Goldfish Posted January 8, 2022 Share Posted January 8, 2022 Hoewel ik zelf beter deze rubriek niet kan volgen (want ik heb al veel te veel bomen, planten, spullen en andere zooi), maak ik graag ruimte voor het posten van aanbiedingen dit jaar. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moesje2021 Posted January 25, 2022 Share Posted January 25, 2022 Ik las dat vele hier deze kokosgrond van de action gebruiken, en ze hebben ze weer 😊 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Wow wordt wel extreem duur. Andere verpakking, ook andere leverancier? Vorige was echt klotespul. Na drie etmalen in een emmer lag blok er nog netjes bij, als een blok. Overigens mag je blij zijn wanneer je 7 Liter uit zo'n 650 gram blok haalt. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Volgens mij dezelfde verpakking en prijs als vorig jaar.Overigens had ik (vorige maand een blok van vorig jaar gebruikt) iets van 5-6 liter uit een blok. Blok in emmer, flink water erbij en een of enkele dagen wachten. Snel is het zeker niet. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 (edited) Ik gebruik de blokken ook van de action. Gebruik erbij altijd het heetste water uit de kraan. Dan valt het blok in een uurtje uit elkaar. Aanbiedingen: bij de action deze week graszaden in de aanbieding. Als het goed is, nog ander halve week tot de lidl zaden carrousel er staat. Edited July 29, 2022 by rorror 1 Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 10 uren geleden, acpronk zei: Volgens mij dezelfde verpakking en prijs als vorig jaar. Overigens had ik (vorige maand een blok van vorig jaar gebruikt) iets van 5-6 liter uit een blok. Blok in emmer, flink water erbij en een of enkele dagen wachten. Snel is het zeker niet. Als je goede bokken hebt dan is het met een kwartiertje wel gebeurd. En iets minder water dan aangegeven, anders krijg je enkel pap en houd je inderdaad nog maar 5 liter over. De oorspronkelijke Four Elements Group blokken hadden ook af en toe een verkeerde ertussen zitten, maar die donker groene van de leverancier na de pauze van twee jaar hadden het echt allemaal. Vorig jaar heb ik niet gekocht, want toen enkel beschikbaar via de pick up en ja dan mocht je er vijf bestellen en niet 50. Maar moest je wel voor 15 euro bestellen, dat gaat dus niet lukken met vijf blokkies. En ja ze waren minder duur zeker in de weekaanbieding ging er weer een duppie af. En ze waren snel weer verdwenen,toen de winkel open ging waren ze uit assortiment. https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 5, 2022 Share Posted February 5, 2022 Hoe vinden jullie de 'vervuiling' in die blokken van de action? Ik kom bijna altijd wel een stukje plastic erin tegen 1mm bij 5mm ongeveer. In de gene die ik van de week voor de pepers hebt gebruik zat een stukje glas in. 2 bij 3mm ongeveer. Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 in de LIDL-folder van 14-2 - 20-2 5 De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 (edited) De Actionblokken verschillen nogal van grootte zag ik toen ik mijn karretje vol laadde. Dus heb alle dunne blokjes vervolgens laten liggen. Heb nooit problemen gehad met het laten volzuigen tot handelbare massa van de blokken en ben ook nog nooit troep tegengekomen. Thanx voor de Lidl carrousel waarschuwing. Dat wordt dus komende week erheen want vorig jaar stond ie er ook een week te vroeg en was ie al bijna leeg. En hier ook maar even de vraag: Mocht iemand op de Lidl website of winkel de kweekbakjes met trays spotten? Geeft het door!! Edited February 10, 2022 by Erny Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Kweekbakjes en trays bij de Action gezien.. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Kweekbakjes en trays bij de Action gezien.. Van die stevige van Green Boots?Ik was er vandaag in Alphen aan den Rijn, maar niet gezien. Wel wat kokosblokken gekocht, en andere dingen. 1 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Vandaag bij de Lidl wezen kijken in Alphen, daar staat nog geen zadencarocel. Maandag erlangs. 1 Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Ik was vanochtend ook in de Lidl in Alphen geweest, normaal ga ik naar Waddinxveen, die is dichterbij. @rorror kun je me op de hoogte houden als de Green Boots kweekkassen van Action er zijn? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 De lidl in Duitsland had de zaden vorige week al in de aanbieding, geen carousel maar een kleine kartonnen stelling van ongeveer 70x80 cm met nauwelijks zaden. Hopelijk in Nederland meer keuze Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 In België heb ik ze niet gezien in de Lidl. De Action heeft wel wat (ook niet veel). Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 @acpronk Doe ik! Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 "Hare Majesteit" 😉 bracht vanmorgen tuinkalk mee van de Action. 1 Kg, goed voor 100m2 (volgens de verpakking) voor € 3,49 en groente- en kruidenmest 99 cent voor 800 gram. Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 25 minuten geleden, René zei: . 1 Kg, goed voor 100m2 (volgens de verpakking) voor € 3,49 20 a 25 kilo kalk koop je tussen de 10 a 20euro Voor een klein verpakking betaal je dus altijd meer. 25x 3,49 = 87.25euro b.v. deze 20kilo voor 10euro. dat is 0,50cent per kilo. https://www.welkoop.nl/ecostyle-gazon-az-kalk-4-seizoenenkalk-20kg_1179078 Maar dan moet je wel een schuur of iets hebben waar je het kwijt kan. Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 Ok, duidelijk geen aanbieding dus. Dan had ik het niet moeten vermelden. Excuses! 1 Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrielle Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 Update over de kweekkassen van Action: hier liggen idd kasjes, maar een andere soort en beduidend kleiner dan de Green Boots variant. Word dus spannend of die nog komen dit jaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 Action: Kweekkasjes Zaden: Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 Maandag maar even snel langs de action voor wat zaden. Wij hebben er trouwens twee filialen hier. Allebei twee kilometer vanaf mijn woning. Dus als de één het niet heeft, rij ik naar de ander. Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 12, 2022 Share Posted February 12, 2022 2 uren geleden, rorror zei: Maar dan moet je wel een schuur of iets hebben waar je het kwijt kan En ook een goede droge, of een afsluitbaar vat, anders eindig je zoals ik met een vuistje ⚒️ en een groot blok harde kalk...... 1 De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 Op 11-2-2022 om 18:02, acpronk zei: Van die stevige van Green Boots? Ik was er vandaag in Alphen aan den Rijn, maar niet gezien. Wel wat kokosblokken gekocht, en andere dingen. Vraagje...ik hoor jullie vaker over die cocos blokken van de Action. Wat is precies het verschil met gewone potgrond? Iedereen is altijd zo lyrisch enthousiast over die cocos blokken😅, terwijl op uiteindelijke literprijs potgrond mij goedkoper lijkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 15, 2022 Share Posted February 15, 2022 Ik gebruik het alleen voor zaailingen. In potgrond heb ik te vaak rouwvarenmugjes mee gekregen. Elk voorjaar weer. Vorige lente begonnen met de blokken en geen rouwvarenmugjes meer, dit jaar exact het zelfde, geen vliegjes meer in huis. Dat is voor mij de voornaamste reden. 1 Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts