Nieuw Geplaatst: 18 november 2015 Geplaatst: 18 november 2015 Ah ok dat komt al dichter in de buurt. Maar wat ik zie is dat deze lampen zo'n 70 euro kosten? Een TL is alles bij elkaar ongeveer een 10tje. Ik heb er waarschijnlijk uiteindelijk 3 nodig dus dat zou 30 euro zijn. Dat lijkt mij toch voordeliger dan die LED? Via ebay ben je veel voordeliger. Quote
Nieuw Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 Oke, hou ons op de hoogte (volgens mij moet je onder 45,- blijven anders moet je invoerkosten betalen.) Quote
paddestoelengek Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 onder de 22 euro gr Adriaan mijn ervaringen met led uit China (met name de goedkope leds) zijn niet zo positief Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Limoncello Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 Ben van plan de komende weken een groeilampenkastje te maken of te kopen. Ik heb al 2x groeilampen van 1m20 met bijhorende armatuur. Ik wou even weten of er iemand isolatie gebruikt in zijn kast? Ik ben op zoek naar iets waterbestendig en dat tegelijk licht is om de kast mee te bouwen. Quote Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/
RobO Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 vochtwerend wit spaanplaat 12 mm is ongeveer euro 15 per m2naden en randen moet je wel afkitten Quote
speets Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 Een tijd geleden lag er een dikke rol isolatiemateriaal (schuim + alufolie) in de Kringloopwinkel. Was van een wietteler, wisten ze me te vertellen Dat ga ik eromheen plakken. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
RobO Geplaatst: 20 november 2015 Geplaatst: 20 november 2015 er omheen? ik denk: dan wordt alles daarbinnen dus warm, kan dat? Quote
speets Geplaatst: 21 november 2015 Geplaatst: 21 november 2015 Je hebt gelijk, niet rondom. Het is zo'n open stalen boekenkastje en het staat hier in een koude kamer, dus het leek me wel goed om een beetje te isoleren en te reflecteren (al las ik dat witte verf beter reflecteert). Maar ik hink op twee gedachten: ik begon hiermee voor de carnivoren en heb intussen bedacht dat ik dan ook de paprika en tomaten vroeger kan zaaien. Maar dat stelt weer andere eisen. En dat geeft wat chaos in mijn hoofd geloof ik Ik moet er nog eens goed op studeren, in elk geval de voorkant openlaten en eventueel een warmtematje gebruiken voor het kiemen van paprika, tomaten enz. Zou jij die folie helemaal niet gebruiken en hem gewoon helemaal open laten? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
akroma Geplaatst: 22 november 2015 Geplaatst: 22 november 2015 Ik heb bij de Ikea gewoon zon kastje gekocht van het type Billy. Was dacht ik 30 euro. Ik heb nog niet gekeken naar LED omdat ik dus al een TL heb op et moment en een nieuwe lamp pas interessant wordt wanneer ik ga uitbreiden (en dat kan nog wel even duren ) Quote
J Homan Geplaatst: 22 november 2015 Geplaatst: 22 november 2015 Hallo Kan je niet gewoon op aliexpres een groei tent kopen? zoiets http://nl.aliexpress.com/item/Mylar-reflective-hydroponic-grow-tent/32239030238.html?ws_ab_test=searchweb201556_6_79_78_77_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9 Ledstrip op de rol is niet zo duur en zuinig Groetjes'jeremy Quote
Erny Geplaatst: 22 november 2015 Geplaatst: 22 november 2015 Ik heb ook een open (goedkoopste van Ikea) kastje en heb daar industriële alufolie omheen, reflecterende kant a/d binnenkant. Helemaal rondom dus (kan er wel in, flapje, aan de voorkant natuurlijk).En het wordt daar met mijn TL's 18W niet te warmDe TL's geven ook nog warmte af aan het metalen plankje boven hun.Maar werk dus ook met warmtematjes om de gewenste temperatuur te bereiken.Onder de warmtematjes heb ik stukjes van datzelfde schuim/alufolie isolatiespul liggen om niet teveel warmte te verliezen richting metalen plankjes eronder. Zocht even en kwam dit tegen... eerste twee reacties iig erg bruikbaar. https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/archive/index.php/t-1823.html?s=34c50006dcdad5b929a3a1d149be76bb . Quote
speets Geplaatst: 22 november 2015 Geplaatst: 22 november 2015 O, had ik dat bij jóu gezien... Mooi zo, dan ga ik de planken bekleden en het kastje inpakken. Ik heb denk ik ook industriële folie: uit de wietindustrie En Jeremy: alles kan natuurlijk, maar hier gaat het over "zelf een groeilampenkastje maken" Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
paddestoelengek Geplaatst: 23 november 2015 Geplaatst: 23 november 2015 Hoi Jeremy, de kweektent welk je hebt gevonden op aliexpresis zeer betaalbaarechter de verzendkosten dan nog via de douane dus nog zo'n 20 euro erbij veel dingen zijn in Nederland net zo betaalbaarje hebt het sneller in huisen je garantie is beter geregeld gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
speets Geplaatst: 25 november 2015 Geplaatst: 25 november 2015 Gister gezien bij Karwei: 18 Watt TL-armatuur, inclusief koud lichtbuis voor €10 per stuk. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Erny Geplaatst: 25 november 2015 Geplaatst: 25 november 2015 Aha... dat klinkt goed... zoals de Gamma-aanbieding destijds... Edit: kan de aanbieding op de site niet vinden... Quote
Frans Geplaatst: 25 november 2015 Auteur Geplaatst: 25 november 2015 https://www.karwei.nl/assortiment/ok-alpha-tl-armatuur-18w/p/B507697? Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Erny Geplaatst: 25 november 2015 Geplaatst: 25 november 2015 Bedankt Frans, ik had alleen bij de aanbiedingen gezocht... Quote
Rikb Geplaatst: 6 januari 2016 Geplaatst: 6 januari 2016 Hier ook begonnen met een lichtkasje Vanavond zijkanten zagen Quote
paddestoelengek Geplaatst: 6 januari 2016 Geplaatst: 6 januari 2016 Dat gaat voortvarend zo te zien voorlopig heb je nog klusjes genoeg als ik zo naar je hobbyruimte kijkmijn vrouw zou zeggen eerst de kamer en dan het lichtkastje succes verder gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Rikb Geplaatst: 6 januari 2016 Geplaatst: 6 januari 2016 Hahah hier zegt de vrouw dat ook Maar Paprika plantjes etc. moeten wel met een paar weken de kast in Quote
Erny Geplaatst: 6 januari 2016 Geplaatst: 6 januari 2016 Nou, ik vind dat je je prioriteiten goed op rij hebt staan. Want de rest van het huis verbouwen kan altijd nog maar inderdaad, met de peperkweek moet je zo meteen al beginnen. Quote
Rikb Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Weet niet of ik iemand zijn topic verpest, maar gisteravond nog even bezig geweest Quote
paddestoelengek Geplaatst: 8 januari 2016 Geplaatst: 8 januari 2016 Ziet er veelbelovend uit wat voor soort verlichting komt er in te hangen? gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Rikb Geplaatst: 8 januari 2016 Geplaatst: 8 januari 2016 Ik heb 3x Gamma TL 18Watt 6500K Deurtjes gezaagd: Scharnier .. maar dat moet anders .. Mdf en kopse kant is niet heel sterk (heb net andere scharnieren gehaald (A) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.