Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Afscheid

Featured Replies

Geplaatst:

Bij deze neem ik afscheid van het forum. Ik heb natuurlijk veel leuke en leerzame momenten meegemaakt, maar te veel slechte momenten. Ik maak op uit sommige dat ik hier niet gewenst ben.Mijn excuses voor het gedrag, en verder aan iedereen nog een prettig leven!

Gr.

Geplaatst:

Wat jammer dat je weg gaat hier.

Zelf kom ik hier niet heel vaak, maar ervaar ik, elke x dat ik hier kijk, als leerzaam. Ik heb je negatieve momenten dan ook geheel gemist.

Hoe dan ook... als je je hier niet ''thuis'' voelt, hoop ik voor je dat je ergens anders wel je plekkie kan vinden!

Geplaatst:

same here. Ik ben er wel dagelijks eigenlijk, maar waarschijnlijk te kort om het negatieve te hebben meegemaakt. Ik vond nou juist je plan om met kweken geld te gaan verdienen helemaal top ! En was ook wel benieuwd eigenlijk hoe je plannen zich daar zouden gaan ontwikkelen. Ik hoop niet dat je passie voor tuinieren zich hierdoor laat stoppen !

succes ! en met groet !

Geplaatst:

Vanaf hier, vind ik het ook jammer dat je weggaat, genoot van je foto's en plannen. Ik heb het ook gemist de [negatieve] kant, maar succes en hoop dat je dromen uit mogen komen Jeanne

Geplaatst:

Wesley..wat jammer dat de problemen die er waren niet oplosbaar blijken, en dat jij je hier niet meer thuisvoelt. Ik had het idee dat je je best deed en van mij had je mogen blijven. Veel succes met je tuin. Groet, Jet

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heel jammer, Wesley! Ook ik heb schijnbaar veel negatieve dingen gemist en begrijp er dan ook niks van.

Ik hoop dat je je plannen om een eigen groente verkoop bedrijfje te beginnen doorzet! Veel succes, Jo

Geplaatst:

Het leek wat touwtrekken, geven en nemen, jij Wesley met anderen. Helaas geef je nu op, was niet nodig m.i. . Je hebt je keuze gemaakt, jammer. Ik wens je het beste. Houdoe , het ga je

Geplaatst:

Kijk eens Wesley...

gezien de reacties hier in dit topic.....

merk je dat er meer positieve reacties naar jouw persoon toe komen.....

denk eens rustig na....

is ook wel een beetje een levensles.....

een paar negatieve reacties....meestal van dezelfde personen......doen jou een besluit nemen.....

en je vergeet een boel positieve reacties......

Jammer....mocht je toch besluiten om hier te stoppen.....van mijn kant in ieder geval : het beste gewenst!

Geplaatst:
Ik maak op uit sommige dat ik hier niet gewenst ben.

Als ik één van die 'sommige' ben (wat ik nu wel denk), dan zou ik het wel zo netjes vinden dat je me dat even laat weten Wes! (hier of via pb, wat je wilt)

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ik heb het leeuwedeel van de posts van wesly terug gelezen en ik kan mij voorstellen dat hij zichzelf zo nu en dan een onpoluraire rol toe bedeelt heeft. Dat is erg jammer.

Toch vind ik dat hij een 2e kans verdient toch? Deze heeft hij gekregen en na wat ik er van terug vind heeft hij toch zijn best gedaan om zijn gedrag te temperen. Enne hij is 14/15 jaar?? Ik ga nu niet iedere puper over 1 kam scheren, maar als ik het even met mijzelf vergelijk, weet ik dat de meningen die ik toen verkondigde soms wat lomp en ondoordacht overkwamen en dat ik het erg moeilijk vond kritisch te kijken naar mijzelf. Ik denk dat de meesten zich hier toch wel een beetje in kunnen herkennen, toch????

Ondanks dat hij, na mijn idee, erg zijn best deed, bleven er mensen niet gecharmeerd van hem en eindigde veel van wat hij deed, goed of kwaad, altijd weer in een discussies. Erg jammer vind ik dat.

Koert ik vind het jammer dat je het gevoel hebt dat jij 1 van die mensen bent en dat je dit graag had willen weten snap ik ook. Wie weet doelt hij helemaal niet op jouw. Kan ook natuurlijk.

Als je toch 1 van die mensen blijkt te zijn en je wilt hier graag toch over praten, dan stuur jij hem toch een pm?? Blijkbaar voelt hij zich hier niet welkom, dus hoe moeilijk kan het dan wel niet zijn voor hem om de 1ste stap te zetten om een gesprek aan te gaan. En al helemaal zo openbaar op een forum.

Netjes is het misschien niet, wel menselijk.

aangepast door Gast

Geplaatst:
Geplaatst:
Geplaatst:

Ik wil hier graag op reageren Chaotik, maar ik wacht eerst nog even af of Wes nog reageert voordat ik dat doe.

Geplaatst:

Ik heb wesley net gesproken en hij zij het volgende tegen mij:

De personen in kwestie zijn de boosdoeners , en ik bedank de andere voor de berichten en respecteer ze

Omdat het kan.

Geplaatst:

Bah! Ik heb nu het vervelende gevoel dat ik mijn eigen straatje moet gaan schoonvegen, omdat ik iemand anders aanspreek op zijn eigen vervelende gedrag. Als ik iets vervelend vind is het iemand zwart maken zonder de ander de mogelijkheid te geven daarop te reageren, zoals nu bij mij gebeurt. Aangezien Wesley aangeeft hier niet meer te komen, ga ik dat natuurlijk ook niet doen, wat mij betreft wordt dit topic gesloten en zetten we er een streep er onder!

Geplaatst:
Ik heb wesley net gesproken en hij zij het volgende tegen mij:
De personen in kwestie zijn de boosdoeners , en ik bedank de andere voor de berichten en respecteer ze

Nou guusd...dan vertel hem maar dat het jammer is dat hij enkele negatieve reacties, zwaarder laat wegen dan vele positieve.....dat is een persoonlijke instelling die hij vaker tegen gaat komen. Hij doet zichzelf te kort door zich de leuke dingen in het leven, uit vrije wil, af te laten nemen.

2 Mooie spreuken die mij hielpen jaren geleden:

"Wat geleerd moet worden, herhaalt zich"

en

"Wie bang is voor "NEE", mist ook alle "JA's"

Geplaatst:

Geedee, ik wist niet dat je zoveel wijsheid in je had zitten

Maar zonder gekheid, mooie spreuken die iedereen wel zal herkennen.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Hoi wesley,

Persoonlijk heb ik nog nooit een 'slechte' ervaring met je gehad maar heb wel het een en ander meegekregen.

Je erkent ook meerdere malen dat je de fout in gegaan bent en dat is een goed begin. Je hebt je excuses gemaakt en volgens mij is deze door Koert en dacht ook Hans geaccepteerd.

MAAR excuses aanvaarden is iets ander dan dat het vertrouwen gelijk hersteld is. Zulke dingen hebben tijd nodig en ik vind het eigenlijk niet eerlijk dat je het die tijd niet wilt geven.

Je zou met Guus naar de moestuindag komen. De oplossing over die carroussel doos dat jullie daar mogen uitzoeken is denk ik wel fair.

ineens geef je aan dat je misschien wel helemaal niet komt naar de moestuindag.

Maar dat is een beslissing die je zelf kan nemen en ik heb het gevoel dat je gewoon beledigd bent dat je die doos niet krijgt, 'm persé wel wilt krijgen en daar best in doordramt.

Wat maakt het nu uit wanneer je die doos krijgt en of je hem wel krijgt, er is zat te ruilen op het forum

En ja, ik denk dat het best hard aankomt dat niet iedereen je vertrouwd. Doet misschien ook wel zeer maar wie z'n billen brand moet op de blaren zitten. Jij bent zelf de mist in gegaan maar je moet het dan ook ZELF oplossen. En anderen mensen de tijd geven om weer wat vertrouwen in jou te krijgen. Nu leg je de schuld bij anderen neer zonder het bij jezelf te zoeken.

Je kan ook respect hebben voor de mensen die er moeite mee hadden, je weet waar het vandaan komt. Ze zijn wel zo eerlijk om dit te zeggen en ondanks dat die boodschap echt niet leuk is naar jou toe zou je die eerlijkheid echt moeten waarderen, liever dan een stel schijnheilige die achter je rug om kletsen toch?

Je had stap 1 gezet, dat was super! Maar nu moet je het ook afmaken en je zal zien dat het echt wel goed komt. Jezelf bewijzen en respect terugwinnen.

Nu loop je weg en blijf je hangen in een slachtofferrol. Een ander kan je niet veranderen maar wel jezelf

Ik heb het leeuwedeel van de posts van wesly terug gelezen en ik kan mij voorstellen dat hij zichzelf zo nu en dan een onpoluraire rol toe bedeelt heeft. Dat is erg jammer.

Toch vind ik dat hij een 2e kans verdient toch? Deze heeft hij gekregen en na wat ik er van terug vind heeft hij toch zijn best gedaan om zijn gedrag te temperen.

Er zijn een heleboel verkeerde fragmenten uit het forum verwijderd, dus zoeken heeft niet zo heel veel zin.

Wat is je best doen? Een maand lopen roepen dat je je verbeterd en dan na 1 discussie weggaan? Draait puur om die doos met zaden.

En ik denk dat de mensen waar hij het over heeft er ook zo over denken.

Verder is er nergens meer lelijk gedaan tegen of over hem.

Ondanks dat hij, na mijn idee, erg zijn best deed, bleven er mensen niet gecharmeerd van hem en eindigde veel van wat hij deed, goed of kwaad, altijd weer in een discussies. Erg jammer vind ik dat.

Jammer is het wel maar je moet mensen ook de tijd geven om respect en waardering te kunnen hebben. Het is maar bij 1 topic zo de mist in gegaan.

Blijkbaar voelt hij zich hier niet welkom, dus hoe moeilijk kan het dan wel niet zijn voor hem om de 1ste stap te zetten om een gesprek aan te gaan. En al helemaal zo openbaar op een forum.

Niets moeilijker dan voor ieder ander. Je niet welkom voelen is iets heel anders dan niet welkom zijn.

De excuses zijn door iedereen geaccepteerd zo ver als ik begijp.

Maar een beetje geduld had wonderen kunnen verrichten.

En ondanks dat ik zelf geen rotervaring heb met Wesley zit het me gewoon niet lekker. Ik ben ook puber, heb ook geen slechte ervaringen met beiden heren. Behalve met Koert Die noemde mijn tuin een schoenendoos

Dit soort dingen heeft helemaal niks te maken met leeftijd maar met fatsoen.

@Wesley, ik zei het net al, stap 1 heb je gezet maar wees nu wel zo verstandig om waar te maken wat je belooft hebt, dáár verdien je respect mee niet met weglopen van de situatie en je slachtoffer voelen

Volgens de meeste reacties hier ben je gewoon welkom, ook voor mij geldt dat

Geplaatst:

Zo, dat flap je er even lekker uit zeg Dat heb je mooi gezegd, zeker bij grote hoeveelheden woorden wat ik kwijt wil, raak ik het overzicht kwijt en kom ik daar niet uit door mijn ADD, dus fijn dat je het even zo goed verwoord hebt. Nog een paar kleine aanvullingen:

Toch vind ik dat hij een 2e kans verdient toch? Deze heeft hij gekregen en na wat ik er van terug vind heeft hij toch zijn best gedaan om zijn gedrag te temperen.

Er zijn een heleboel verkeerde fragmenten uit het forum verwijderd, dus zoeken heeft niet zo heel veel zin. Precies, daarnaast zijn er ook achter de schermen (pm's), iig in mijn geval, woorden gezegd die absoluut niet door de beugel kunnen.

Blijkbaar voelt hij zich hier niet welkom, dus hoe moeilijk kan het dan wel niet zijn voor hem om de 1ste stap te zetten om een gesprek aan te gaan. En al helemaal zo openbaar op een forum.

Niets moeilijker dan voor ieder ander. Je niet welkom voelen is iets heel anders dan niet welkom zijn. Helemaal mee eens, het is in mijn geval ook niet Wesley die niet welkom is, maar een deel van zijn gedrag wat ik liever hier niet zie!

De excuses zijn door iedereen geaccepteerd zo ver als ik begijp.

Maar een beetje geduld had wonderen kunnen verrichten. Dat denk ik ook, na zijn goede gedrag heb ik ook een pm naar hem gestuurd om hem te complimenteren met zijn verbetering en om hem aan te moedigen zo door te gaan.

En ondanks dat ik zelf geen rotervaring heb met Wesley zit het me gewoon niet lekker. Ik ben ook puber, heb ook geen slechte ervaringen met beiden heren. Behalve met Koert Die noemde mijn tuin een schoenendoos

Dat lijkt me terecht, dat ik dat zei. Ik zou zeggen grond er uit en maak er een kijkdoos van, misschien win je dan nog wat bij de wedstrijd van " Man bijt hond"

@ Chaotik:Even nog ter verduidelijking, ik heb absoluut geen moeite met jouw mening hoor, je hebt goed "veldwerk" gedaan om je op de hoogte te brengen en daar je mening op gebaseerd, maar zoals Miranda al correct aangeeft en met mijn toevoeging betreft de pm's, ontbrak veel info om een juist oordeel te vormen naar mijn mening. Die info zal wat mij betreft ook wel blijven ontbreken, ik heb die pm's nog wel, maar ik voel er niks voor omdat nog een keer in detail op te rakelen, het is wel even ter verduidelijking na jou toe dat er meer was, waar op ik mijn standpunt baseer.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja jongens, jullie kunnen hier over,door blijven gaan en mij in het nadeel zetten(Rantje) maar da helpt toch nie. Het gaat nie over dat ik die doos nie krijg maar de manier waarop ik word afgewezen. Koert, met jou heb ik alles uitgepraat en alles is dus ook goed tussen ons, maar ik mn excuses aan Jasmin rn Hans paangeboden en ze zijn te arrogant om een pm'tje terug te sturen!

Geplaatst:

Jammer dat je het als 'schrijven in je nadeel' ziet omdat ik misschien iets schrijf wat je liever niet wilt horen/lezen

Naar mijn idee gaf ik juist handvaten om door te gaan ipv. de moed op te geven. Dit soort dingen hebben tijd nodig en is niet zomaar 1, 2, 3 opgelost.

Je hebt je fouten toegegeven maar dat houdt niet in dat je het gevolg kan negeren of gelijk kan veranderen.

Iedereen is anders, bij de een is het vergeten en vergeven en bij de ander lukt het vergeven misschien wel maar het vergeten duurt wat langer.

Maar ik ben nu toch wel benieuwd waar je wordt afgewezen want het enige topic waar je dat gevoel bij zou kunnen hebben is toch echt over die zaden-carroussel en verder werd er o.a. enthousiast gereageerd op je nieuwe tuintje enzo. En ja de afwijzing over die doos was erg hard maar misschien wel begrijpelijk?

Dit forum is toch veel meer?

Geplaatst:

Wesley hoe oud ben je nu?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:
Ja jongens, jullie kunnen hier over,door blijven gaan en mij in het nadeel zetten(Rantje) maar da helpt toch nie. Het gaat nie over dat ik die doos nie krijg maar de manier waarop ik word afgewezen. Koert, met jou heb ik alles uitgepraat en alles is dus ook goed tussen ons, maar ik mn excuses aan Jasmin rn Hans paangeboden en ze zijn te arrogant om een pm'tje terug te sturen!

Ik wil niet veel zeggen.. maar Jasmin heeft al sinds ergens in december niet meer ingelogd ..

Laatst bezocht: do 22 dec 2011, 14:20
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.