Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groeilampenkastje maken


Frans

Aanbevolen berichten

Ah ok dat komt al dichter in de buurt. Maar wat ik zie is dat deze lampen zo'n 70 euro kosten? Een TL is alles bij elkaar ongeveer een 10tje. Ik heb er waarschijnlijk uiteindelijk 3 nodig dus dat zou 30 euro zijn. Dat lijkt mij toch voordeliger dan die LED?

 

Via ebay ben je veel voordeliger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

onder de 22 euro

 

gr Adriaan

 

mijn ervaringen met led uit China (met name de goedkope leds) zijn niet zo positief

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben van plan de komende weken een groeilampenkastje te maken of te kopen. Ik heb al 2x groeilampen van 1m20 met bijhorende armatuur.

Ik wou even weten of er iemand isolatie gebruikt in zijn kast? Ik ben op zoek naar iets waterbestendig en dat tegelijk licht is om de kast mee te bouwen.

Mijn tuinavonturen op http://www.dedolletuinder.be/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijd geleden lag er een dikke rol isolatiemateriaal (schuim + alufolie) in de Kringloopwinkel.

Was van een wietteler, wisten ze me te vertellen

Dat ga ik eromheen plakken.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, niet rondom.

 

Het is zo'n open stalen boekenkastje en het staat hier in een koude kamer, dus het leek me wel goed om een beetje te isoleren en te reflecteren (al las ik dat witte verf beter reflecteert).

 

Maar ik hink op twee gedachten: ik begon hiermee voor de carnivoren en heb intussen bedacht dat ik dan ook de paprika en tomaten vroeger kan zaaien. Maar dat stelt weer andere eisen. En dat geeft wat chaos in mijn hoofd geloof ik

 

Ik moet er nog eens goed op studeren, in elk geval de voorkant openlaten en eventueel een warmtematje gebruiken voor het kiemen van paprika, tomaten enz.

 

Zou jij die folie helemaal niet gebruiken en hem gewoon helemaal open laten?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij de Ikea gewoon zon kastje gekocht van het type Billy. Was dacht ik 30 euro.

 

Ik heb nog niet gekeken naar LED omdat ik dus al een TL heb op et moment en een nieuwe lamp pas interessant wordt wanneer ik ga uitbreiden (en dat kan nog wel even duren )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een open (goedkoopste van Ikea) kastje en heb daar industriële alufolie omheen, reflecterende kant a/d binnenkant. Helemaal rondom dus (kan er wel in, flapje, aan de voorkant natuurlijk).

En het wordt daar met mijn TL's 18W niet te warm

De TL's geven ook nog warmte af aan het metalen plankje boven hun.

Maar werk dus ook met warmtematjes om de gewenste temperatuur te bereiken.

Onder de warmtematjes heb ik stukjes van datzelfde schuim/alufolie isolatiespul liggen om niet teveel warmte te verliezen richting metalen plankjes eronder.

 

Zocht even en kwam dit tegen... eerste twee reacties iig erg bruikbaar.

 

https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/archive/index.php/t-1823.html?s=34c50006dcdad5b929a3a1d149be76bb

 

 

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, had ik dat bij jóu gezien...

 

Mooi zo, dan ga ik de planken bekleden en het kastje inpakken.

Ik heb denk ik ook industriële folie: uit de wietindustrie

 

En Jeremy: alles kan natuurlijk, maar hier gaat het over "zelf een groeilampenkastje maken"

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeremy,

 

de kweektent welk je hebt gevonden op aliexpres

is zeer betaalbaar

echter de verzendkosten

dan nog via de douane dus nog zo'n 20 euro erbij

 

veel dingen zijn in Nederland net zo betaalbaar

je hebt het sneller in huis

en je garantie is beter geregeld

 

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Dat gaat voortvarend zo te zien

voorlopig heb je nog klusjes genoeg als ik zo naar je hobbyruimte kijk

mijn vrouw zou zeggen eerst de kamer en dan het lichtkastje

 

succes verder

 

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er veelbelovend uit

 

wat voor soort verlichting komt er in te hangen?

 

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...