Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren tussen de hagelbuien door diverse fruitstruikjes (honingbes, blauwe bes en duindoorn) geplant en paksoi en amsoi in vollegrond gezet. Tomaten verspeend. Schoffelen.

Vandaag drie perenboompjes geplant. Ik wil ze als lage leiboompjes gaan snoeien. Nog wat schoffelen.

Geplaatst:

Gisteren het paadje in de kas gewied. Wat slaplantjes erin gezet, en de rest aan de buurman gegeven.

Druppelsysteem weer gemonteerd. Algemeen gerommeld in de kas. 

Geplaatst:

De 3 fruitbomen van Aldi in een kuip gezet.
En gekeken naar de vorstschade; sommige druiven (bijna) totaal verwoest, andere weinig schade. Alle gezwollen knoppen van de moerbei bevroren. De meeste vijgen onder vliesdoek ook schade.
De bloemen van de pawpaw gaan binnenkort open, morgen de eerste misschien al. Maar sommige knoppen zijn nog erg klein.

Geplaatst:

Ook 3 boerenkool planten uit de moestuin meegenomen naar de huistuin voor zaadteelt, ernaast staat de bloeiende palmkool, dus is het niet verstandig deze te laten staan.
Onderweg naar huis heb ik gezien dat er eentje toch wel erg groen is (helaas wel de mooiste plant), dus wellicht deze toch verwijderen om paarse boerenkool te behouden?e930ad012fdbaed106f542dcfe962b8e.jpg

Geplaatst:

Uien geplant, worteltjes gezaaid, erwten gezaaid. Laatste prei van verleden jaar geoogst, gaat zometeen de pan in.

Zes weken geleden geente pruimen uit de verzamelpot elk in hun eigen pot "verspeend". 

Geplaatst:
Op 10-4-2022 om 19:18, Mellie zei:

Klopt, maar daar had ik dan weer geen zin in emoji38.png

Kan ik geloven, stinkend goedje :D

• Like 1

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Hier ook erwten gezaaid buiten en prei geoogst voor in de nasi. In de kas wat rudbeckias opgepot en ook weer nieuwe bloemen gezaaid, o.a rode salvia en kokardebloemen. Leuk vooruitzicht! Bijna net zo leuk als moes. Verder de tomaten, paprikas en pepers in het zonnetje gezet en aan het eind van de middag weer naar binnen. Kippen geaaid, eitjes geraapt. Op de poets en was na was het een heerlijk dagje (en ook wel fijn dat de poets en was ook weer gedaan is)

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb de bergen compost/tuinaarde geharkt. De opgekomen zonnebloemen water gegeven. Mijn jongste kwam meehadden. Was niet altijd makkelijk, maar wel gezellig! Lekker samen genoten van de zon.

• Like 1
Geplaatst:

Alle violen etc uit de kas gesjouwd, is weer warm genoeg buiten. Verder de kas georganiseerd, Lupine- Ridderspoor- en leeuwenbekjes verspeend, en water gegeven. Nu nog april bloemen zaaien, maar dat is een klus voor een andere dag

• Like 3
Geplaatst:

Start gemaakt met fundering voor de kas, zal ie dan toch met Pasen staan? Thuis druk bezig om de kolen af te harden, staan nu drie dagen de hele dag buiten, één broccoli heeft het opgegeven. De rest van de plantjes hingen eerst slap, maar vandaag volle bak in de zon en ze stonden er fris bij toen ik ze net binnen haalde. Dus die kunnen morgenavond geplant worden. Broccoli, paksoi, en multisown venkel en koolrabi Superschmelz die blijkbaar 1,5 kilo kunnen worden zonder te verhouten van binnen. Meteen een netje er over ivm duiven, benieuwd of de broccoli wat gaat worden. 

In de siertuin phlomis tuberosa, roze bandkruid uitgeplant, conference peer uit z’n pot gehaald en in de volle grond gezet, salvia’s er onder rondom zodat ze niet standaard slakkenvoer zijn en ten slotte nog een paar mooie ereprijzen geplant. Zie het alweer helemaal voor me van de zomer. 

• Like 3
Geplaatst:

Ruim een kuub zwarte aarde naar de tuin gebracht. Ik had een aantal weken geleden al meerdere kuubs in de tuin verwerkt na verwijderen tegels en een dikke laag zand, maar toch een beetje te weinig. De boel begon behoorlijk in te klinken en de looppaden iets te schuiven.

daarnaast heeft mijn zoontje meerdere bloementuintjes van de ah in de tuin gezaaid :-)

• Like 1
Geplaatst:

Een stuk of 30 preitjes geplant. Heb nog een bakje vol over… Ga morgen de rest volgens mijn beproefde methode in een kluitje samen in de schaduw planten. Nieuwe plek: onder de hortensia’s. De oude plek wordt nu met de tomatenoverkapping te warm denk ik. Schoten vorig jaar in het zaad terwijl ik dat in de afgelopen 6 jaar niet heb gehad. En misschien ook nog wat naar de schooltuin. Geen idee of prei daar wel zo leuk is.

Ik ben in het kippenhok bezig geweest en heb weer eens water gegeven. Dat veen hier… het is of modder of kurkdroog. Onvoorstelbaar. De kersen ook een flinke slok gegeven en genoten van de bijen die naar binnen en buiten vlogen. Van bloem naar bloem. Zoem zoem

ab2b2ab34acf8166e8ead6f1cf48b790.jpg

aa839a3eedd79fef5a0789c1aede3bf2.jpg

• Like 2
Geplaatst:

Bakken met pepers, paprika en tomaten gaan nu iedere dag even buiten spelen. Aan t eind van de middag mogen ze weer naar binnen 😄

• Like 1
Geplaatst:

En weer lekker in de tuin bezig geweest.
Had bakjes met eenjarigen gekocht voor schrik niet €0,79 per 10… dus.
2 bakjes leeg. Rest moet nog. Veel water gegeven. Kinderen gehoed. Genoten van het weer. Praatje gemaakt met een vader die zijn kind kwam ophalen. Gekeken naar paarsig doorlopen gezichten van de bosbessenijsjes. Goede dag kortom.

• Like 2
Geplaatst:

Weer aardappeltjes gepoot, maar de tuin is al weer aardig vol en ik moest eerst een deel van de Russische bladkool weghalen.

Gelijk daarvan geoogst want er zaten weer nieuwe scheuten in de bladoksels.

Daarna spitten en de piepers er in.  Over een paar dagen weer een lichting doen.

Ook geschoffeld en ik denk bloemkoolplantjes van de platte bak naar buiten en de lage kas verplant.

De preizaailingen schoongemaakt en in het kweekkasje gezet, ze gingen erg langzaam in de buitenlucht.

De eerste wat luizige verse pepermuntthee gedronken.

Geplaatst:
Echt??? 10 voor 0,79... kun je geen buil aan vallen toch? Ben benieuwd wat t gaat opbrengen..

Was bij de Lidl mocht je nog willen.
Heb lobelia’s vlijtig liesjes petunia’s en sfrikaantjes gekocht. Bij de gamma nu 10 voor €1 trouwens
  • Like 1
Geplaatst:

Gemende salade geoogst.

De paaltjes bij de aardbeiplanten gezet voor de netten straks..

De kweekkas verhuisd want daar moesten toch de rode uien  komen bij nader inzien en het kasje weer vol gezet met bakken preiplantjes.

Geschoffeld en even gekeken wat er nog aan voorjaarsspul de grond in moet en welk zaad naar huis kan.

• Like 1
Geplaatst:

Kasje schoongemaakt,

veel onkruid verwijderd,

rijtje aardbeienstekken van vorig jaar in de volle grond geplant tussen de fruitbomen,

pioenroos immaculee uit de pot in de volle grond geplant,

Voorgezaaide tuinbonen geplant bloemenmensels van AH in potten gezaaid, composthoop gerepareerd en compostvat op nieuwe plaats neergezet, 

dankzij mijn vrouw die 's middags kwam helpen ziet het er weer keurig verzorgd en opgeruimd uit .

Voor de foto's; update 14-04-2022

• Like 2
Geplaatst:

Radijsjes gezaaid in hoge bakken.

strookje van ±50 cm naast kasje , waar je nooit iets mee doet en dus een soort opslagplaats van netten en potten en een plek waar het onkruid weelderig groeit , onkruidvrij gemaakt en een laag boomschors erop , ziet er weer strak uit!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...