Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstellen


Nachtogen

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik lees al eventjes mee, heb eerst de kat uit de boom gekeken, maar het wordt hoog tijd dat ik me ook eens voorstel. Ik ben Linda, woonachtig in Noord-Holland in een vrijstaand huis met een grote tuin (500m2). Het was niet meer dan logisch dat daarvan een deel tot moestuin omgetoverd werd. Het eerste jaar ging perfect: volle diepvries, we hebben het hele jaar kunnen eten, de jaren daarna minder. Vorig jaar door de noordenwind (tuin ligt pal noord) en dit jaar door de droogte in het voorjaar. Sproeien is dan toch niet hetzelfde voor de zaadjes. We hopen het beste voor dit jaar.

Ik ben blij dat ik dit forum heb ontdekt, ik hoop hier veel te lezen en te leren.

Naast de moestuin hebben we (mijn vriend en ik), vier katten, zes hennen en een haan. In de tuin hebben we verder peren, pruimen, appelen, aardbeien, zwarte bessen, bosbessen, rode bessen en walnoten. We wecken, vriezen in, versappen, delen uit etc. Onze buren, familie en collega's zijn blij met ons.

Dat was het voor nu wel. Willen jullie meer weten: vragen staat vrij foto003882021328690829.jpg

 

foto003938781328690832.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Als het het eerste jaar heel goed ging en daarna minder kan er ook iets met de grond aan de hand zijn waardoor het misschien minder goed lukt?

Tekorten van bepaalde meststoffen misschien? Te veel gemest...

En dan in combinatie met raar weer...

 

Maar je hebt een mooi ruimte hoor!

Veel leesplezier hier en natuurlijk een goed seizoen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

 

Als het het eerste jaar heel goed ging en daarna minder kan er ook iets met de grond aan de hand zijn waardoor het misschien minder goed lukt?

Tekorten van bepaalde meststoffen misschien? Te veel gemest...

En dan in combinatie met raar weer...

 

Maar je hebt een mooi ruimte hoor!

Veel leesplezier hier en natuurlijk een goed seizoen

 

We hebben de grond laten testen, die is goed. We blijven proberen, het is al leuk om lekker bezig te zijn met en in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom ja. En hele leuke foto's. Misschien ooit aangedacht de noordkant af te sluiten met een haag , taxus oid . Maar ja. dat scheelt uitzicht wel he ? Hoewel. met nachtogen ook weer geen probleem misschien.

Ziet er heel leuk uit ! Heerlijk, zoveel fruit ! stond er allemaal al ? of heb je zelf de keuze gemaakt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom ja. En hele leuke foto's. Misschien ooit aangedacht de noordkant af te sluiten met een haag , taxus oid . Maar ja. dat scheelt uitzicht wel he ? Hoewel. met nachtogen ook weer geen probleem misschien.

Ziet er heel leuk uit ! Heerlijk, zoveel fruit ! stond er allemaal al ? of heb je zelf de keuze gemaakt ?

 

Gedeeltelijk stond het er al (ouderlijk huis van mijn vriend), maar we hebben ook zelf veel neergezet: appels, stoofperen, aardbeien, blauwe bessen. Maar de walnoten-, handperen en pruimenboom stonden er al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...