wimg Posted March 5, 2022 Share Posted March 5, 2022 De landelijke Compostdag is dit jaar op 26 maart. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veldjesgraaf Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 (edited) De gemeente Molenlanden heeft afgelopen week al compost laten storten in alle kernen. Er is snel gereageerd door de inwoners. Auto's met aanhangers reden af en aan. Gisteren lag er nog hooguit 2 kuub hier op het dorp. Ook in andere kernen lagen grote bergen compost in de berm. Mooie schone compost. Geen rommel ertussen. Goed geregeld. Edited March 6, 2022 by Veldjesgraaf Tekstcorrectie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karietje Posted March 7, 2022 Share Posted March 7, 2022 oh jammer dat het hier in belgie niet zo gebeurd. zou wel tof zijn . maar ja ik moet ook niet ver rijden voor goede compost dus dat scheelt Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
EdelSpint Posted March 18, 2022 Share Posted March 18, 2022 Yay, ook hier mag er weer compost geschept worden op 26 maart. Vorig jaar toch een beetje tegenvaller. In de bakken waar de compost in kwam volop groei van rode klaver en ander onkruid. Bovendien springende beestjes. Iemand enig idee hoe ik de compost bruikbaar kan maken zonder eerst te moeten koken/stomen? Kwestie van wachten? Volgens mij blijven onkruidzaden nog jaren slapen.. Misschien dit jaar dan toch maar geen compost halen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted March 18, 2022 Share Posted March 18, 2022 Dat is vind ik je minste probleem, gemakkelijk op te lossen met een scherpe schoffel en wat ellebogenvet. Hier mocht de compost bestaan uit een percentage afval, zoals plastic etc. Dat blijft nog eeuwen op je moestuin liggen. Vervuiling in het GFT is een groeiend probleem (indaver.com) Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted March 19, 2022 Share Posted March 19, 2022 Ik haal het bij de lokale Renewi. Zeventien euro voor een tandem as aanhanger. Dat lijkt misschien veel, maar ik hoef het er niet in te scheppen, dat doet de shovelmachinist.....😊 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EdelSpint Posted March 20, 2022 Share Posted March 20, 2022 Op 18-3-2022 om 23:48, Patrijs zei: gemakkelijk op te lossen met een scherpe schoffel en wat ellebogenvet. Schoffelen doet schoffelen :'( maar je punt over de verontreiniging is wel een zorg inderdaad, dank voor het delen vh artikel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donaldk Posted March 20, 2022 Share Posted March 20, 2022 Op 7-3-2022 om 07:47, Karietje zei: oh jammer dat het hier in belgie niet zo gebeurd. zou wel tof zijn . maar ja ik moet ook niet ver rijden voor goede compost dus dat scheelt In Belgie kun je toch hele jaar terecht voor gratis compost hier niet hoor. Zelfs op deze 'dankdag' is het vaak zakken verkoop. Ik heb helaas zelf geen vervoer om wat (aanhangers vol) te gaan halen, 25/26-3. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts