Mellie Geplaatst: 4 april 2022 Geplaatst: 4 april 2022 Ik heb eitjes geraapt, daslook geknipt, gekeken naar het doek wat van de kas is afgewaaid, een grote steen erop gelegd en gedacht ‘hetzalwel’ en snel weer naar binnen gerend. Quote
Pomodori Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 De eerste meloenen die al 4 blaadjes hadden getopt, de rest laat ik nog een weekje wachten. Vloeibare voeding gegeven aan de paprika en aubergine planten. Quote
Lia56 Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 Wat zaailingen verpot, sommige tomatenplantjes vertroeteld omdat ze er wat zielig uitzagen... 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 Gezaaid, potjes en bakken schoongemaakt. De lage kas weer opengelegd en daar kool geoogst ook sla en bieslook geoogst. Het aardappeltunneltje gerepareerd en open gezet en gezien dat de eerste aardappels bovenkomen. Quote De moestuin van Patrijs
marcelru Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 On 4/1/2022 at 10:55 PM, Marinke said: Dat is een flinke verzameling boompjes die je daar hebt! @marcelru Klopt, een dikke 150 in totaal (de meesten staan er niet op, verscholen achter de hoogstammen). De meeste hoogstammen gaan naar de boomgaard Acht, de meeste laagstammen zijn voor een aantal medetuinders en en hele bos laagstam kersen voor de eigen collectie. Maar ook daar gaan er veel van weg, ik ent de wat zeldzamere rassen altijd een keer of wat, zodat ik zeker ben dat ik wat overhoud. 1 Quote
marcelru Geplaatst: 5 april 2022 Geplaatst: 5 april 2022 Een halve gieter met kikkerdril "verpot" naar de vijver van een medetuinier. Ik vroeg me twee weken geleden al af wat die groene kikker in m'n gieter te zoeken had. Intussen de gieter nog een paar keer gebruikt, vandaag vond ik de inhoud erg gespikkeld ... 8 Quote
Patrijs Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Prachtig die dril, maar ze zouden het niet gered hebben. Vind het al knap dat moeders in en uit de gieter kan. Vandaag gezaaid en zaaigoed uitgezocht. Daarna op de tuin bijpassende potjes gehaald samen met wat winterpostelein. De ramen weer op de lage kas om de tuinbonen te beschermen tegen de harde wind, zo blijf je bezig. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Ik ben alleen maar bezig dingen voor wegwaaien te behoeden in de tuin. Het liefst blijf ik binnen. Het is ijskoud, met priemende regen en zo veel wind… brrrr. Ik kom liever niet in de tuin, maar die kippen hè… die moeten ook nog. Dus zo meteen weer een rondje en dan snel ook de sla en peterselie knippen met een handje daslook. Quote
Lia56 Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Plastic deksels van kweekbakken weer geplaatst na de wind van vanochtend ( waren eraf gewaaid)... kweekbakken maar onder een afdak gezet Vorig jaar hadden de bakken van de Action nog een soort "bevestiging" dit jaar los op de bak...😏 Quote
Patrijs Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Een flinke zak sla geoogst. De sla in de kas uitgezocht en schoongemaakt, ook nog een klein stukje gespit. vanmiddag was het nog natter en winderiger, thee gedronken en bezoek gehad en de hond radijsjes gevoerd. Quote De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 (aangepast) De plastic kweektunnels een beetje verzwaard met bakstenen ivm storm. En naar de regenboog gekeken. 7 april 2022 aangepast door Arja Foto 1 Quote
rorror Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 @Arja Wat jammer, regenboog net niet in jouw tuin. Nu hebben de buren een pot goud in de tuin staan. 😜 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 8 april 2022 Geplaatst: 8 april 2022 Eigenlijk zou ik niks doen, maar de regen was ineens opgehouden en de zon scheen. Snel het plastic over de kas heen en hopelijk nu beter vast gezet. Dat was zo… En nu zo! Ziet er gelijk zo veel fraaier uit. Ook wat sla er onder gezet. Veel onkruid verwijderd. Ik heb tegenwoordig ook leren handschoenen en daarmee kan ik probleemloos brandnetels mee verwijderen. En daar heb ik dan ook een berg mee weggehaald. Echt meters… zie je die wortels? Echt niet normaal… het zit achter een hekwerk, waardoor ik er niet goed bij kan, maar het groeide er nu helemaal uit. En de kinderen hebben het hek half gesloopt, dus kon er nu gemakkelijk bij. Heel veel meters en meters en meters..!Ik heb een handje topjes bewaard. Heb op een of ander programma’s (Alaska the last frontier om precies te zijn) gezien dat ze die plukten en die vrouw was zoooooo blij dat er brandnetels groeiden. Oooh nettels are my favorite greens. En nu ben ik dus heel nieuwsgierig hoe het smaakt. Doe het zelf wel eens in een groene soep erbij, maar kan de smaak in soep in elk geval niet herleiden tot iets. Wat kleine rommeltjes, onkruid en de ren gefatsoeneerd. Die kippen graven me toch een partijtje. En dan zit steeds het water onder. Maakt niet uit hoe hoog ik het zet of vrij van aarde middels tegels oid maak. Na wat graafwerk van de dames is het weer helemaal bedekt…. Nu dus weer alles netjes en bergloos. Denk dat het over een week weer prut is Ik had nog 3 fruitbomen waarvoor ik geen plek heb. Het was eigenlijk voor de schooltuin, maar die willen geen bomen meer. Dus heb ze ergens langs een paadje gezet. 2 peren, 1 appel. Elk een emmer slootwater erbij. Hoppaaa. Ik hoop er zelf ook nog eens appels en peren van te kunnen plukken. En voor de schooltuin heb ik vandaag weer zaadjes geplant met heel veel kinderen. Leuk man! Edit: Ow ja. Ik heb ook nog bieten uitgeplant die al 2 weken buiten staan in de kweekbak zonder afwateringsgaten en die half verzopen… net op tijd zal ik maar zeggen ook de opgekomen uien verplant en de vorig jaar niet opgekomen broccoli calabrese verplant. Raar dat ze een jaar later dan wel besluiten op te komen. Ik had er maar 3 gezaaid trouwens, ipv een handje, dus het viel ook erg op die broccoli. 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 8 april 2022 Geplaatst: 8 april 2022 Naast het zaaien de opgekomen rij bietjes schoongemaakt van mee ontsproten onkruid en de ramen die ik er opgelegd had er af gehaald. Geschoffeld, het kon weer want droog. Quote De moestuin van Patrijs
Amrutten Geplaatst: 8 april 2022 Geplaatst: 8 april 2022 Een bocht op een pijp gezet, zodat het regenwater in en niet naast de ton terecht komt. Verder niks, want scheisse koud en winderig. Ik ben dit weer zo zat intussen. Quote
marcelru Geplaatst: 8 april 2022 Geplaatst: 8 april 2022 Laatste stukje tuin met winterharde bladgroente omgespit. Begon door te schieten, tijd voor iets nieuws. Even in m'n kas zitten genieten van de jonge scheuten op de entjes van een paar weken geleden. En de slakkenverdelger van mijn kas voor het eerst dit jaar gespot: 2 Quote
Bouwvrouwe Geplaatst: 8 april 2022 Geplaatst: 8 april 2022 Vandaag tot groot verdriet mijn oude (scheefgegroeide) treurmoerbei ontworteld en al in de tuin aangetroffen. Hij had al een paar flinke tikken gehad met de stormen vorige maand, maar ik had zo de hoop dat hij met de extra steunpalen zich wel weer zou weten vast te wortelen. niet dus.. Het is al te laat in het jaar voor winterstekken, maar ik heb toch een aantal twijgen en stevige takken in de stekpoeder gestopt en ze in een pot gezet. Hopelijk weet er eentje toch te wortelen. Dan duurt het wel weer jaren voor we die heerlijke zwarte moerbeien kunnen eten, maar ach, iets om naar uit te kijken denk ik dan maar. De zwaardere takken zijn heel kronkelig, denk dat ik die nog even niet op kachelbreedte zaag, misschien kan ik er nog iets leuks van maken. Quote
marcelru Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Piepers gepoot en sla verspeend. Uienperceel zaaiklaar gelegd. Quote
acpronk Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Thuis: een paar dagen geleden waren de LED battens binnen gekomen, die van 20W 2400 Lumen in 6500K.Ter vervanging, eigenlijk ernaast, de huidige LED strips. Heb van eentje de melk kap eraf gesneden, gaf daardoor 20% meer lux recht erboven (op 20cm) tot 30% meer (onder een 45 graden hoek).Deze gemonteerd en aangesloten. Bak meer licht, maar wel geler dan ik had. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
jootje Geplaatst: 9 april 2022 Geplaatst: 9 april 2022 Tussen de regen en hagelbuien door naar de tuin geweest, ik was de enige op de tuin. Nieuwe stokken neergezet, kapucijners erbij gezet. Aardappels erin gemikt. En meiraapjes uitgeplant! gezien dat de uitjes, sjalotten en wortels opkomen! Jippie! oohh..en bloesem in mijn heel erg gesnoeide kersenboom! 2 Quote
Karietje Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 @Mellie met netels kan je toch ook brandnetelgier maken? zou naar't schijnt goede voeding zijn voor je planten... Het is nu 08u46 op zondagochtend, en ik heb al met alles van binnen terug naar de kas gesleurd (paprika's tomaten etc) in de kas wordt het op een zonnige dag makkelijk rond de 30 graden dus ze mogen daar gaan staan vandaag (heel de dag zon erop.. ) Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀
mdubbelm Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Gisteren een nieuw wandje in het tuinhuis gemaakt. Ook nog wat sla en bietjes uitgeplant. Vandaag weer wat zaailingen van huis naar de tuin brengen en schilderen. Quote
Arja Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Veel dingen voorgezaaid, met name bloemen. Blijft te leuk, dat eenjarige spul. Net over de kolen zodat de katten ergens anders de boel gaan omploegen. Pastinaak gezaaid. Quote
Marinke Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Tomatenplantjes verspeend en bloemen gezaaid Quote
Lia56 Geplaatst: 10 april 2022 Geplaatst: 10 april 2022 Peper, paprika en tomaten zaailingen buiten in de zon gezet, straks weer naar binnen Prei uitgepoot, en een aantal bietjes zaailingen in de grond gezet Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.