Ga naar inhoud

Geedee haar koninginnepage.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja het is dat ze rupsen als jonkies maken...anders mochten ze in mn kasje rondfladderen.....

Even een update...(ik merk dat er meer mensen plezier in Kareltje hebben ) :

Vandaag was het maar een mistige bedompte dag buiten......Kareltje werd er een beetje lusteloos van......dus een "kunstzonnetje" geïnstalleerd

img0897resize59051330545257.JPG

En voor zijn 5e verdagdag heeft hij nu een heuse roze kunstbloem met 5 toefjes honing/suikerkeukenrol-roosjes.....

Hij was helemaal blij...fladder...fladder...eet...eet....fladder

img0892resize64341330545310.JPGimg0894resize44691330545312.JPG

Geplaatst:

Als hij volgende x weer op zijn rug ligt, komt dat omdat hij zo dik is geworden dat hij omgevallen is

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:
Geedee, Misschien een idee om is contact op te nemen met een vlindertuin i.v.m. de verzorging? Wellicht dat die gouden tips hebben!

Ja dennislp ...ik dacht dat de vlinderstichting dat ook wel zou hebben dus had met hun contact opgenomen.

Hun gouden tip bestond uit het antwoord dat ik dom geweest was, instructies over hoe ik het had moeten doen dat alle hulp te laat was en de vlinder zou verhongeren

Geplaatst:
Als hij volgende x weer op zijn rug ligt, komt dat omdat hij zo dik is geworden dat hij omgevallen is

Da's de bedoeling....past er geen naald meer door

Geplaatst:

Naald past altijd, risico dat hij uit elkaar spat en je onder de groene ingewanden en sap zit is alleen groter

Geplaatst:

Gave vergroting, laatste waar ik bang voor ben zijn zo'n beetje insekten ik vindt ze daarvoor te cool

Geplaatst:
Geedee, Misschien een idee om is contact op te nemen met een vlindertuin i.v.m. de verzorging? Wellicht dat die gouden tips hebben!

Ja dennislp ...ik dacht dat de vlinderstichting dat ook wel zou hebben dus had met hun contact opgenomen.

Hun gouden tip bestond uit het antwoord dat ik dom geweest was, instructies over hoe ik het had moeten doen dat alle hulp te laat was en de vlinder zou verhongeren

Maar hoe komt t dan dat ze in artis in de winter wel rondvliegen, das dan toch een beetje raar. Volgens mij moet t wel kunnen.

Geplaatst:

Ja ik denk dat vlinder en dierentuinen toch meer inzicht hebben dan die vlinderstichting....ben nooit in Artis geweest of toch wel...........heeeeel lang geleden.....en meteen genezen van dierentuinen

Weet niet wat er in Artis rondvliegt dus....zijn dan NL vlinders of tropische?

Kareltje heeft ook zijn 6e verdagdag overleefd....ben al zo aan m gewend...dat ik er geen foto's van gemaakt heb vandaag

Geplaatst:

Die van Vlinderparadijs "Papiliorama" kende in nog niet....leuke link!

En aan de info wat ze erop hebben staan over openingstijden, kon ik afleiden waarom Kareltje hele stukken van de dag niet actief ......dompige dag...slaapt

Geplaatst:

Ja die tropische vlinders halen voeding uit fruit ...heb ik n keer gezien in vlindertuin Luxemburg....ze zijn ook mega groot

Wat ik trouwens nog nergens heb kunnen ontdekken is waaraan je het verschil ziet tussen een mannetje en een vrouwtje bij de Koninginnepage....bij andere vlinders is dat vaker duidelijk te lezen of te zien op internet.

Kareltje heeft zijn 7e verdagdag goed doorstaan , ik heb gelezen dat ze maximaal 3 weken oud kunnen worden....ben benieuwd....

resimg093626191330729181.jpgresimg093814651330729188.jpg

Heel stiekem ben ik aan het denken om die andere 2 poppen die ik vorige week snel in de kelder heb gezet, ook bij de verwarming te zetten zodat Kareltje toch nog voor nakomelingen kan zorgen.... maar dat laat ik toch maar uit mn hoofd....zie de keuken al vol supermarktwortels staan in een emmer zodat het groen goed blijft en de rupsen zat te eten hebben....

Geplaatst:

Hihi dat wilde ik nou net aan je schrijven...hij is vast blijer als 'ie vriendjes heeft Of idd. een vriendinnetje

Maar als je peentjes afsnijdt, dus het loof plus bovenkant peen en je zet dat in water dan blijft dat wel een beetje groeien enzo. Loof groeit ook weer aan als het eraf is. Die peen niet hoor, die blijft weg maar 't ziet er wel grappig uit. Hebben we al vaker gedaan hier.

Geplaatst:

FF update dag 8 Kareltje. Geen zon dus heeft hij onder het bureaulampje gezeten...lekker de vleugeltjes gestrekt...verder niet veel beweging in geweest. Als morgen de zon schijnt mag hij eens in de kas rondvliegen....als hij nog weet hoe dat moet

Geplaatst:

Ja klopt, ik heb m gedresseerd buiten vliegen de vlinders toch wel altijd weg als je erg kort bij komt; Kareltje kruipt gewoon op mn vinger

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...