RobN Geplaatst: 21 maart 2023 Geplaatst: 21 maart 2023 (aangepast) Ik wacht met smart op de zaden Ronald zie PB Edit, as we speak, ze zijn binnengekomen zojuist! 21 maart 2023 aangepast door RobN Quote Onkruidmanager 1.0
donaldk Geplaatst: 21 maart 2023 Geplaatst: 21 maart 2023 Vandaag was er een grote envellope met daarin vier zakjes, dus vijf of zes zaadjes elk van vier nieuwe kruisingen kerstomaten. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Marinke Geplaatst: 26 maart 2023 Geplaatst: 26 maart 2023 26-03 van 8 soorten 2 stuks gezaaid. 1 Quote
willemGN Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 alle zaadjes waren gezaaid zijn dit jaar wel opgekomen, alleen had ik twee knijpflesjes een met water (om alvast op kamertemperatuur te laten komen) en een flesje met transparante ruitenreiniger en die laatste had ik met een duf hoofd gebruikt over de tomaten. Toen ik erachter kwam was het al te laat.... Quote [*]
Erny Geplaatst: 31 maart 2023 Geplaatst: 31 maart 2023 Oh wat erg @willemGN 😬 Zo'n lekkere domme fout. Net als toen ik plantenvoeding (A+B) in de kettingzaag mikte omdat het in gelijksoortige flesjes zat als de brandstof en olie. Had ook dezelfde kleuren, 1 transparant en 1 donkerrood. 🙃 Kettingzaag is gered trouwens. 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 @willemGN wat jammer... Valt er nog te redden, misschien spoelen ? Quote
Roland Geplaatst: 1 april 2023 Auteur Geplaatst: 1 april 2023 Ik heb mijn buiten tomaten vandaag gezaaid. 1 Quote
Marinke Geplaatst: 1 april 2023 Geplaatst: 1 april 2023 Op 26-3-2023 om 17:14, Marinke zei: 26-03 van 8 soorten 2 stuks gezaaid. Inmiddels al 5 soorten ontkiemd op 01/04 Quote
willemGN Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 Op 1-4-2023 om 10:58, Lia56 zei: @willemGN wat jammer... Valt er nog te redden, misschien spoelen ? Nee het hing al te veel slap Quote [*]
willemGN Geplaatst: 2 april 2023 Geplaatst: 2 april 2023 @Roland niet meer, ik wilde even flink uitpakken dit jaar. Quote [*]
willemGN Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 Is het niet al aan de late kant? Om nu nog te gaan zaaien? Plantjes waren al 10 cm hoog Quote [*]
Roland Geplaatst: 4 april 2023 Auteur Geplaatst: 4 april 2023 Ik heb afgelopen zaterdag gezaaid. Buitentomaten kun je best wat later zaaien. Quote
Marinke Geplaatst: 10 april 2023 Geplaatst: 10 april 2023 Alle soorten, afgezien van nummer 36, zijn netjes opgekomen en goed aan het groeien. Van 36 waag ik over een een week een tweede zaai als er dan nog niets staat. 1 Quote
Marinke Geplaatst: 13 mei 2023 Geplaatst: 13 mei 2023 Alle tomaten staan in de volle grond, nummer 36 vergeten om nog voor een tweede keer te zaaien dus die doet even niet meer mee. Alle exemplaren zien er netjes uit, van elke soort 1 geplant en de rest weggegeven ivm ruimtegebrek. Er waren ook nog 15 andere soorten aan het vechten voor een plaatsje. 1 Quote
donaldk Geplaatst: 31 mei 2023 Geplaatst: 31 mei 2023 Waar ligt toch het envellopje van dit jaar?! Die van vorig jaar heb ik al, maar de nieuwe zaadjes. Begint erg laat te worden. Ik had een van de potten van vorig jaar hergebruikt voor erwtjes, dus die is wel weer nat geweest. En spontaan waren er 14 hele kleine zaailingetjes in pot 1. Die staan dus allemaal in 455ml potjes. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
redzebra Geplaatst: 5 juni 2023 Geplaatst: 5 juni 2023 update hier van je resistente rassen @Roland: De zaai was hier vrij laat 09/04, ze starten nu met de eerste bloemaanmaak. Alle 5 nieuwe van dit jaar hadden een 100% opkomst. Alsook de ouder planten van de 074. Bij de 074 zelf helaas niks opgekomen (gaat hier even slecht als vorig jaar bij die), maar dankzij jouw opgestuurd zaad kan ik nu zelf een poging wagen om ze te kruisen. Van elk 2 planten overgehouden. Van de F2 074 heb ik 20 planten, duidelijk zie je al een verschil tussen de verschillende nakomelingen bv het blad : sommige hebben meer het aardappelblad van de Rockingham andere het verfijnder blad van Virginia. 4 Quote
Roland Geplaatst: 6 juni 2023 Auteur Geplaatst: 6 juni 2023 Je zou ca 25% van de F2 met aardappel blad moeten aantreffen bij kruising 074. Ben benieuwd welke verschillen je nog meer gaat aantreffen. En natuurlijk ook leuk om de ouders ernaast op te kweken. Quote
donaldk Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 Dit zijn allerlei spontane opkomers, o.a. in de erwtenpot. Aardbeien raambak En uit de eerste En uit de pot met marktveroveraar erwten plantjes had ik ook al een graai droge grond met 14 opkomertjes met enkel kiemblaadjes gehaald en opgepot. Heb ik er nog een aantal van staan. Omdat het dus niet meer Roland's kruisingen zijn dacht ik eerst in algemene tomaten topic te posten, Maar ik heb stevige Phytophthora in de zak met aardappelen, dus misschien toch interessant hier. Van donderdag avond 10-08: Dat verrotte spul is toen weggegaan. Super rootbound en te veel regenwater. Vandaag: Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Roland Geplaatst: 20 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 20 augustus 2023 Die opkomers zijn F2 zaden en kunnen veel variatie geven. Waaronder in resistentie. Heb je ook de originele zaden gezaaid? Quote
donaldk Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 Nee, alles werd me een beetje teveel. Ik heb je envelop van dit jaar weer gevonden, maar te laat om te zaaien.. En toen met die opkomers had ik opeens al 15 plantjes staan. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Marinke Geplaatst: 25 augustus 2023 Geplaatst: 25 augustus 2023 Nou eindelijk een update. Mijn tuinoppassers hebben lekker van de tomaten gesnoept (en terecht!) dus het duurde even voordat er eindelijk een tomaat weer rijp was. nummer 19: Deze was 285 gram maar er zitten verschillende formaten aan, tot ongeveer de helft zo klein. Wat onregelmatig gevormde tomaat met bij de meeste tomaten een wat lelijke bovenkant. Een vleestomaat (?) met wat sappige pockets met zaden. Meestal hou ik me verre van dit soort tomaten dus weinig vergelijkingsmateriaal. Meestal vind ik ze tja te vlezig haha. Maar dit vind ik een lekkere wat frisse tomaat. Ik zou hem zo weer in de tuin neerzetten! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.