Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De golden bantam is nul opkomst.

Die van mij?
Ik heb de mijne begin mei buiten gezaaid, prima opkomst.
Al heb ik wel een (hopelijk tijdelijk) klein probleempje, ze staan tussen de uitgezaaide goudsbloem. Maar de goudsbloem groeit sneller dan de mais... Goudsbloem wil ik wel laten staan, want dat houdt de groei van (onkruid en) viooltjes tegen.
Viooltjes wil ik niet meer, gaan altijd dood in de zomer en in de herfst komen de uitzaaiingen op. Maar in de tussentijd ook het onkruid..
Geplaatst:
Op 12-6-2022 om 00:16, acpronk zei:
Die van mij?

Komt door verzuiping hoor! Zo veel regen, daar is niemand tegen opgewassen. Had vorig jaar prima opkomst. Volgend jaar laatste restje zaaien. Komt vast goed.

Geplaatst: (aangepast)

Voor de zoveelste keer struikboontjes geplant en weer gezaaid. 6 meter verder bij een mede tuinier staan de bonenstruiken 40 cm hoog.

Bij mij en mijn directe buurman is het hommeles. Komt niet op , en indien wel, hap slok slak.

En zij ploeterde voort.

Als tegengeluid dan wel weer:in de kohlrabi-modellenwereld, zouden mijn kaskohlrabies, voor Victoria Secret werken. Oogstrelend mooi !!

1A88A607-AB62-4EF5-8DC3-BCD0BE664190.thumb.jpeg.3336a19d4d0de64b4a44a9ce39b5ea0a.jpegF55F04D1-1B48-44F4-AC1E-4AE7F68B7B9C.thumb.jpeg.40ba22dc15b8afcd374819270e4004ee.jpeg

aangepast door Amrutten
  • Like 6
Geplaatst:

Gisteren ook nog de broccoli en bimi uitgeplant. Helemaal vergeten. Vandaag 6 purple teepee bonen gevonden. Ik dacht, die gaan ook in de grond. Laatste zeelavendel geplant.

Geplaatst:

Mijn bonen, crown pea erwt, artisjok en asperges geplant.

Uitgestoken voor school: borage, helleborus, popcornmais en sla.

Geplaatst:

Bovengenoemde, incl boerenkool, boontjes, tomaat, komkommer, zonnebloemen, bijenmixen, heel veel bloementuintjes. Ow en een plantje uit mijn tuin die ik in het wit had gekocht en zich vermeerderd in het rood. Een rondje Google en warempel, ik heb en! achillea millefolium. De rode achillea zijn naar school gegaan.

In mijn eigen tuin sla en peterselie bijgezaaid. Sinds de man zo veel salade eet, kan ik het niet meer bijbenen. Ook rucola zaadjes uitgestrooid die nog aan de moederplant zaten. Dat rijpen duurde me te lang en groen kiemen ze ook. Ook Turkse dille gezaaid tussen de bonen, koriander, korenbloem, komkommer (ja, weer…) en ah bloementuintjes. Ow en wat yacon opgepot. De pepermunt deed het maar meh. Ik heb de pot een paar dagen terug leeggehaald. Onderste helft afgestoken. Gevuld met potgrond, tophelft erboven gezet. Nog een beetje gedroogde koemest gegeven. Hij doet het nu al beduidend beter!

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

@Jorieke123, wat gezaaid? Edit: ik zie het, het was een antwoord etc.

Ik heb kenaf geplant. Voor mooi, want hij bloeit einde zomer, maar ook om bonenstaken te oogsten want daar is hij geschikt voor. Ik heb ze in een botanische tuin gezien, daar was het een enorme haag.

aangepast door fre3ke
  • Like 1
Geplaatst:

Ik denk dat als ik hier kenaf plant, dat de buurt meer dan nieuwsgierig wordt. De bladeren lijken net wietbladeren. Op zich wel mooi op de stengels als bonenstaken te gebruiken. Ben benieuwd hoe de groei bij jou gaat.

Zelf doe ik vandaag niks, veel te heet! Hopelijk morgen wat koeler, dan kan ik eindelijk weer bieten en venkel zaaien.

Geplaatst:

Kan ik me voorstellen, blad lijkt er sprekend op, evenals de naam: Hibiscus cannabinus.

Hier is het vandaag 10 graden kouder dan gisteren.
Hier kwam vannacht een klein buitje voorbij, 1,0mm. Eind middag en eind avond nog 2 buitjes, hopelijk wat meer regen. Daarna weer 4 droge dagen.
Edit: oh dit is niet het weer topic

Edit 2: gisteren een veldje (0,5m² ongeveer) driebladvetkruid uitgeschept en verdeeld over vijgenveld nummer 2, als bodembedekking.
En wat andere sedum bij vijgenveld nummer 1.
Hoop zo de onkruidgroei zo veel mogelijk tegen te houden.

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb de zaden gevonden die ik kwijt was. Ze waren in een map gekropen die ik in de kast had gelegd. Altijd fijn. 4 soorten gezaaid. Hon sta tai, rode tatsoi, kleine pakchoi en Chinese paksoi.

12bdbbeee46a26eaee28bc4b97b26d8b.jpg

• Like 5
Geplaatst:

@mdubbelm alle pepers en tomaten staan in de kas. Heel leuk dat er ook een green zebra bij zit. De mijne is opgegeten en daar baalde ik al enorm van! Heel erg blij met alle planten.

Ik heb ook platte peterselie, witte bieten en radijs gezaaid. En nog wat bloemenzaadjes uitgestrooid.

• Like 1
Geplaatst:

Gisteren heel wat bloemetjes in de volle grond gestopt en de vorig jaar gestekte vijgen overgepot naar individuele potten om later kado te kunnen doen.

Vrouwlief kwam thuis met een paar rozentakken en de vraag of die konden gestekt worden want ze ruiken zo lekker. Resultaat zijn 3 potjes met in totaal 14 stekjes.

Vandaag ook stekjes gemaakt van één of andere braam (takje was afgebroken). Ik weet het, niet ideaal volgens de kalender, maar niet proberen is altijd mis.

Het plan was ook winterworteltjes en radijsjes zaaien, maar niet verder geraakt dan de bedjes klaarmaken want toen ging het regenen dus tot morgen uitgesteld.

Morgen gaat de barbarakers er ook uit. Dat is niet te vreten zo bitter. Zal in de plaats een paar krulslaatjes uitplanten of wat uitjes. En dan is het tijd om de laatste courgette en zo te gaan uitplanten.

• Like 1
Geplaatst:

Mijn bio raddichio wil nooit lekker kiemen. Vandaag bij het tuincentrum eens voor Castelfranco kijken, want die ziet er hier op het forum altijd prachtig uit.

Geplaatst:

@Swa, je moet barbarakers voor de bloei oogsten. @Mellie, had je van mij niet ook green zebra gekregen? 

Gisteren heb ik bonte salie geplant, en een tweede Sonja wedstrijdkomkommer (die er ziekelijk uitziet). Ik heb twee peperplanten verplaatst die door andere planten worden overschaduwd. Vandaag ga ik groenlof uitplanten en koriander.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...