Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan heeft de kassière mij verkeerd voorgelicht. Zij zei dat het vorige week nog 75% was, maar dat dit deze week naar 50% was teruggebracht (blijkbaar omdat ze 50% op de kassa zag staan).
Mijn klantenkaart had ze niet kunnen scannen, die bleef hangen in het startscherm... Leve de techniek.

• Like 2
Geplaatst:

Alleen voor Zeeuwen: Wegens succes herhaald: gratis Zeeuwse boompjes en struiken (inheems).

Er geldt een maximum van zes exemplaren per bestelling. Belangstellenden kunnen kiezen uit vier soorten bomen (boswilg, linde, wilde walnoot en wilde appel) en diverse soorten struiken (eenstijlige meidoorn, groene hazelaar, gelderse roos, gele kornoelje, hulst en wilde liguster).

https://www.ad.nl/zeeland/wegens-succes-herhaald-gratis-zeeuwse-boompjes~ace59ecf/

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:
On 8/8/2022 at 11:04 PM, donaldk said:

https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en-terras/kweekspullen/m1870125145-gratis-over-1000-st-nieuw-spoed

1000+ nieuwe 10L ronde en 11L vierkante potten gratis af te halen in Bergen Limburg. potten heb je nooit genoeg, dus wie scoort deze en wanneer te veel voor jezelf verdeeld ze dan? Kan zelf ook wel nieuwe potten gebruiken.

Nu zijn ze niet meer gratis: https://www.2dehands.be/v/tuin-en-terras/bloempotten/m1704239177-bloempot-11l-25-op-25-cm-stevig

Geplaatst:

T-balken! Ik kwam dit op marktplaats tegen.   Perfect professioneel materiaal voor het maken van een T-balk constructie dat vrijwel zeker  gebruikt is voor de teelt van kiwibessen.  Hele schappelijke prijzen. (25 EUR voor een betonnen eindpaal met alles er op en aan dus ook de metalen boog, 15 EUR voor een betonnen tussenpaal met boog)  Ik heb vorig jaar bij een andere kweker identiek materiaal opgehaald en heb een beetje erg veel spijt dat ik toch niet meer toen heb gekocht (ik was bang voor de reactie van de leden van de volkstuin)....     

Dus sla je slag! Als je interesse hebt en Gouda ligt een beetje op jouw rijroute dan doe/ga ik graag mee en geef je een ruime vergoeding voor de benzine de eventuele huur van een aanhangwagen of busje en de extra moeite.    Locatie: Kerkdriel.

≥ steunmateriaal fruitteelt — Agrarisch | Aardappelen, Groenten, Fruit en Vlees — Marktplaats  

Geplaatst:
Op 18-8-2022 om 20:55, Swa zei:

Volgens mij waren ze eerder niet gratis,maar hij moest ze binnen twee-drie dagen kwijt, dus waren ze opeens gratis op marktplaats. Anyway ik zit te verweg en zonder vervoer, dus kon het zelf niet doen.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Op 30-7-2022 om 10:02, acpronk zei:

Ik had ze vanochtend ook voor het eerst (bewust) bij AH gezien.
Eerst zag ik alleen de zakjes met bananen, ongeveer 10 stuks voor een euro. Beetje veel om in 2 dagen op te eten, maar voor 1 euro inclusief zakje kan het wel. Even later goed gekeken, blijkt dat je het zakje bij het eerste gebruik ook nog moet betalen, dus 1 euro voor 10 bananen en 30 cent voor het zakje.
Toen heb ik het maar terug gelegd. En toen zag ik nog andere zakjes, eentje met snijbonen, een met mandarijnen en een met snoeptomaatjes.
Maar niet gemengd, en het zakje moet je nog bijbetalen (althans in onze AH).

Vanmorgen zag ik de bak met fruit voor € 1,00 weer in de winkel staan, al was deze leeg. Misschien gisteren leeg geraakt en wordt die vandaag opnieuw gevuld?

Wel heb ik even goed op de tekst gelet: 'inclusief vershoudzakje'. Daar bovenop heb ik zojuist gebeld met het filiaal alhier: zakje is uitdrukkelijk inbegrepen, mocht je het betaald hebben, kom maar naar de balie, krijg je je geld terug.

Nu vraag ik me af acpronk, of dat niet in alle filialen geldt?

Waar ik de zakjes ook voor ga gebruiken:

z.jpg

voor het drogen van tomaten en pepers, nu ook in kleine stukjes, zelfs de zaden blijven liggen. En dus minder opkomst van gevallen zaadjes tzt.

Opengetarnd (vergeten woord voor tornen) en uitgevouwen. Nu wil ik er zo een paar aan elkaar naaien, om het hele rooster zo te bedekken. Als dat maar goed gaat, met ervaring van 30 jaar geleden toen ik leerde naaien op de machine...

• Like 2
Geplaatst:

Kun je dan niet een vitrage kopen? Die kun je nog op maat knippen (ipv naaien).

Hopelijk komen die zakjes hier ook weer, was vanochtend in de AH in Waddinxveen, maar er niet op gelet. Momenteel heb ik ook heel weinig verse groente nodig, fruit ook wat minder dan normaal.

Blauwe bessen zijn nu in de aanbieding bij Lidl, 2,99 per stuk voor best mooie planten. Krijgen wel pas over minimaal 2 jaar vrucht, volgend jaar zeker niet. En ik heb niet alles bekeken, maar zag alleen het ras Bluecrop.

• Thanks 2
Geplaatst:

Dat lijkt me wel makkelijker eigenlijk, waarom zou ik het zo moeilijk doen. Of gewoon zo laten. Op het stukje gaas de kleine stukjes peper, het ijzergaas is wel goed voor de grotere stukken tomaat.

Ik ga zo eens kijken bij Lidl naar de blauwe bes. Heb ik nog niet, maar wil ik wel graag. En de tijd nemen, dat hoort bij tuinieren.

Bedankt voor de tips!

• Like 2
Geplaatst:
8 uren geleden, acpronk zei:

Blauwe bessen zijn nu in de aanbieding bij Lidl, 2,99 per stuk voor best mooie planten. Krijgen wel pas over minimaal 2 jaar vrucht, volgend jaar zeker niet. En ik heb niet alles bekeken, maar zag alleen het ras Bluecrop.

Ik heb ze vandaag ook gezien (ook alleen ras Bluecrop) en wat formaat betreft zijn het voor deze prijs inderdaad mooie planten (dragen echt wel al volgend jaar vrucht hoor). Wat mij niet beviel was dat in het filiaal dat ik bezocht  veel planten bladeren hadden met gedeeltelijk bruine en dorre plekjes  .  Waarschijnlijk veroorzaakt door een tijd te weinig water gekregen te hebben  i.c.m. een hoge temperatuur maar in ieder geval is dit soort bladeren niet normaal voor deze tijd van het jaar.  De plant groeit er wel doorheen, dorre plekjes door droogte veroorzaakt kunnen geen kwaad, maar het zou ook  een teken van aantasting door  een taksterfte schimmel kunnen zijn al kan ik me dat bij een ongetwijfeld  professioneel bedrijf dat deze planten zal kweken nauwelijks  voorstellen.  Ik had geen planten nodig maar indien wel dan zou ik ze vanwege die verdachte bladeren toch niet gekocht hebben.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik heb inmiddels één mooie uitgezocht, de blauwe bes is in mijn tuin. Ik zag ook wel wat bedenkelijke plekjes, maar ik hoop dat in goeie grond en met goeie verzorging de plant het zal overleven. Anders drie euro weg, daar koop je nog geen sorbet voor (met blauwe bessensap of zo). Iemand in de rij bij de kassa zei ook al dat de plant water nodig had.

Geplaatst:

Voor die prijs kun je er in ieder geval geen buil aan vallen Huub en hoogstwaarschijnlijk zal de plant wel in orde zijn.  De reden dat ik hem in mijn geval zeker niet zou kopen is vooral dat ik geen enkel risico zou willen  lopen op mogelijke besmettingen met de blauwe bessenplanten die ik al heb. 

Ik raad je aan je eens goed in te lezen wat blauwe bes voor een goede groei verlangt.  Een juiste grondsamenstelling  (zuur) is bijvoorbeeld cruciaal en betekent het verschil tussen een totaal fiasco en een prachtige struik met jaarlijks een mooie opbrengst. Maar dat wist je waarschijnlijk al. :-)

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Nee Frans, ik wist niet van de zure grond. Ik moet nog kijken waar die komt, wat die nodig heeft en zo. Te dicht bij de druiven zal ik deze niet moeten zetten dus, gezien de kalk die de druiven verlangen en de blauwe bes juist niet.

Geplaatst:

Heb ik net de blauwe bes een plekje in de tuin gegeven, kom ik bij AH die olijfboompjes in de aanbieding heeft. :cry:

Ze kosten 14,99.

• Like 3
Geplaatst:

Over de aanbieding blauwe bes van Lidl:

Frans schrijft dat het ras Bluecrop is.

Bij mijn Lidl hadden ze een ander ras: Duke. Ook niks mis mee. Keurige plantjes, beslist niet uitgedroogd (water geven is natuurlijk sterk afhankelijk van het filiaal).

Even gezocht a.d.h.v. diverse codes op het kaartje. Met het EAN-8 nummer (20543136) vond ik (naast onderdelen voor Mercedes) o.a. een link naar https://www.neudorff.de/garten-themen/balkonpflanzen/obst/heidelbeere.html

Dat zou weleens de kweker / leverancier kunnen zijn.

• Like 1

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...