Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Aardbeien gestekt en in een verhoogd bed geplant. Is helemaal niet de tijd van het jaar ervoor, maar had eerder te weinig tijd. Het vriest 's nachts behoorlijk, dus hopelijk redden de aardbeienplanten het, anders heb ik pech. Moet nog een bak beplanten met aardbeienstekken, maar die bak moet eerst gevuld worden met potgrond, dus dat komt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vinden die aardbeien niet zo erg, ze zullen alleen wat minder oogst geven.

Tenminste dat is bij mij zo als ik geen tijd heb en ze in maart verplant, net voor ze weer uit gaan lopen.

 

Hier vandaag de Aguadulce tuinbonen uitgeplant. 57 stuks in de lage kas.

De rijen 50 cm en 10cm in de rij.

Tussen de rijen nog jonge koolplantje gezet om straks wat blad te oogsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister oud zaad van Peterselie gezaaid.

Vandaag nog 1 soort prei gezaaid. (3soorten in totaal nu)

10 zaden van Adenium Obesum gezaaid. (woestijn roos) Hopenlijk kiemen deze snel en kunnen daarna de pepers op de 'warmte mat'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, ik heb vorige week nog een paar kilo aardappels geoogst uit de kas, vergeten groenten....

 

Een paar flinke pollen bieslook opgegraven gesplitst en ergens anders weer geplant, dat werd ruim anderhalve meter.

Ook nog een flinke pot gevuld met bieslook om onder glas te vervroegen en straks thuis neer te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, mdubbelm zei:

Ik weet niet hoe lang ik mijn zaaikoorts nog kan beteugelen.

De enige manier is:

Terugkijken, naar vorige jaren. Toen dacht je -ergens midden/eind april- :

"Wat moet ik in huis met die nu al veel te grote planten? Volgend jaar zaai ik later!"

  • Like 3

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, henkg zei:

"Wat moet ik in huis met die nu al veel te grote planten? Volgend jaar zaai ik later!"

Vandaag de groeidoos van nieuwe reflecterende folie voorzien. Zat te denken om morgen of zaterdag de pepers te zaaien. Maar ik denk dat ik toch nog heel even wacht na het lezen van jouw bericht. 😅

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 1/20/2022 at 8:02 PM, henkg said:

De enige manier is:

Terugkijken, naar vorige jaren. Toen dacht je -ergens midden/eind april- :

"Wat moet ik in huis met die nu al veel te grote planten? Volgend jaar zaai ik later!"

 

Ja, dat doe ik ook, maar dat helpt ook maar beperkt. Moestuinieren is een verslaving en zeker in de wintermaanden is het lastig om stil te zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wacht tot februari met het zaaien van mijn pepers en paprika. Ga deze maand nog wel een paar dingen winterzaaien, maar verder niets. Al kriebelt het wel! Maar de nachten zijn hier nog veel te koud en het voorjaar is ook lang en koud in deze regio. Eind april kan het nog flink vriezen, -10 graden is geen uitzondering. Mijn vensterbanken staan dan al meer dan bomvol plantjes, maar ik moet gewoon echt geduld hebben. Anders is het zonde van de moeite en het zaaigoed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...