteit.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
Op 9-4-2022 om 15:40, donaldk zei:

Lemon Drop in de herzaai

Nieuwschierig, heeft de Lemon Drop ook iets citroenigs of is het gewoon de naam? Ik zie veel forumleden over deze plant praten maar zelf helaas nooit gehad

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Lia56 zei:

Wij gebruiken best veel rawit. Heb net weer in de supermarkt gekocht. Vind ze eigenlijk best aan de prijs...
Vraag: kan ik de zaadjes van deze pepers al zaaien of moeten deze eerst gedroogd worden?

Heb vorig jaar ook de rawit zaden geoogst uit AH zaden, ook direct gezaaid met direct opkomst. Je kan ook als reserve nog wat zaden drogen. 10liter pot, haal je zo 50pepers van de plant einde van het seizoen.

@Adrielle Hete peper, citrus/citroen smaak.

aangepast door rorror
  • Like 2
Geplaatst:
Op 17-3-2022 om 22:54, Mai Pensato zei:

Een update van mijn pepers en paprika's 12 soorten ga ik dit jaar kweken in mijn kas, waarvan 6 peper en 6 zoete paprika. De Habanero gezaaid op 16 januar, de rest allemaal op 2 februari. 

Inmiddels zijn zowel de pepers als paprika's flink gegroeid. In een paar zitten zelfs al bloeiende bloempjes. Ze staan nu nog binnen, maar morgen verhuis ik ze naar de kas.  Foto hiervan zojuist geplaatst in het paprika-topic

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

En de reden dat je wacht tot het kluitje droog is @rorror ?  Sneller voor wortels die zoeken ? Ik doe dat ook om te verspenen dan is het gemakkelijker om de plantjes uiteen te halen zonder al teveel wortels te verliezen maar voor verpotten had ik er nog geen rekening mee gehouden.

aangepast door redzebra
Geplaatst:

@redzebra Ik heb de gemeente compost gemengt met cocos. (cocos gaat 3,5liter water op 10liter cocos vezels). Waardoor de potgrond dus redelijk vochtig is. Een uitgedroogd kluitje er inzetten, leek mij dus beter. Die trekt wat vocht uit de grond en wortels moeten wel verder gaan zoeken naar vocht.  Ik wacht dus tot ik een plant zie die zijn blad laat hangen, en dan pot ik hem over, zonder erna water te geven. Binnen een uur zijn ze dan weer ok. Ik geef ook pas weer water als de bladeren gaan hangen.
Als het kluitje droog is gaat die ook makkelijker het bekertje uit. Het verbaasde mij wel, dat de wortels die uit de onderkant van de bekertjes kwamen erg stug waren. Die gingen zonder te breken door de gaatje er terug uit. Daar was ik erg blij mee.

Afgelopen jaren wel gemerkt dat ik toch nog te gul was met water geven, dit jaar dus veel minder gedaan. 

Lijkt me logisch, je zet direct de wortels aan, ze gaan op zoek naar vocht, ga ik volgende keer ook proberen, Voor het verspenen werk ik echter liever met lossere gezeefde grond, de wortels gaan al door elkaar en vezels versterken nog eens het vasthouden, waardoor het moeilijker wordt om ze uit elkaar te halen zonder veel beschadiging.

aangepast door redzebra
Geplaatst:

Ik heb eindelijk mijn planten ingespoten met groene zeep/spiritus en het is onvoorstelbaar hoe veel ze binnen 2 dagen zijn gegroeid. Die luizen zorgden toch wel voor een fikse achterstand zeg… zogen echt het leven uit de planten. ik vind het verschil niet normaal.
Vanochtend nog maar wat gespoten.

• Like 1
Geplaatst:
Op 9-4-2022 om 16:58, Adrielle zei:

Nieuwschierig, heeft de Lemon Drop ook iets citroenigs of is het gewoon de naam? Ik zie veel forumleden over deze plant praten maar zelf helaas nooit gehad

Ik vind de Lemon Drop wel degelijk een citrusaroma hebben.

@Mellie  Ja dat moet ik ook maar even gaan doen, het (2x) afspoelen is niet afdoende geweest.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...