dennislp Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Heeft iemand enig idee wat de meeste madeliefjes soorten zijn die als onkruid groeien? Ik las net dat je de "Bellis perennis" madeliefjes ook kan eten. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
appelvrouw Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 De blauwe bloempjes van de borage, de dahlia ( in jam en zo). Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Menph Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Daglelie (Hemerocallis) smaakt naar zoete yoghurt. Hemerocallis flava smaakt het lekkerst. De andere soorten/cv's smaken wat meer aspergeachtig. Begonia smaakt zeer zuur, maar niet onaangenaam. Vergelijkbaar met zure matten (snoep) De Pendula types hebben prachtige bloemen om mee te garneren. Rozenblaadjes Rozenwater smaak. Alcea vrij smakeloos, maar is er in vele kleuren. Quote
Claudia69 Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 De bloemetjes van bieslook kan je eten, jonge radijspeultjes (zaadpeulen) ook - maar dat zijn geen bloemen meer. En van paardebloemen kan je een sterke thee trekken om gelei te maken. Quote
Bit Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 en viooltjes he ? .... mooi hoor .... in salades, en opmaken van borden.... Quote
dennislp Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Is er dan nog wel een specifieke soort of kunnen ze allemaal?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
geedee Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Viooltjes kun je allemaal eten......als je ze suikert kun je ze langer bewaren, Nog meer bloemen eten....Knock yourself out: http://www.thompson-morgan.com/edible-flowers Iemand al eens leeuwenbekjes gegeten?? Quote
RvO Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Heeft iemand enig idee wat de meeste madeliefjes soorten zijn die als onkruid groeien? Ik las net dat je de "Bellis perennis" madeliefjes ook kan eten.Bellis perennis is inderdaad de enige wilde soort in NL. Of er voor de siertuin ook andere soorten worden gekweekt weet ik niet. Quote
Eva Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 en wat te denken van Bernagie, cosmea en chrysanthemum?deze drie soorten zijn mijn favorieten. Bernagie(komkommerkruid) smaakt naar, je raad het al, komkommer.deze doe ik vaak door de sla en ik doe ze in ijsblokjes. Cosmea heeft een zoete bijna geparfumeerde smaak.deze doe ik het meest in coctails maar ook in de sla. Chrysanthemum smaakt naar euh...een beetje als Chrysant .tot nu toe alleen door de sla gegeten, ik heb verder nog niets kunnen bedenken waar het echt in past. Quote
Nicolette Geplaatst: 17 februari 2012 Geplaatst: 17 februari 2012 ja en ik weet dat je lavendel en geranium ook kan eten Quote
Eva Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 volgens mij de knopjes van vlijtig liesje ook...die at ik stiekem toen ik nog kind was. lekker zurig. en ik leef nog dus... Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Ja dat doet me denken aan die "uitzuigbloemetjes"...waar we de honing uitzogen..iets van een Flox? Nog niet gezien hier..de bloemen van de munt..lekker bij een salade of bij couscous bv Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Appelvrouw: Grappig dat je dat zegt, van die " uitzuig" bloemetjes, inderdaad, Flox! Ik deed dat vroeger ook, maar als ik dat tegen iemand vertel, hebben ze zoiets van ach, Jose was altijd al een beetje raar! Ik moet overigens nog wennen aan het idee om bloemen te eten.....heb wel zaad gekregen van eetbare bloemen, een mix. Dus we gaan het zien! Quote
Janine~Bustani Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Dat is phlox inderdaad Appelvrouw, mijn oma deed dat ook *nostalgie* Quote
Bit Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 echt ? phlox ? waren mijn kinderhandjes zeker te groot. Hier deden we dat met O-Indische kers. Quote
Rantje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Mijn moeder deed dit vroeger ook en ik dus ook al van uk af aan, maar dat is dovenetel Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Kruidje Geplaatst: 18 februari 2012 Geplaatst: 18 februari 2012 Ja, ik ken dit ook alleen van dovenetel... Doen mijn kinderen nu ook heeeeel graag. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Tania Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 Agz dit niet erg moessig is (alhoewel, sommigen zijn erg leuk in een groen slaatje), maar je er zowat over struikelt bij alle winkels op het moment. Viooltjes! Wie houdt er niet van? Kon het laatst niet laten een van die kleine schatjes mee te nemen voor mijn moeder, die op het moment niet bepaald lekker is - virale ontsteking aan het evenwichtsorgaan, erg vervelend. Ze kwam de laatste tijd al om in de snijbloemen, dus nu eens een bloemetje die ze uiteindelijk in de tuin wil zetten - zwak voor viooltjes zit in de familie. Nu was ik wel nieuwsgierig hoe het met jullie viooltjes-zwakte gaat, en wat jullie favoriete soorten zijn Ik teel nu zelf de hiemalis, ook omdat die er erg leuk uitziet in salades ( samen met goudsbloemen en oost Indische kers ). In dat opzicht toch stiekem wel een beetje een moesplantje, onniedan? Het bloemetje voor mammie. Had een beetje dorst dus hier nog wat slapjes, maar een heel lief ding. Stond zo schattig vrolijk te doen bij het bloemenzaakje in Zwolle waar ik altijd langs loop. Mama was er iig erg blij mee :3 Quote
geedee Geplaatst: 5 maart 2012 Geplaatst: 5 maart 2012 Deze....die kijken mij zo schattig aan vanuit mn tuintje...net kleine leeuwtjes...of zoietsgeen idee of hij een aparte naam heeft...heb m gekocht als winterviooltje Quote
dennislp Geplaatst: 6 maart 2012 Geplaatst: 6 maart 2012 Hier staat een appelboompje die zijn vruchtbare leventje gehad heeft... Die produceert sinds een tijdje geen vruchten meer. Maar de bloesem word nog wel steeds meer en meer... Ik las ergens dat appelbloesem eetbaar is, geld dit voor alle appel soorten? (Ik heb geen idee welke soort ik heb staan) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
geedee Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 (aangepast) Appelbloesem (Malus soorten) - Apple Blossoms hebben een delicate bloemige smaak en aroma. Ze zijn een mooie aanvulling op fruit gerechten en kan gemakkelijk worden gekonfijte te gebruiken als garnering. OPMERKING: Eet met mate want de bloemen kunnen cyanide sporen bevatten .De zaden van de appel zijn giftig bron: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/eetbare_bloemen_zijn_de_nieuwe_rage 12 april 2012 aangepast door Gast Quote
dennislp Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Net rozemarijn bloemetjes geproeft... Wat smaakt dat sterk naar rozemarijn, maar toch ook best wel een zoetig smaakje! lekker eigenlijk! Zal denk leuk staan op een gebakken eitje, en nog lekker ook Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
sugar Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 Erg lekker om te eten ... de Hosta Koop bij voorkeur een sterkgroeiende geurende hosta (bvb "Diana Remembered" of "Guacamole"), die smaken beter. Je kan zowet de neuzen eten, het blad in een salade gebruiken, de bloemen eten als de niet gedroogde zaaddozen eten (ook in een salade te gebruiken)De geurende hosta hebben een zoete geur, lijkt een beetje op erwtjes Hostaneuzen zijn een delicatesse in Japan , ze gebruiken meestal plantages van Hosta montana Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Eva Geplaatst: 12 april 2012 Geplaatst: 12 april 2012 ja écht?? jee...dat had ik nou nooit verwacht dat die eetbaar waren! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.