Geplaatst: 15 februari 201214 j Heeft iemand enig idee waar je zoal vrijwilligers werk met betrekking tot planten/groene dingen , kan doen? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 15 februari 201214 j Appelvrouw zocht nog iemand Ik ben opzoek naar precies hetzelfde, maatschappelijke stage, maar waaaar *zucht*
Geplaatst: 15 februari 201214 j Bij de gemeente ...afdeling groenvoorziening....eens een belletje aan spenderen en je niet laten afschepen door de telefoniste maar naar manager vragen. succes
Geplaatst: 15 februari 201214 j IVN was ik te jong voor. En hier bij de gemeente zijn van die rare tuinkabouters, geloof niet dat ik dat gezellig ga vinden.... Ik wilde bij de egel opvang maar dat zijn weer van die rare tijden en is ook een eind uit de buurt.
Geplaatst: 15 februari 201214 j Op een biologisch bedrijf kan je ook nog wel eens aan de slag. Zo heb ik vroeger als vrijwilliger bij Land en Boszigt gewerkt : http://www.versvanhetland.nl/ dat vond ik erg leuk, en ik heb er ook veel geleerd! En inderdaad..je mag hier ook wel komen vrijwilligen..ik heb nog mega veel tuinklussen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 februari 201214 j Auteur appelvrouw, wanneer kan ik komen? haha http://www.hortusnaturalis.nldie trekt me wel héél erg aan! Is op ongeveer 20 minuten fiets afstand, en een heerlijke tuin daar is dat zeker! Maar geen idee of ze daar alleen mensen zoeken met kennis van veel plantjes of ook mensen die nog alleen maar basis kennis hebben. Die tuin was trouwens vroeger van VSM, maar nu niet meer.http://www.rtvnh.nl/nieuws/73961/Voormalige+VSM-tuin+Alkmaar+kan+open+blijven > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 15 februari 201214 j Als Frankrijk te ver is voor vrijwilligerswerk, dan ben je in mijn achtertuin in Limburg ook nog wel welkom! Tja, waar kun je vrijwilligerswerk doen... Goede vraag. Misschien zou je eens bij Staatsbosbeheer kunnen vragen? Of is er een (kinder)boerderij bij je in de buurt? blog/freggel/
Geplaatst: 15 februari 201214 j Dennis die Hortus zou ik gewoon proberen. Of informeer wanneer ze werkochtend hebben en ga er eens kijken. Volgens mij nemen ze wel een gedreven iemand die nog niet al te veel kennis heeft. Je mag vast beginnen met wieden We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 februari 201214 j Nog wat suggesties: natuurmonumenten of Noord Hollands Landschap. En biologische boeren vind je via o.a. via bionext. Volgens mij werken veel bio-boeren met vrijwilligers. Misschien zijn er daar mogelijkheden. Gewoon bellen of e-mailen zou ik zeggen. Verder is er in Alkmaar een flinke kinderboerderij. Daar ken ik wel iemand. Als je daar serieus in bent geïnteresseerd doe maar een pb-tje, dan kan ik wel eens navragen.
Geplaatst: 16 februari 201214 j vlak bij mijn tuin zit een dorpstuin (snakkerburen, zit eigenlijk aan Leeuwarden vast)daar werken veel mensen vrijwillig die een burn out hebben gehad!erg leuke (flinke) tuin. ze verkopen ook groenten met een karretje aan de kant van de weg. maar een tip: zorgboederijen...er zijn heel veel en hebben vaak hulp nodig.en een goed doel ook nog!
Geplaatst: 20 februari 201214 j In Amsterdam zit toch zo'n soort van "tuinschool". Heb er vorig jaar een special over gezien. Dan krijgen hele schoolklassen een tuintje toegewezen en leren dan in een jaar tijd van alles over tuinieren. Lijkt mij dat zij ook wel vrijwilligers zoeken. Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.
Geplaatst: 22 februari 201214 j Auteur Heb een uitnodiging gehad om kennis te maken bij dat Horttus Naturaliis, maar stel dat voorlopig nog eventjes uit i.v.m. examen jaar @ school... Daarna maar is even kijken hoe en wat. Hun tuin is echt werkelijk een paradijsje, Nederlands grootste kruiden tuin en dat op een bedrijven terrein > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 februari 201214 j Je zou natuurlijk 1 dagje in de week kunnen gaan. In mijn tijd had je op de middelbare school altijd zeeen van tijd, ook in het examenjaar
Geplaatst: 22 februari 201214 j Auteur Je zou natuurlijk 1 dagje in de week kunnen gaan. In mijn tijd had je op de middelbare school altijd zeeen van tijd, ook in het examenjaar Klopt opzich wel, vind het niet zo'n giga stress jaar en dingen zoals huiswerk doe ik amper meer... 4 havo was veel zwaarder, maar zoals nu , moet ik nog even 5 boeken lezen omdat ik over 2 weken m'n mondelinge heb.... Dus heb het nog wel eventjes druk Vooral als daar ook nog is alle plantjes uit de tuin en andere bezigheden bij komen he > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 februari 201214 j Als je gewoon af en toe een uurtje leert en je tentamens voldoende haalt moet het examen geen probleem zijn. Moet wel bekennen, ook al weet je zeker dat je het gehaald hebt je bent bij ieder telefoontje op de dag van de uitslag toch zenuwachtig dat het school is Ik nam trouwens wel af en toe een dag of twee vrij als ik geen zin had. Gewoon met toestemming van ouders, die wisten toch wel dat ik niet zo moeite had met de stof op school Maargoed terug naar vrijwilligers werk: zie het als een investering, lekker ontspannend bezig zijn naast school, veel leren en mensen leren kennen
Geplaatst: 22 februari 201214 j Auteur Ik nam trouwens wel af en toe een dag of twee vrij als ik geen zin had. Gewoon met toestemming van ouders, die wisten toch wel dat ik niet zo moeite had met de stof op school Herkenbaar Maar ik moet eerlijk zijn... In de lessen doe ik eigenlijk NIKS meer... ben school echt zat aan 't raken. En met vakken zoals Aardrijskunde redde ik het laatst om de beste van 5 havo te zijn met dat tentamen, ondanks dat ik 0,0 huiswerk maakte en pas de avond van te voren nog even 130 pagina'; s ging leren Was wel tot 01;00 ongeveer bezig ja Maar gemiddeld zou huiswerk meer tijd kosten en vermoeiender zijn dan die ene avond denk Maargoed terug naar vrijwilligers werk: zie het als een investering, lekker ontspannend bezig zijn naast school, veel leren en mensen leren kennen Zo zie ik het zeker! Vreemde mensen leren kennen is soms toch wel weer een 'spannend' iets... Als ik nu nieuwe mensen leer kennen raak je weer een beetje bekend met zo'n kennis maak 'proces' ... En aangezien ik nogal snel verlegen ben kan een beetje 'oefening' daar in geen kwaad > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 februari 201214 j Ik heb voor een vrijwilliger een boel rotklusjes die ikzelf niet graag doe Dus van harte welkom. Maar dat is niet wat jullie zoeken zekers
Geplaatst: 22 februari 201214 j Auteur Maar dat is niet wat jullie zoeken zekers Hangt van de hoeveelheid aardbeitjes af die ik mag opeten > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 februari 201214 j Maar dat is niet wat jullie zoeken zekers Hangt van de hoeveelheid aardbeitjes af die ik mag opeten Gij moogt volgende week beginnen Dennis en eet zoveel aardbeitjes tot het van je billen loopt
Geplaatst: 22 februari 201214 j Auteur Maar dat is niet wat jullie zoeken zekers Hangt van de hoeveelheid aardbeitjes af die ik mag opeten Gij moogt volgende week beginnen Dennis en eet zoveel aardbeitjes tot het van je billen loopt HÉ! valsspeler. Volgende week is het lang zoeken naar die aardbei.. 22 februari 201214 j aangepast door Gast > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 februari 201214 j Dennis, dennis, dennis , ik zou op zijn minst een paar koude palmkes eisen
Geplaatst: 23 februari 201214 j Jorg gade gij den Dennis nu op het slechte spoor brengen.Zie wat er van mij terecht is gekomen door die Palmkes, trouwens werk + alcohol is verboden van de vakbond
Geplaatst: 23 februari 201214 j Wat je hier in België kan doen is helpen bij een organisatie als Natuurpunt (voorheen natuurreservaten). Die organiseren heel het jaar door werkdagen : dat kan dan gaan van het snoeien van bomen, kappen van bomen, planten van bomen, verwijderen van invasieve planten/bomen, het hooien van weilanden, herstellen van afwateringsgrachten, opruimen van afval, herstellen van wandelpaden, .... Ze hebben zelfs een jeugdbeweging (JNM) Er moet volgens mij toch iets vergelijkbaars bestaan in Nederland?
Geplaatst: 24 februari 201214 j ja hoor, dat kan hier bij staatsbosbeheer.gewoon even de website in de gaten houden...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.