Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Dank je Arja, ik wil graag een stukje inzaaien zodat ik er etherische olie van/uit kan destilleren. Ik heb zelf in mijn kruidentuin wel een boel zaailingen maar die zijn EN al vaak gekruist met verschillende kleuren, EN ze doen bij mij altijd wat moeilijk als ik ze verplant. Bij jou niet @fre3ke? Zo niet dan mag je zeker wat voor me meenemen.

De agastache komt hier ook wel op, dus die hoef ik niet, dank je. Wie weet komt er van de week nog wat voorbij als ruil en anders niet hoor :thumbup:

Geplaatst:

hai Jorieke,

Kun je nog Joep vragen of hij nog B keuze gaas heeft van 1 of 1.50 m hoog?

Groetjes Claudia

Geplaatst:

1882695385_WhatsAppImage2022-04-14at7_31_13PM.jpeg.978eb2682b8b3535a572822574ae6633.jpeg

ik kan je deze meebrengen, mag je hebben ligt al 10 jaar achter zit wel een beetje klimop doorgegroeid.

Geplaatst:

Heb je toevallig goudsbloemzaad? De gewone oranje. 

Ik heb wel goudsbloemen zaad, oranje maar weer niet of het de gewone is.
Ik had enkele, dubbele en gevulde. Eentje heet Radio, eentje van Mellie uit de biozadendoos 2020 en eentje van een leverancier uit Nederland. Van 2 heb ik er zaad gewonnen, niet weinig, dus kan wel ruim wat geven. Ik weet echter niet welke welke is.
Geplaatst:
  • Auteur

Hmmm nou voor de olie heb ik dus de officinalis nodig. Maar ik zie dat ze allemaal zo heten, met dan nog een extra naam daar achter als het een dubbele of gele of anders gekleurde is. Zit er dan misschien iets minder olie in, of andere? Dat kan ik in mijn boek nog niet teruglezen. 

Ik wil het wel proberen, kan ik het naast elkaar stoken misschien. 

Geplaatst:

Heb er wel wat voor je. Hoeveel wil je er maximaal?

Geplaatst:

10 lukt denk ik wel, ik ga morgen even tellen. 

Geplaatst:
  • Auteur

Aan de broodbakkers: je maakt mij ook blij met een mooi brood. Liefst ingevroren of eentje die ik meteen zelf in de vriezer kan gooien want dat weekend is er al van alles te eten en komen we er niet aan toe. 

Geplaatst:
  • Auteur

--Groen harmonicagaas met mazen van zo'n 6 cm, de hoogte is 80 cm en lengte is 25 meter. Er zitten 8 palen bij van 120 cm, wat groen draad, draadspanners, en wat andere dingetjes om het te bevestigen. Er mist alleen een klein onderdeel, maar voor een klusser is dat geen probleem. 

Zoals deze: https://www.giga-gaas.nl/afrasteringspalen-set-175cm-voor-150cm-x-15m-harmo.html  maar dan dus andere maten. En het onderdeel wat mist is dan dat wat de draadspanner bevestigd aan de paal met die 'spanstaaf'. Die kan je los kopen ergens, of je prutst wat met ijzerdraad ;) 

IMG_5532.JPG

IMG_5530.JPG

IMG_5531.JPG

giga.jpg

-- 2 antraciet palen, van 195 cm lang en een doorsnee van zo'n 3,4 cm. Met groene plastic clips om er gaas aan te bevestigen. 

IMG_5533.JPG

IMG_5534.JPG

IMG_5535.JPG

IMG_5536.JPG

-- een rol voilieregaas van VidaXL (niet al te beste kwaliteit, maar wel handig voor iets tijdelijks ofzo). Gewoon een vrij dunne gegalvaniseerde draad, met van die kleine vierkante mazen. 1 meter hoog, +/- 25 meter op rol.

Nog een rol harmonicagaas, met mazen van 5 bij 5, die is 75 cm hoog en 25 meter lang. 

En NOG een rol harmonicagaas, maar dan 80 cm hoog, mazen van 6 bij 6. En ook 25 meter lang. 

IMG_5526.JPG

IMG_5527.JPG

-- En dan ook nog 6 van deze kastdeurtjes van Ikea die ik ooit als kasje heb gebruikt. Je weet wel, zo'n laag ding een beetje in de grond, met van die eenruiters. Maar ze zijn van niet al te best hout, en niet voor buiten. Op zich voelen ze nog stevig, maar je zou ze ook uit elkaar kunnen halen om iets met de ruitjes te doen. 

Afmetingen: 55 bij 157. 

IMG_5528.JPG

IMG_5529.JPG

Geplaatst:

Heb je nog stekjes van zoete aardappels Tainung 65 en Radiosa en een rabarber?

En wat wil je terug hebben? Ik meende ergens nog wat te zien staan maar weet niet meer waar

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

Jorieke, zit er glas in de deuren, of plastic? 

De goudsbloem komt trouwens niet in grote aantallen op hier. Vanwege jouw ervaring met verplaatsen van de zaailingen laat ik ze dan maar in de grond. Je krijgt toch al zaad ?

Geplaatst:

Heb je nog een stukje wit kattenkruid voor mij?

aangepast door Anna3

Geplaatst:

Jorieke, pompoenplantjes heb ik niet, maar zou je ook zaden willen. Heb zaden gekregen....maar super fan van pompoen ben ik niet...heb ook nog sierkalebas...wil je die ook?

volgens mij vreten varkens alles toch?

Geplaatst:
  • Auteur

Komt goed Anna.

Ciska: zaden zijn ook goed!, of je moet ze al voor me in een potje willen stoppen? Hebben ze toch wat voorsprong met kiemen. Al neemt het dan wel weer meer ruimte in met het vervoer deze kant op. Dus zie maar of je dat wilt doen. 

Van die kalebasjes zijn ook welkom ja. 

Geplaatst:

Kan een deel voorzaaien in kwarkbakjes? En deel als zaden meenemen?

Prima, neem de zaden mee..

aangepast door Ciska

Geplaatst:
  • Auteur

@Ciska Mijn moeder komt ook en neemt wat pollen geranium (ooievaarsbek) mee. Nou weet ik niet welke soort je wilt hebben, dit zijn volgens mij geen wintergroene. Er zijn er wat die een soort van lila/hemelsblauw bloeien, en nog een andere ook, daarvan stinkt het blad...? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic