Geplaatst: 26 mei 20223 j Het weer in 2022 zat me tot nu toe zodanig dwars dat ik kostbare planten verspeeld heb door ze aan het weer toe te vertrouwen.
Geplaatst: 27 mei 20223 j Hier staat alles al een week vol in de wind. Kapot gewaaide bladeren aan alle kanten 😒
Geplaatst: 28 mei 20223 j Winderig en een stuk koeler dan een week geleden. Vanaf volgende week wordt het weer warmer gelukkig.
Geplaatst: 28 mei 20223 j Buiten zijn komkommers weggekwijnd, sperziebonen ook en de tomaten bijna. In de kas daarentegen is het heerlijk weer, daar doen ze het veel beter. Misschien ga ik ijsheiligen maar een maandje opschuiven voortaan.
Geplaatst: 28 mei 20223 j @HuubvG ja, dat idee had ik ook al geopperd. De winter begint wat later en blijft langer koud, dus we moeten de kalender opschuiven zodat alles weer op de normale tijd gebeurt. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 mei 20223 j Het scheelt wel wat waar je zit, een winter hebben we deze keer niet echt gehad, maar wel vroeg hogere temperaturen en dan een dip met vorst (slecht voor de bloemsens) en nadien weer extreem hoge voor de tijd van het jaar gecombineerd met droogte en nu weer lagere als normaal. De planten worden gek. Hier valt het nu redelijk mee, rond 20 overdag maar wel 3 graden op 10cm s'nachts bij open hemel. Maar zie dat jullie bovenaan Nederland amper 13 graden halen overdag, wel iets gematigder s'nachts, wind is hier waarschijnlijk wel een stuk minder als bij jullie. Buitentomaten en paprika's hebben er vooralsnog weinig last van,
Geplaatst: 28 mei 20223 j De koude wind vind ik ook wel een dingetje. Hebben we die andere jaren ook in mei?ijn paprika's en pepers staan te rillen.
Geplaatst: 28 mei 20223 j Auteur Niet zo mopperen hier. Daar is de klaagbank voor. Zo gaat dat, met het weer. Soms gaat het in het begin van het seizoen als een speer, en komt er dan een periode van blauwblekken. Of andersom, of weer anders. Komt allemaal wel goed, ook dit seizoen. (Maar na 2050 of zo? Dat is een ander verhaal.) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 28 mei 20223 j Zolang de zon scheen was het zonder trui en/of jas in de tuin goed te doen, in de schaduw was het inderdaad wel fris ja.Vorig jaar was het in mei een stuk kouder.Maar toen ik jong was waren er ook zat jaren dat je in april al in t-shirt buiten kon lopen. Dit jaar ook af en toe dacht ik. Maar ook dat er begin april nog ijs op de vijver lag.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 28 mei 20223 j Ik zal niet meer mopperen. 😀 Stiekem vind ik het ook heerlijk dat het niet loeiheet is, ik vind dit frisse weer zelf veel fijner voelen dan hitte. En de bonen en sla en andijvie en koolsoorten hoor ik ook niet klagen.
Geplaatst: 30 mei 20223 j @henkg Zou jij het buienradar kaartje van de temperaturen van afgelopen nacht (Groningen) tevoorschijn kunnen toveren? Ik kan dat echt niet vinden op de onoverzichtelijke site. Het was vannacht maar 4,7 graad met blijkbaar een grondtemperatuur van 0,7... En dat terwijl ik net gisteren de Yakon in de grond heb gezet... en die houdt niet van kou...
Geplaatst: 30 mei 20223 j Auteur Kaartjes staan gewoon op buienradar. Menubalk | Nederland | Temperatuur. Daar is niks on-overzichtelijks aan. Afgelopen nacht inderdaad laag (iets onder Groningen, open gebied) - 0,4 graden, tegenover 2,0 graden op 1,5 m. Wees blij dat je niet in Woensdrecht woont: -1,4. Nu niet meer te raadplegen, er staat inmiddels een kaartje van later. Ik was net op tijd ... Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 juni 20223 j Auteur Vandaag, om ca 01:00u werd ik wakker: filtsen en gerommel. Tussen 02:00 en 02:40u: 19,6 mm. (dat meldt mijn weerstationnetje). Dat is een mooi beetje. En vandaag nog komt daar misschien wat (of heel wat?) bij. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 juni 20223 j Ik vind het grappig om te lezen dat men denkt dat de planten gek worden van dit weer. De mensen worden gek, de controle wordt verloren, maar de planten passen zichzelf wel aan, zeker de plantjes die zich sowieso in ons land goed voelen. Geen stress, alles komt goed. Tijd voor een weekje met mooi wat water. 😉 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 5 juni 20223 j 2 uren geleden, henkg zei: 19,6 mm Stuur maar door, het is hier welkom. Tot nu toe hier een paar spatjes maar vanavond en morgen is er kans op meer. Al lijkt buienradar 24/48 uur wel een soort rad van fortuin. Het draait altijd net op het laatste moment op een leeg vakje..... De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 5 juni 20223 j Hier is het ook welkom, lichtjes aan het druppelen nu. Een aantal plaatsen in West en Oost Vlaanderen hebben op dit moment wel al wateroverlast met dreiging tot onderlopen huizen, ik zag meldingen voorbijkomen van 72mm op korte tijd.
Geplaatst: 5 juni 20223 j Weeronline verwacht 20+mm, maar ik denk dat ze de verwachting wel naar beneden bij zullen stellen. Tot nu toe 5,0mm volgens hetweeractueel.nl, en de rest van de dag alleen lichte buien. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 juni 20223 j Dacht ik ook, een paar mm sinds de middag, maar nu is het hier echt hard aan het gaan , 86 mm/uur en op korte tijd nu al 25mm mag niet te lang houden. Edit : niet echt fijn nu begin water binnen te krijgen, er moet ergens een lek in het onderdak zitten. 5 juni 20223 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 5 juni 20223 j Nou hier slaat het weer nergens op, tot nu toe. Sowieso konden we de hele middag nog buiten werken. En nu heeft het even lichtjes geregend. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 juni 20223 j Juist terug, bij vriendin garage onder, ketel onder water, met 3 pompen geprobeerd om het weg te krijgen maar riolering kon het niet trekken, meerder plaatsen in het dorp ook blank. edit: totaal 64mm op korte tijd 5 juni 20223 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 5 juni 20223 j Auteur Sneu voor mensen die te weinig regen krijgen, en heel vervelend als echt teveel. Maar ik ben erg blij met vandaag in totaal 31,2 mm. En daar zal het hier vandaag wel bij blijven. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 juni 20223 j Nou… hier regent het sinds 15 u en het ziet er naar uit dat dat nog wel even zo blijft. Regenpijpen verstopt. Lekkage op plat dak verholpen. Het is op z’n zachts gezegd behoorlijk regenachtig weer 🫤
Geplaatst: 5 juni 20223 j Toch nog 22,0mm gehaald. Volgens Weeronline kwam er een zware bui over (rode kleur) toen mijn vrouw de deur uit moest om te werken. Ze ging weg toen het net overging in donkerblauw. Gelukkig was het maar 10m naar de auto. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.