Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Eetbare bloemen


helena

Aanbevolen berichten

Daglelie (Hemerocallis) smaakt naar zoete yoghurt.

 

Hemerocallis flava smaakt het lekkerst. De andere soorten/cv's smaken wat meer aspergeachtig.

 

Begonia smaakt zeer zuur, maar niet onaangenaam. Vergelijkbaar met zure matten (snoep)

 

De Pendula types hebben prachtige bloemen om mee te garneren.

 

Rozenblaadjes

 

Rozenwater smaak.

 

Alcea vrij smakeloos, maar is er in vele kleuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand enig idee wat de meeste madeliefjes soorten zijn die als onkruid groeien? Ik las net dat je de "Bellis perennis" madeliefjes ook kan eten.
Bellis perennis is inderdaad de enige wilde soort in NL.

Of er voor de siertuin ook andere soorten worden gekweekt weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat te denken van Bernagie, cosmea en chrysanthemum?

deze drie soorten zijn mijn favorieten.

 

Bernagie(komkommerkruid) smaakt naar, je raad het al, komkommer.

deze doe ik vaak door de sla en ik doe ze in ijsblokjes.

 

Cosmea heeft een zoete bijna geparfumeerde smaak.

deze doe ik het meest in coctails maar ook in de sla.

 

Chrysanthemum smaakt naar euh...een beetje als Chrysant .

tot nu toe alleen door de sla gegeten, ik heb verder nog niets kunnen bedenken waar het echt in past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Appelvrouw: Grappig dat je dat zegt, van die " uitzuig" bloemetjes, inderdaad, Flox! Ik deed dat vroeger ook, maar als ik dat tegen iemand vertel, hebben ze zoiets van ach, Jose was altijd al een beetje raar! Ik moet overigens nog wennen aan het idee om bloemen te eten.....heb wel zaad gekregen van eetbare bloemen, een mix. Dus we gaan het zien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Agz dit niet erg moessig is (alhoewel, sommigen zijn erg leuk in een groen slaatje), maar je er zowat over struikelt bij alle winkels op het moment.

 

Viooltjes! Wie houdt er niet van? Kon het laatst niet laten een van die kleine schatjes mee te nemen voor mijn moeder, die op het moment niet bepaald lekker is - virale ontsteking aan het evenwichtsorgaan, erg vervelend. Ze kwam de laatste tijd al om in de snijbloemen, dus nu eens een bloemetje die ze uiteindelijk in de tuin wil zetten - zwak voor viooltjes zit in de familie.

 

Nu was ik wel nieuwsgierig hoe het met jullie viooltjes-zwakte gaat, en wat jullie favoriete soorten zijn Ik teel nu zelf de hiemalis, ook omdat die er erg leuk uitziet in salades ( samen met goudsbloemen en oost Indische kers ). In dat opzicht toch stiekem wel een beetje een moesplantje, onniedan?

 

rimg454173911330979131.JPG

Het bloemetje voor mammie. Had een beetje dorst dus hier nog wat slapjes, maar een heel lief ding. Stond zo schattig vrolijk te doen bij het bloemenzaakje in Zwolle waar ik altijd langs loop. Mama was er iig erg blij mee :3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat een appelboompje die zijn vruchtbare leventje gehad heeft... Die produceert sinds een tijdje geen vruchten meer.

Maar de bloesem word nog wel steeds meer en meer...

 

Ik las ergens dat appelbloesem eetbaar is, geld dit voor alle appel soorten? (Ik heb geen idee welke soort ik heb staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Appelbloesem (Malus soorten) - Apple Blossoms hebben een delicate bloemige smaak en aroma. Ze zijn een mooie aanvulling op fruit gerechten en kan gemakkelijk worden gekonfijte te gebruiken als garnering. OPMERKING: Eet met mate want de bloemen kunnen cyanide sporen bevatten .

De zaden van de appel zijn giftig

 

bron: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/eetbare_bloemen_zijn_de_nieuwe_rage

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg lekker om te eten ... de Hosta

 

Koop bij voorkeur een sterkgroeiende geurende hosta (bvb "Diana Remembered" of "Guacamole"), die smaken beter. Je kan zowet de neuzen eten, het blad in een salade gebruiken, de bloemen eten als de niet gedroogde zaaddozen eten (ook in een salade te gebruiken)

De geurende hosta hebben een zoete geur, lijkt een beetje op erwtjes

 

Hostaneuzen zijn een delicatesse in Japan , ze gebruiken meestal plantages van Hosta montana

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

 

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...