Jeanne heijmans Geplaatst: 26 mei 2023 Geplaatst: 26 mei 2023 Er was weer veel onkruid,dus gewied,sperziebonen opnieuw gelegd,vorige waren niet opgekomen,hopelijk nu wel. Sla geoogst morgen ook weer,en een slang weggejaagd die achter mijn compostbak zat. 2 Quote
Vlietzicht Geplaatst: 26 mei 2023 Geplaatst: 26 mei 2023 Verder gegaan met rek voor fruit. Kreeg nog 2 compostvaten, gelijk maar een hoek ingericht. Uitgebreid met tuinbuurman gesproken; hij blijkt de vorige gebruiker van mijn perceel te zijn, ruim 40 jaar. Ruime hoeveelheid kunstmest elk jaar en roundup voor het onkruid op lege stukken en paden is zijn standaard uitrusting 🫣 Vond het al vreemd dat alle wormen geëmigreerd lijken te zijn. Waarschijnlijk zitten ze diep en veilig. 4 Quote Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Ruderalis Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Stokken bij de record tomaten gezet want die gaan sinds een paar dagen als een malle, verder alles weer water gegeven en op de foto gezet! 5 Quote
woldistel Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Wat wieden, wat planten (andijvie en knolselderij pluggen) en al best weer veel met de gieter heen en weer gelopen. De bovengrond is vrij droog, wat niet zo fijn is voor het zaaien. Mijn regenwater is al weer op. 3 Quote
rorror Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Ook wat gewied, wat geoogst, paprika's uitgeplant naar hun eindbestemming. Labeltjes geschreven. Wisteria beter opgebonden. Van het zonnetje genoten, heel erg blij met de nieuwe zweefparasol 3x3m. Heel groot oppervlak schaduw om onder te zitten en gemakkelijk mee te draaien met de zon. Ook weer een hoop giertjes geleegd. 5 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Lia56 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 zoveel als mogelijk gewied, schoffelen met een hand gaat niet echt lekker.. tomaten toegesproken ( die doen t best goed) maar de pepers en paprika's doen t beduidend minder. Wat extra voeding gegeven en hoop dat dit een extra boost kan geven.. 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 27 mei 2023 Auteur Geplaatst: 27 mei 2023 Geef die pepers en paprika's maar wat van je warmte, denk dat ze dat nodig hebben. En dat kan prima met een hand. Een kant van de platte bak afgespit en er tomaten gezet en de ramen er opgedaan. Bij het tomatenhok ook nog de laatste planten gezet met twee glasplaten er voor /\. De uien flink gegoten en wat geschoffeld. Naar de molen geweest en thuis weer genoten van het nieuwe uitzicht nu de tomaten en de meeste pepers weg zijn. 3 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Alle paprika's, pepers en tomaten naar de moestuin gebracht, stonden al 7-8 dagen in achtertuin te acclimatiseren.Was 2 keer heen en weer rijden, eerst de paprika's en pepers, heb ze niet geteld maar schat 36 stuks (7 paprika's geteld, rest is peper). En de tomaten 30 stuks in 29 verschillende rassen. De white tomesol is dubbel, daar zaten 2 in een potje en thuis steunen ze aan elkaar maar bij het verplaatsen is er eentje omgevallen en bij de grond gebroken, die dus in een apart potje gezet en heeft mooi wortel geschoten.Sommige tomaten pasten nog maar tenauwernood in de auto, met hun kopje gebogen.Heb er in totaal 28 in de tuin kunnen zetten, de rest zondag/maandag. 7 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vastone Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Ook onkruid verwijderd, water gegeven en van het zonnetje genoten! 3 Quote
Vlietzicht Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 (aangepast) Verdergegaan met het rek, flink aan de schoffel, appel- en perenboom vastgezet en uitgebogen. Besluit genomen om in een groot gedeelte Phacelia te gaan zaaien volgende week. Vanwege een paar redenen: teveel werk in 1x met opbouwen met van alles en nog wat het onkruid schiet al omhoog; maar laten gaan is not done voor mij, en straks gaat het als een malle x10 er zit totaal geen leven in de aarde 27 mei 2023 aangepast door Vlietzicht fotos draaien niet 4 Quote Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉 Moestuinseizoen op Vlietzicht
Goudsbloempje2 Geplaatst: 27 mei 2023 Geplaatst: 27 mei 2023 Hier ook wat tomaten, paprika’s en een tweede courgette gepland. Verder een tipi gemaakt voor de klimbonen en de kleine planten van water voorzien. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 Gisteren een heerlijke tuindag gehad! Klein bloemetje op tafel voor de gezelligheid. Fuchsia van mijn moeder. Ik heb al deze hangpotten geleegd, onderkant met plastic bedekt en gevuld met zomerbloeiers. Er waren er al 4 weggeknaagd en vond ook 6 naaktslakken ertussen. Die paarse salvia vind ik heel mooi. Ook lobelia, want dat wordt altijd zo lekker blauw en petunia’s. Ik vind die altijd naar paard stinken, maar vind ze wel een leuk bloemetje. Ik had 3 potten op een rijtje staan, terwijl ze ook in de volle grond kunnen staan. 2 gestekte rozen en de bergamot. Alledrie de potten zaten vol met mieren. 2 x een harde au. Mieren kunnen hard bijten. Ik heb alles bij de kippen gegooid. De zijdehoenders moeten er niks van hebben, maar de amrocks lusten er wel pap van. Beetje jammer alleen van alle potgrond… maar goed. Beter dan een miljoen mieren erbij. Veel water gegeven, vooral aan de uien en de jongste heeft 3 aardbeien uit de kas met veel smaak verslonden. Met veel smaak is vooral met veel gesmak. Vandaag hingen de vers geplante rozen slap, dus wederom flink begoten. 4 Quote
Patrijs Geplaatst: 28 mei 2023 Auteur Geplaatst: 28 mei 2023 Asperges en rucola geoogst. Er was weer een grote kruiwagen weidemest van de paardjes gebracht dus ik heb eerst het verse groen van de composthoop gehaald en daarna weer lagen opgebouwd met verse mest en karton er tussen. Om goed bij de compost te kunnen moest ik eerst opruimen daar mee begonnen, lekker weer een beetje ruimte om te zitten. Net nog de oude bedrading aan mijn nieuwe laadregelaar voor het zonnepaneel zitten maken. 3 Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 28 mei 2023 Geplaatst: 28 mei 2023 Weer wat tomaten en pepers geplant. Had nog 4 lege potjes gevonden (gisteren niet bij de rest gelegd of heeft iemand ze in mijn tuin gelegd?). Nu 46 lege potjes (2 Peruaanse postelein, 11 tomaat en rest peper. Nog 19 tomaat, 7 peper en 7 paprika te gaan.Als ik zo tel kom ik aan 36-40 peper en 7 paprika. Had maar 40 peper en paprika samen gezaaid, waarvan een deel niet is opgekomen en een paar opnieuw gezaaid. Maar zo veel?Had ook nog een stukje met phacelia leeggehaald, phacelia groeide hoger dan de vijgen die daar stonden..Nog wat uitgebloeide kolen klein geknipt, onkruid verwijderd en de nieuwe aanplant van gisteren en vandaag water gegeven. Het begint al iets netter (minder rommelig) te worden. 5 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Als ik zo tel kom ik aan 36-40 peper en 7 paprika. Het zijn 36 peper (1-2 potjes per ras), andere 4 waren mashua die ik zaterdag nog even snel geplant had voordat ik naar huis ging. 34 gezaaid en 2 overwinteraars (doen het niet zo goed vergelijken met gezaaide). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
rorror Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 6 uren geleden, acpronk zei: 2 overwinteraars (doen het niet zo goed vergelijken met gezaaide). Mijn twee overwinteraars in het achterste potje. Hebben in een hoekje gestaan van de huiskamer. Sier pepertje ervoor. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
woldistel Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Ik heb weer eens gewied en geschoffeld, veel water heen en weer gesleept o.a. voor de bonen. Die gaan gelukkig goed. Zelfs de lima-bonen in de kleine tunnel doen het goed. Ik probeer altijd voldoende water te geven tot een plant zich goed heeft geworteld en daarna moet ie zichzelf grotendeels redden. Hetzelfde geldt voor de courgettes. Ook nog strobloemen geplant, canada crookneck en zoete bataat met uitlopers in zijn geheel neergezet bij het rek voor de lusaka sugarsnaps (grotendeels opgegeten door slakken 😕) Maar eigenlijk gaat alles best leuk. De erwten en tuinbonen bloeien, de eerste pepers en paprikas worstelen zich uit hun bloemetje, boomui splitst zich bovenin en de sintjansuitjtes onderop en de rest van de alliums liggen ook op schema. Ida gold tomaten zijn ook begonnen met bloei. 4 Quote
Lia56 Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Hier wat extra bonen gelegd omdat de hond de zaailingen wel erg verleidelijk vond..🤥 7 Quote
Patrijs Geplaatst: 29 mei 2023 Auteur Geplaatst: 29 mei 2023 Ja, die van ons is ook gek van erwten...... Raapstelen, bosui en de eerste echte knoflook geoogst. De paprika's onder glas water gegeven. De mais afgehard. De bieten schoon gemaakt. Alle troep uit het kasje getrokken, mijn "fornuis" gekuist en de kas gemest en gespit. Nu kunnen de komkommers er straks in. 5 Quote De moestuin van Patrijs
Rabarbertje Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Vandaag met manlief alles water gegeven! In de kas was het beter te harden 🥵dan gisteren…. Bonen opnieuw gezaaid en een aantal uit de kas geplukt en buiten neergezet in het zonnetje. Eindeloos veel onkruid weggeplukt 😂 tomaten en basilicum uitgeplant, onder de takkenboog komkommers white wonder geplant en oost indische kers zalmroze van kleur ben zo benieuwd hoe dat er straks in het echt uitziet! Veldsla geoogst en pepermunt geplukt om te drogen voor de thee 🫖. En de eerste punt paprika’s en cayenne pepers in de bedden gezet 😅🫣😅oh en ons mini perzikenboompje heeft jawel….1 hele perzik geproduceerd, ik ben zo trots!!!! 4 Quote
rorror Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Dagelijkse bezigheid op het moment, eerst de vogel poep van de stoelen en tafels halen... En dan zit je net lekker, valt er zo weer een flats uit de lucht. Blij dat ik geen ooievaar op me dak heb. Laatste pepers opgepot! Voorgezaaide bieten en preien buiten gezet. Komende week uitplanten. Rondje watergeven. Raamkozijn weer leeg, alles kweeksels uit huis, meteen even een sopje er langs en alles weer spik en span. Alle ficussen in huis groeien weer met het mooie weer, dus het was een goed moment om ze allemaal terug kort te snoeien. Dan zijn ze na de zomer weer vol en compact om dan van de winter weer binnen tegen aan te kunnen. Smeerboeltje wel met al dat rubber sap wat daar uit komt. Meteen een boel stekken genomen voor familie en kennisen. Als ik mensen eens een plantje voor in huis geef, en een paar maanden later op bezoek kom, is het plantje vaak niet meer te vinden(dood). Als ik ficus plantjes weggeef, zie ik die eigenlijk altijd wel gezond en levend bij ze in de huiskamer staan. Dus een erg makkelijke plant voor mensen met geen groene vingers. 5 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
acpronk Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Vandaag nog meer planten vanuit de huistuin naar de moestuin meegenomen, ruimt aardig op.Wat tomaten geplant, en honingverbena en een gekregen lavas, en de gestekte anjer van een boeket van afgelopen herfst. Wat onkruid verwijderd, nog wat uitgebloeide kool klein geknipt en de nieuwe aanplant water gegeven. En zoals elke dag klein praatje met 2 mede tuinders. Afgelopen 3 dagen was het eigenlijk heel rustig gezien het spitstijd in de moestuin is... 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Bearded johnie Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Bosmuis gevangen, pastinaak geplant (gekochte plantjes), 2 kiwibes bijgeplaatst (heb er nu 4), 6 bleekselderij uitgeplant, onkruid langs slootkant verwijderd, heermoes uit sloot gehaald 1 aardbeienplant in grote pot gedaan, lekker middagje bezig geweest weer! 1 Quote
Mellie Geplaatst: 30 mei 2023 Geplaatst: 30 mei 2023 Bloemen geplukt en 2 anjers, een groene en een knalroze gestekt. Vol in het zicht, dat ik niet vergeet water te geven. De opgekomen nieuwe zaailingen ook nog een slok gegeven. Gisteren de waterslangen aangesloten in de kas. Er wordt vanaf nu weet automatisch gesproeid. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 30 mei 2023 Auteur Geplaatst: 30 mei 2023 Vanmorgen weinig wind en bewolkt. De slootkanten gemaaid. Sla, rucola, sterrenkers en bosuien geoogst. Weer een laag op de composthoop gemaakt van paardenmest en een deel van de nu uitgebloeide koolplanten. 'S middags bewolkt en koude wind. Alle suikermais geplant en goed water gegeven. Tomaten gedieft en schoongemaakt. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.