Nielsmeboer Geplaatst: 11 januari 2022 Geplaatst: 11 januari 2022 Ik heb ze op beton randjes liggen die op de zijkant liggen. Moet er nog 2 op maat slijpen voor de voor en achterkant. Daarna kan ik dan al mooi zaaien dus. Bedankt voor je uitleg! 1
rorror Geplaatst: 12 januari 2022 Geplaatst: 12 januari 2022 Winter en zomer prei gezaaid. Om eens de verschillen naast elkaar te zien. Viooltjes gezaaid. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Flup Geplaatst: 13 januari 2022 Geplaatst: 13 januari 2022 Aardbeien gestekt en in een verhoogd bed geplant. Is helemaal niet de tijd van het jaar ervoor, maar had eerder te weinig tijd. Het vriest 's nachts behoorlijk, dus hopelijk redden de aardbeienplanten het, anders heb ik pech. Moet nog een bak beplanten met aardbeienstekken, maar die bak moet eerst gevuld worden met potgrond, dus dat komt nog.
Patrijs Geplaatst: 14 januari 2022 Geplaatst: 14 januari 2022 Dat vinden die aardbeien niet zo erg, ze zullen alleen wat minder oogst geven. Tenminste dat is bij mij zo als ik geen tijd heb en ze in maart verplant, net voor ze weer uit gaan lopen. Hier vandaag de Aguadulce tuinbonen uitgeplant. 57 stuks in de lage kas. De rijen 50 cm en 10cm in de rij. Tussen de rijen nog jonge koolplantje gezet om straks wat blad te oogsten. De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 14 januari 2022 Geplaatst: 14 januari 2022 Gister oud zaad van Peterselie gezaaid. Vandaag nog 1 soort prei gezaaid. (3soorten in totaal nu) 10 zaden van Adenium Obesum gezaaid. (woestijn roos) Hopenlijk kiemen deze snel en kunnen daarna de pepers op de 'warmte mat'. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 15 januari 2022 Geplaatst: 15 januari 2022 Anderhalve rij veldsla plantjes in de platte bak gezet. Het kratje waar de tuinboonplantjes uitgehaald zijn weer gevuld met 60 Aguadulce tuinbonen. De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 16 januari 2022 Geplaatst: 16 januari 2022 2x2 aardappels in pot in kas gepoot. winter gezaaid: tagetes,zonnebloem en 2x sla. Ik weet het, eigenlijk allemaal erg vroeg, maar ik hield het niet meer. 2
Patrijs Geplaatst: 16 januari 2022 Geplaatst: 16 januari 2022 LOL, ik heb vorige week nog een paar kilo aardappels geoogst uit de kas, vergeten groenten.... Een paar flinke pollen bieslook opgegraven gesplitst en ergens anders weer geplant, dat werd ruim anderhalve meter. Ook nog een flinke pot gevuld met bieslook om onder glas te vervroegen en straks thuis neer te zetten. De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 16 januari 2022 Geplaatst: 16 januari 2022 Vandaag pikantkers gezaaid, deze zaden zaten in een gratis zaden zakje van vreeken. Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Patrijs Geplaatst: 17 januari 2022 Geplaatst: 17 januari 2022 De aspergeklauwen geplant, de eerste helft was een dozijn plantjes, de tweede lichting net zoiets. Aan sommigen zaten al asperges van 5 cm... De moestuin van Patrijs
aalterse-willy Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Al mijn overschotjes van tomaten, pepers en paprika in een bak gezaaid. Staan bij mijn neef voor een enorm venster en er is daar ook vloerverwarming dus licht en warmte genoeg denk ik. Als dit niet lukt dan koop ik wel planten. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Arja Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Paprika's en pepers gezaaid. Ze staan onderin de plantenflat, met vloerverwarming en uitzicht op het zuiden. 7
Amrutten Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 Gisteren een deel van mijn thuistuin opgeruimd en gesnoeid. Wilde eigenlijk vandaag verder, maar het is ijzig koud. Dus, niks buiten vandaag.
mdubbelm Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Ik weet niet hoe lang ik mijn zaaikoorts nog kan beteugelen.
Arja Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 (aangepast) Even buiten op de koude noordwestenwind gaan staan, dan zijn je lentekriebels heel snel gesmolten! 20 januari 2022 aangepast door Arja 3
henkg Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 6 uren geleden, mdubbelm zei: Ik weet niet hoe lang ik mijn zaaikoorts nog kan beteugelen. De enige manier is: Terugkijken, naar vorige jaren. Toen dacht je -ergens midden/eind april- : "Wat moet ik in huis met die nu al veel te grote planten? Volgend jaar zaai ik later!" 3 2025_teeltlijst (.xlsx)
rorror Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 32 minuten geleden, henkg zei: "Wat moet ik in huis met die nu al veel te grote planten? Volgend jaar zaai ik later!" Vandaag de groeidoos van nieuwe reflecterende folie voorzien. Zat te denken om morgen of zaterdag de pepers te zaaien. Maar ik denk dat ik toch nog heel even wacht na het lezen van jouw bericht. 😅 1 Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Adrielle Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Canna's. Klein, geel en rood. Gewoon om te proberen. En phlox
acpronk Geplaatst: 20 januari 2022 Geplaatst: 20 januari 2022 Canna's. Klein, geel en rood. Gewoon om te proberen. Zaden klein beetje aanschuren tot je wat wit ziet, etmaal laten weken in lauwwarm water (kamertemperatuur ook goed), en je zult een mooie opkomst krijgen. 1 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 21 januari 2022 Geplaatst: 21 januari 2022 Ik lees over je canna en ik bedenk me dat ik 2 x tonga boon heb gezaaid. Wel tijdens mijn zaailustige dag op 10/1. Zie nog helemaal niks. De blue pitts is al opgekomen trouwens. Daar was ik wel bang voor dat die niet zou opkomen. 1
Flup Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 On 1/20/2022 at 8:02 PM, henkg said: De enige manier is: Terugkijken, naar vorige jaren. Toen dacht je -ergens midden/eind april- : "Wat moet ik in huis met die nu al veel te grote planten? Volgend jaar zaai ik later!" Ja, dat doe ik ook, maar dat helpt ook maar beperkt. Moestuinieren is een verslaving en zeker in de wintermaanden is het lastig om stil te zitten.
mdubbelm Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 (aangepast) Zojuist de eerste pepers gezaaid volgens de Denomethode 😳😇🤓 22 januari 2022 aangepast door mdubbelm 1
Flup Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 Ik wacht tot februari met het zaaien van mijn pepers en paprika. Ga deze maand nog wel een paar dingen winterzaaien, maar verder niets. Al kriebelt het wel! Maar de nachten zijn hier nog veel te koud en het voorjaar is ook lang en koud in deze regio. Eind april kan het nog flink vriezen, -10 graden is geen uitzondering. Mijn vensterbanken staan dan al meer dan bomvol plantjes, maar ik moet gewoon echt geduld hebben. Anders is het zonde van de moeite en het zaaigoed.
mdubbelm Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 (aangepast) Ja ik doe ook niet te veel tegelijk, zodat ook het verspenen en oppotten een beetje gefaseerd gaat. Is vorig jaar goed bevallen. 22 januari 2022 aangepast door mdubbelm
Adrielle Geplaatst: 22 januari 2022 Geplaatst: 22 januari 2022 @Flup wat zaai je zoal bij winterzaaien?
Aanbevolen berichten