Groentje75 Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Hoi, Gisteren compost gaan halen van vlaro bij het recyclagepark. Ik vond daar al dat die stonk dus had daar al geinformeerd. Nu bleek dat ze een lading gft compost hadden gekregen ipv de normale groenafval compost. Ik heb maar een beetke geladen omdat ik de amoniakgeur niet kon verdragen en de damp sloeg er uit bij het schuppen, nog heel warm dus. Ik heb die nu al omgeschupt en wat laten luchten, de warmte is eruit maar ik ben er toch niet gerust in. Ik vraag me wat de negatieve effecten eigenlijk kunnen zijn? Ik wil hem op het gazon gooien want voor in de moestuin vind ik get gewoonweg vies. Compost ziet er wel mooi uit en is verhit geweest weet ik...ik maak er even een foto van.. Quote
woldistel Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Ik neem aan dat je Vlaco bedoeld. Op hun website kun je dit vinden. Kun je de compost gewoon gebruiken op de moestuin, lijkt mij. Hoewel je gazon vast ook blij is met een dun laagje. Negatieve effecten kan ik me niet voorstellen, eigenlijk. Alleen als de compost erg heet is geweest, dan is het wat dood. Maar dat is op zich geen probleem. Het bevat nog steeds voedingsstoffen. Ik vind bulk compost vaak ook niet lekker ruiken. Ingekocht via de volkstuin krui ik vaak een kuub per jaar over de tuin, maar ik geef de voorkeur aan mijn eigengemaakte. Die bestaat uit tuinafval, konijnenafval, koffiedik en eierschalen. Die wordt niet eens heet, ik keer zelden, maar het ruikt lekker naar bosgrond als ik na twee jaar besluit de onderkant van de hoop te gebruiken. Het (eiken)blad heeft zijn eigen hoop voor bladcompost. Vinden de blauwe bessen fijn. 1 Quote
rorror Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Als je het over je gazon doet, wellicht eerst even door de zeef, zodat je niet de grotere brokken /takjes op je gazon hebt. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
simonvb Geplaatst: 7 juni 2022 Geplaatst: 7 juni 2022 Bij Vlaco is het normaal dat de compost "stinkt", de compost is nog zeer warm en wordt snel en in grote hoeveelheden gemaakt. De stank duurt niet zo lang wanneer je de compost verspreidt. Doordat de compost heet wordt bevat deze wel minder leven dan eigen gemaakte compost maar deze komen wel wanneer de compost is afgekoeld. Ik heb deze compost ook al regelmatig gebruikt in de moestuin, werkt goed. Gewoon gebruiken in de moestuin en op het grasveld Quote
Gast Geplaatst: 23 juni 2022 Geplaatst: 23 juni 2022 Ammoniak in compost heeft wel een nadeel. Wanneer het nat wordt, vergroot het de zuurgraad enorm. Van nature is deze compost niet direct geschikt, zoals bijvoorbeeld ook bij koeienmest. Fermentatie duurt minstens een jaar, afhankelijk van de samenstelling. Ik zou er voorzichtig mee zijn, en proefondervindelijk onderzoeken wat het doet met de plant. Met name een base toevoegen, zoals kalk en Zeoliet (vulkanisch gesteente, korrel 1 tot 2 mm). Zeoliet voorkomt sowieso dat voedingsstoffen snel uitspoelen door regenbuien, en kalk verhoogd de pH waarde. Testen is dan niet ongebruikelijk. Succes. Quote
weknow Geplaatst: 23 juni 2022 Geplaatst: 23 juni 2022 (aangepast) 18 uren geleden, BoerMark zei: Ammoniak in compost heeft wel een nadeel. Hoe kom je bij deze bewering aanname? Compost die ammoniak zou uitstoten mag helemaal niet verkocht worden en is geen compost maar (drijf-)mest. Goed composteren is precies een manier omhoeveelheden ammoniak in de atmosfeer - tijdens de omzetting - te verlagen en stikstof in andere vormen te binden. Goede compost zal juist NIET zuur zijn en zuurgraad verbeteren. Aan je hele verhaal kan ik geen touw vastknopen...waarop is dat gebasseerd en wat wordt er allemaal aan onwaarschijnlijkheden verondersteld! Misschien even toch naar Vlacowebsite (Vlaamse afvalstoffenmaatschappij) gaan en hun informatie over (deze) compost en de maakwijze erbij pakken voordat je hier de vreemdste dingen erover beweert. Hier heb je alvast een Vlaco-publicatie waarmee je kunt beginnen en die laat zien hoe mis je het hebt: https://www.vlaco.be/sites/default/files/generated/files/products/Vlacocompost houdt grond gezond.pdf Op 3-6-2022 om 11:35, Groentje75 zei: Ik vraag me wat de negatieve effecten eigenlijk kunnen zijn? Groentje...ik denk dat een mailtje met je vraag naar Vlaco je een snel en duidelijk antwoord oplevert. Wat ik wel weet, is dat GFT-compost NIET geschikt is voor biologische landbouw omdat de normen waarop deze gekeurd wordt niet streng genoeg zijn. Dit in tegenstelling tot groencompost waarvoor strengere normen gelden en die mag wel bio worden gebruikt. Over de werkwijze en het resultaat van deze schijnbaar dode en zeer snel in enorme massa vervaardigde compost (in tegenstelling tot goed gemaakte eigen compost) is er al een topic op dit forum. Tot nu toe is het me echter niet gelukt om harde informatie hierover te vinden. 24 juni 2022 aangepast door weknow 1 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Gast Geplaatst: 24 juni 2022 Geplaatst: 24 juni 2022 @weknow, ik beweer niet HOE compost moet zijn, maar reageer op de aankoop door Groentje75. In zijn aankoop lijkt Ammoniak te zitten, en als je daar iets aan wilt doen, kun je dit neutraliseren met een base na omzetting door water (middelbare school). Dat jij verder ter discussie stelt hoe compost behoort te zijn is natuurlijk prima, en zal je inhoudelijk vast veel beter weten dan ik. Dit mag je natuurlijk wetenschappelijk benaderen met onderzoeken, want je klinkt namelijk erg gedreven. Echter de toon in jouw bericht lijkt misschien te komen door een te lange dag in moestuin met warm weer? Ik wens je uiteraard een rustgevend weekend. Hartelijke groet, Mark Quote
weknow Geplaatst: 24 juni 2022 Geplaatst: 24 juni 2022 Beste Mark. Waar ik over viel (en nog steeds over val) is dat als iemand vermeldt dat compost stinkt, jij slag in de lucht doet dat dat door ammoniak zou komen en vervolgens een hoop complete onzin over compost beweert. Dat mag allemaal op zich. Echter dit forum wordt door vele mensen nu en mogelijk nog over vele jaren gelezen en wel serieus genomen en dan is wat je allemaal je beweert, in tegenstelling tot goede en controleerbare informatie, misleidend.....want op dit forum heeft iets gezag. Ik reageer dus niet met een zonnesteek, maar om heel duidelijk te zijn over hoe onjuist ik je bijdrage acht voor de kwaliteit van dit forum. Correcte informatie is iets zeer waardevols in deze tijd van roeptoeteren, kletskoek en "alternatieve waarheid" waarmee we op steeds meer plekken om de oren worden geslagen. Ik vind het inderdaad belangrijk om daar aan bij te dragen. Je lijkt me een vriendelijke man. Die hebben we heel graag op het Moestuinforum. Maar misschien zou je beter toch proberen om op goede informatie/kennis gebaseerde reacties te geven. Daar hebben de vele - vaak ook minder kundige - lezers van dit forum wel wat aan en worden daarmee niet een onzin-doolhof ingestuurd en het draagt wel wat bij. Als het om compost gaat, precies die van VLACO waar vraagsteller over spreekt, zou je misschien toch eens bijvoorbeeld de link kunnen lezen die ik in mijn vorige reactie gaf. Dan zou je al heel snel merken hoe onzinnig je eerdere reactie is en waarom ik over zulke dwaze inhoud naar aanleiding van de aankoop van Groentje val. Ook voor jou een hartelijke groet! 2 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Gast Geplaatst: 24 juni 2022 Geplaatst: 24 juni 2022 Op 3-6-2022 om 11:35, Groentje75 zei: amoniakgeur niet kon verdragen Weknow, ik vind jouw reactie echt over de top, brutaal en autoritair van karakter. Als dit jouw welkom is voor een nieuweling zoals ik, terwijl ik met goede bedoelingen een bijdrage lever op tekst van een ander, dan voel ik mij niet meer geroepen deel te nemen aan dit forum. Zo te lezen spreek je namens het forum, en ben je van mening dat ik met zogenaamde onwaarheden hier niet thuis hoor. Ik heb hier helemaal geen zin in, ook niet om verder te discussiëren. Tot ziens, ik zal mijn bijdragen verwijderen en het profiel opzeggen. Quote
rorror Geplaatst: 24 juni 2022 Geplaatst: 24 juni 2022 @BoerMark Ik verwacht dat hij dat over het hoofd gezien. Ik moest ook even zoeken vanmiddag waar er als eerst over ammoniak werd gepraat. Blijkbaar kon mijn zoeken op de pagina met ctrl+f ammoniak geen resultaten. Totdat ik het eerste bericht herlas en zag dat het foutgeschreven was. Moderators zijn trouwens te herkennen aan het schildje over de avatar. Ik lees in iedergeval met plezier jouw insteek van kweken. b.v. slakken en batterij. Had ik nooit eerder over gehoord. Hoop meer van dat soort dingen te lezen. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
weknow Geplaatst: 24 juni 2022 Geplaatst: 24 juni 2022 1 uur terug, BoerMark zei: Weknow, ik vind jouw reactie echt over de top, brutaal en autoritair van karakter. Wat jammer, BoerMark. Ik probeerde je respectvol duidelijk te maken dat je dingen schreef die helemaal niet kloppen. Niet namens het forum, maar wel omdat ik het forum waardevol vind en er al een jaar of 10 aan deelneem. Lijkt me normaal en gewenst dat wat overduidelijk onjuist is, toch even wordt gecorrigeerd....goede informatie geven is toch een belangrijk doel van dit forum?! Dat ik me vergs en iets onjuist schrijf en word gecorrigeerd, dat gebeurt met mij ook wel eens. Als ik je daar niet op kan en mag wijzen, heeft niks meer enige juistheid, waarde of betekenis, vrees ik. Misschien toch mijn reacties nog eens zonder grote gevoeligheid lezen....dan merk je dat ze vriendelijk en adviserend zijn (en hopelijk met de nodige deskundigheid geschreven)....maar inderdaad niet applaudiserend voor wat echt geheel onjuist is. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
fre3ke Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 (aangepast) Nou, het was niet vriendelijk hoor Weknow. Geen touw aan vastknopen, vreemste dingen beweren..... Groentje zegt dat het naar ammoniak ruikt, dus waarom Groentje niet daarop aanspreken dan? Anyway, Boermark is al weg. 25 juni 2022 aangepast door fre3ke Quote
loes Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 (aangepast) Edit: Foutje 25 juni 2022 aangepast door loes Quote
weknow Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 12 uren geleden, fre3ke zei: Geen touw aan vastknopen, vreemste dingen beweren..... Nogmaals jammer, dat hij daarom weggegaan is. Ik ben niet het type om zwart dat zwart is, grijs of zelfs wit te noemen als het dat niet is, al omdat het zo onvriendelijk zou klinken. Hij zei inderdaad de vreemdste dingen in de ogen van iemand die een beetje verstand van compost heeft en schreef daarmee inderdaad een stukje "informatie" over compost en tuinieren dat compleet dwaze abracadabra is...ik kan er echt geen touw aan vastknopen en heb hem aanvankelijk op de 3 a 4 totale onjuistheden die hij roept gewezen en hem een weg proberen te wijzen waarmee hij kan achterhalen hoe het wel zit. In mijn ogen is dat geen big-deal en gewoon zakelijk en terzake. Door duidelijk te zijn, weet je waar je aan toe bent en hoe het zit. Met zakelijke kritiek word ik zelf ook graag aangesproken...zeg me maar waar en hoe iets niet klopt...daar kan ik wat mee...denk ik dan. Maar natuurlijk neem ik het dan niet blindelings aan en zal het zo goed ik kan dan ook controleren en evt. weerleggen waar het m.i. niet klopt. Dat is gewoon redeneren, logica, discussie en gesprek...dat mensen dichterbij elkaar brengt omdat je elkaar serieus neemt. (Ik zie een discussie dus nooit als een wedstrijd of iets dat je wint of verliest, maar als een vorm van gesprek die mensen - met verschillende ervaringen, persoonlijkheden en kennis, - juist dichter bij elkaar kan brengen en samenleven in die verscheidenheid mogelijk maakt. Natuurlijk is het niet de bedoeling om iemand weg te jagen. Zoals ik al zei: Boer Mark lijkt me een vriendelijke man en in het stukje waarin ik positief inga op zijn eerste, nog vriendelijke reactie, reageert hij vervolgens wel uiterst gevoelig. Hij gaat niet op de inhoud in, maar zegt dat mijn reactie brutaal en autoritair is. (Daar kan ik tegen...hij kan dat zo beleven als iemand hem corrigeert en iets probeert te leren) En omdat in zijn, ineens enorme teleurstelling en gevoeligheid, ik zo onaardig reageer volgens hem, gaat hij weg van het forum. Dat volg ik niet goed...en zoals ik zei...jammer en m.i. niet nodig, want iets niet weten en zelfs onzin vertellen is op zich geen "big deal". Je/jullie mogen me graag wijzen op wat ik anders zou moeten doen. Ik heb vast en zeker (ook )mijn hoekigheden en kleine kantjes die ik zelf te weinig ken en er alleen vanuit wat anderen terugzeggen meer over kan leren. Temeer omdat het nog al een keer gebeurd is, dat iemand van het forum is weggegaan door een reactie van mij. Maar in mijn ogen heb ik in zo een situatie 2 keuzes: Ik wijs er iemand op dat en waarom het (in dit geval wel erg) onjuist is en hoe hij verder kan komen om het beter te weten (dat deed ik hier) of ik zwijg, bijvoorbeeld voor de lieve vrede. Er zit nog een 3e keuze tussen...dat ik zeg: "het sop is de kool niet waard".....maak je niet druk Weknow, want eigenlijk doet het er allemaal niet zo toe en laat, in dit geval, de onzin maar staan, zonder te reageren. In veel situaties kies ik - ook voor mijn eigen gemoedsrust - voor: "Laat maar en maak je niet druk". maar hier vond ik het wel nodig met het oog op alle (mogelijke) gebruikers van dit forum, om duidelijk te maken dat het echt een aaneenschakeling van foutieve onzin was, waarmee Boer Mark had gereageerd en ik vond dat die op dit forum zo echt niet ongecorrigeerd mochten blijven staan. De gevolgen van het serieus nemen van zijn opmerkingen zouden wel eens eens heel erg vervelend kunnen zijn. (Ja...en daarin heeft Boer Mark wel gelijk.....als het gaat om echte milieuschade of iets dat ik als gevaarlijk inschat, dan ben ik gedreven). Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Arja Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 Ik denk dat het je woordkeuze en toon en hoeveelheid tekst is, die irritatie opwekt, @weknow. Ik begrijp dat dat uit een gedrevenheid kan komen, maar soms valt dat verkeerd. Als iemand beweert A en jij gaat eroverheen met B, met heel veel argumenten en stelligheid en je noemt de beweringen van A zelfs onzin, dan vind ik het niet heel verbazend dat iemand zich daaraan stoort. 4 Quote
weknow Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 21 minuten geleden, Arja zei: Als iemand beweert A en jij gaat eroverheen met B, met heel veel argumenten en stelligheid en je noemt de beweringen van A zelfs onzin, dan vind ik het niet heel verbazend dat iemand zich daaraan stoort. Dank om even te reageren Arja. Maar hoe zou jij dat dan doen als je weet dat er niets van klopt? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
woldistel Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 beste @weknow, ik denk dat het probleem vooral is, dat je er onverbloemd en met gestrekt been volledig in gaat. Je hebt wetenschappelijk gezien vaak gelijk en persoonlijk leer ik er veel van, maar zoals @Arja zegt komt dat wel eens wat bot over. En je hoeft niet te reageren, je kunt mensen ook zelf hun eigen fouten laten maken. Heel leerzaam, omdat ze wat verder moeten kijken. (been there, done that) 4 Quote
fre3ke Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 (aangepast) Ik vind het wel fijn dat je nu open reageert @weknow. En ook dat je het zelf niet leuk vindt dat forumleden verdwijnen. Het was miscommunicatie. Boer Mark heeft aangenomen dat er ammoniak in de Vlaco compost zit, omdat Groentje zei dat het naar ammoniak stinkt. Nederlanders weten niet wat Vlaco is (ik heb dat ook maar via dit forum geleerd). Dus geeft boer Mark informatie over compost met te veel ammoniak (wat geen compost is, klopt) omdat hij ervan lijkt uit te gaan dat Groentje halfverteerde mest aangesmeerd heeft gekregen, geen compost. Ik zag zijn vergissing, maar ik had geen zin om het te zeggen want hij is nieuw en wil graag wat bijdragen en dat is positief. Het had volstaan te zeggen: er zit geen ammoniak in Vlaco compost, je bent op het verkeerde been gezet door Groentje. Ik vond het te onbelangrijk. In jouw ogen was de desinformatie groot, en onbegrijpelijk. De analyse die ik maak, doe jij anders. Waar ik denk: hij is door Groentje op het verkeerde been gezet en trekt nu de verkeerde conclusie, denk jij: hij zegt hij dat er ammoniak in Vlaco zit. Wat je zou kunnen doen, is dat eerst nog even checken bij Boer Mark, of hij dat echt bedoelt. Als iets onbegrijpelijk is, vraag ik het altijd nog een keer na. Het is ook makkelijker dan helemaal negeren/niets doen, dat kost juist veel energie. En negatieve kwalificaties uit de tekst halen scheelt ook, want in schrift komt alles veel heftiger over. Het voegt bovendien niks toe om te zeggen dat je geen touw kunt vastknopen aan zijn verhaal. Daar heeft Boer Mark niets aan omdat je niets verduidelijkt, anderen niet omdat het inhoudelijk niets toevoegt, maar het is wel een veeg uit de pan. Het maakt ook dat mensen afhaken, dus juist de zakelijke boodschap komt dan niet over. En Boer Mark was nieuw, dan ben je nog aan het aftasten hoe alles gaat. Daar zou je meer begrip voor kunnen opbrengen. Vertrouwen komt te voet komt en gaat te paard. Je hoeft niet heel gevoelig te zijn om hem meteen te smeren, als het eerste contact zo verloopt. Wees wat milder naar nieuwe leden. Differentiëren dus. Ik heb mijn best gedaan om het goed te formuleren want ik zie dat het misgaat waar dat helemaal niet nodig was. Ik heb zelf ook moeten leren om wat meer rekening met anderen te houden. Er zit iets positiefs achter je boodschap, maar dat is niet altijd wat de meeste aandacht krijgt als je het niet goed verpakt. 25 juni 2022 aangepast door fre3ke 3 1 Quote
weknow Geplaatst: 25 juni 2022 Geplaatst: 25 juni 2022 5 uren geleden, Arja zei: Bedankt voor jullie reactie, Woldistel en Fre3ke. Ik heb ze zorgvuldig gelezen en probeer er iets van te leren! 4 uren geleden, woldistel zei: En je hoeft niet te reageren, je kunt mensen ook zelf hun eigen fouten laten maken. Heel leerzaam, omdat ze wat verder moeten kijken. Moeilijk voor mij aangezien ik vaak ook niet reageer. Wanneer wel en wanneer niet. Misschien als iemand een vraag stelt wel en als iemand dat niet doet, zoals Boer Mark beter niet? Niet meer reageren...dan vervalt ook de communicatie op dit forum die voor mij zelf ook interessant en leerzaam is en het zou ook zoiets zijn als dat omdat mijn inbreng te langdradig en te moeilijk en te indringend is ik maar niet zou moeten meedoen met dit forum. Ik denk dat er een tussenweg moet zijn en dat ik die al lang probeerde te bewandelen....voor sommigen is dat evenwicht prima....voor anderen is dat vervelend. Maar ik ben ook wie ik ben en probeer daar ook iemand in te zijn waar ik zelf in kan geloven en dat heeft voor mij ook wel te maken met niet-onverschillige keuzes (hoewel ik niett blindelings achter iets of iemand aan zal lopen en kritisch probeer te blijven...in de eerste plaats op mijzelf) en wie en hoe ik ben, waar ik een leven lang aan gesleuteld heb, dat verander ik ook niet zo maar. 1 uur terug, fre3ke zei: Ik heb mijn best gedaan om het goed te formuleren want ik zie dat het misgaat waar dat helemaal niet nodig was. Je legt me een aantal dingen haarfijn en precies uit en daarom kan ik je volgen en er ook echt wel wat mee. Bedankt! Vooral dat van eerst terugvragen vind ik echt een goed idee, waar ik nog niet aan had gedacht. Ik wil dit nu verder afsluiten. Mocht er nog iemand op door willen gaan of me toch nog willen wijzen op waar ik op een verkeerde manier reageer, doe dat dan in een prive-bericht. Dat mag altijd. Maar uiteindelijk heeft dit gesprek dat nu over mij en mijn reageren gaat, niets meer te maken met Vlaco compost (of hetzelfde soort compost dat in Nederland grootschalig wordt gemaakt) en is dus off-topic en strikt genomen dus ook een soort vervuiling van het forum. Als een moderator mijn reacties hier beter denkt te moeten verwijderen om het wat zuiverder te houden, heb ik daar geen probleem mee. 4 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Flup Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 Ik waardeer je kennis ook @weknow. Je weet duidelijk veel en bent niet te beroerd om dat hier te delen. Dat is alleen maar goed. En ja, je bent soms direct, dat heb ik ook weleens gemerkt op mijn reacties. Maar aan de andere kant heb ik liever dat directe, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Ik vond je post niet arrogant of wat dan ook, wel duidelijk en direct. Dus ga daarmee gewoon door, zou ik zeggen. 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 @Flup Helemaal mee eens. Ik weet graag waar ik beter aan doe 2 Quote
tuinLB Geplaatst: 26 juni 2022 Geplaatst: 26 juni 2022 Aansluitend bij een aantal anderen die hierop al gereageerd hebben. Weknow is voor zover mij bekend,via dit forum, iemand met veel kennis en ervaring. Echter is dit, in mijn ogen niet de eerste keer dat dit gebeurd. De reacties van weknow zijn vaak direct en erg overtuigd van zijn manier waarbij niet geschuwd wordt om de ander terecht te wijzen. BoerMark noemt het autoritair, Ook de term arrogant valt. Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen aangezien ik weknow niet persoonlijk ken. Echter kan ik deze associaties vanuit deze post maar ook vanuit eerder discussies begrijpen. Zelf trek ik me daar als lange tijd gebruiker/lezer van het forum niet veel van aan maar ik kan begrijpen dat dit bij anderen in het verkeerde keelgat schiet. Het delen van informatie is de bedoeling van dit forum echter moet het ook een plaats zijn waar respectvol gediscussieerd kan worden over zaken, en niet mensen zeer snel terecht gewezen worden en aangevallen worden op hun woorden. Het valt mij op dat dit wel eens vaker voorkomt bij weknow's bijdragen. 3 1 Quote
loes Geplaatst: 27 juni 2022 Geplaatst: 27 juni 2022 Dat is ook direct het nadeel van een forum, het contact bestaat uit geschreven tekst en die bevat van zichzelf geen emotie waardoor het op een totaal andere manier/toon kan worden gelezen dan de schrijver het heeft geschreven. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.