jasmin Geplaatst: 1 januari 2023 Geplaatst: 1 januari 2023 Gisteren spruiten geoogst, vandaag een forse bos muur meegenomen (ja, het onkruid), dat ga ik zo in een drinksoepje verwerken (staafmixer en tomatensap erbij). Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 1 januari 2023 Geplaatst: 1 januari 2023 Link naar het oude topic: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 1 januari 2023 Geplaatst: 1 januari 2023 Palmkoolrisotto. Quote De moestuin van Patrijs
jootje Geplaatst: 2 januari 2023 Geplaatst: 2 januari 2023 Tomatensoep! en een restje slaatje…oliebollen…enz. 😊😋 Quote
kaatje1966 Geplaatst: 3 januari 2023 Geplaatst: 3 januari 2023 prei-ham salade - geraspte wortelen en rode biet (groenten uit eigen tuin) Quote
Lia56 Geplaatst: 3 januari 2023 Auteur Geplaatst: 3 januari 2023 Pompoen, salade en restjes van oud/nieuw jaar Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 januari 2023 Geplaatst: 3 januari 2023 Zo zeg, van allerlei lekkers gegeten net uit de tuin van @Anna3 en Peter. Het leek wel kerst! Sjieke pompoensoep, wortelsalade, gerookte bietjes en nog veel meer! 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 3 januari 2023 Geplaatst: 3 januari 2023 palmkool/spruitenstamp 1 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
MSDG Geplaatst: 3 januari 2023 Geplaatst: 3 januari 2023 Iemand nog iets lekkers met zwarte rammenas? 🧐 Als rauwkost lekker van gegeten, maar na 8x ook wel klaar mee. 😅 Heb ook nog circa 35kg pompoen te verwerken… Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 4 januari 2023 Geplaatst: 4 januari 2023 Wel rauwkost, maar denk wel anders dan jij ze eet:In dunne plakjes snijden. Een scheut goede olijfolie en halve citroen uitknijpen en wat sumak erover strooien. Heel lekker! Quote
Lia56 Geplaatst: 4 januari 2023 Auteur Geplaatst: 4 januari 2023 Van de buren weer een pompoen gekregen en vanavond heel een soep van gegeten met ui, paprika, aardappel, peper uet Quote
Patrijs Geplaatst: 4 januari 2023 Geplaatst: 4 januari 2023 Pastinaaksoep en ouweoliebollenmetaardbeienjam. Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 4 januari 2023 Geplaatst: 4 januari 2023 Broodjes falafel, met uit eigen tuin: knoflooksaus, radicchio, rode ui, augurk. Morgen zoete aardappel uit de oven. Met... kippenpoten denk ik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 6 januari 2023 Geplaatst: 6 januari 2023 Vanavond een gerecht met yakon, kip, noodles, paprika, taugé, en cashewnoten. Een favoriet hier Morgen zijn we druk (nou ja... drukker) en dus heb ik lasagne uit de vriezer gehaald om dan op te warmen. Eigen gemaakte natuurlijk... En dan zondag: normaal eten we dan 'kommetjes' maar deze keer een eenpansgerecht met ham en capucijners en Soester knollen en maïs. En dan halen we maandag waarschijnlijk 'kommetjes' in Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 6 januari 2023 Auteur Geplaatst: 6 januari 2023 T laatste beetje "hete" pompoensoep en restje stamppot Quote
Mellie Geplaatst: 10 januari 2023 Geplaatst: 10 januari 2023 Ik probeer de vriezer leger te eten. (Doe mijn best @jorieke123!)Okrasoep gemaakt. Okras van oogst 2021. De grootte die ik het lekkerst vind, is nummer 7 met de klok mee. 8 en 9 vind ik eigenlijk al te groot. Ze worden hoe groter, hoe meer pitten en hoe slijmeriger -bij gebrek aan beter woord, sorry- het wordt. Zo klein is het een heerlijk gerecht, mijn lievelingssoep. Tomatenpuree, ui en paprikapoeder erbij. Gekochte citroenen. We hebben ervan genoten en de rest eet ik zo voor de lunch. Iedereen was ziek en had nog bouillon in de vriezer. Dat ontdooit. (Dat ruikt op zeg, nam stiekem heel veel plek in!) Nog wat gekochte mergpijpjes erbij gedaan en flink laten koken in de snellookpan. Wat gesneden groente uit de vriezer erbij met sereh en voila. Samen met gekochte rijst en gebakken uitjes een soort Indische rundvleessoep geworden. Ook lekker. Maar in huize Moes vooral dus nog steeds veel makkelijk eten. Die rug… Vanavond eten we Turkse bonenstoof met tomaten uit de vriezer en verse pepers en 1 paprika uit de vriezer. Helaas heb ik veel kleine sla en heel veel rucola in de tuin, dus weinig variatie in de salade, tenzij ik dat koop. Wat ook prima is natuurlijk. 3 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2023 Geplaatst: 11 januari 2023 Handenvol groene blaadjes uit de tuin (zwartmoeskervel, eeuwig moes, palmkoolscheuten, winterpostelein) met noodles en een gebakken eitje en pindasaus en wat augurkjes. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 13 januari 2023 Geplaatst: 13 januari 2023 In olijfolie en eigen Provençaalse mix gemarineerde reepjes Veldvarkensnitsel, geroerbakt met knoflook en aangevuld met een flinke lading spinazie uit de vriezer en pijnboompitten. Ik was een weekje ziek en Lie is dolblij dat ik weer ben opgeknapt en zelf vanavond de pollepel ter hand heb genomen, hèhè eindelijk weer een gewone maaltijd zei hij. 3 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 14 januari 2023 Geplaatst: 14 januari 2023 En lekker pompoen soepje met een kleine hokkaido pompoen, Wat oerprei, peterselie, tijm, laurierblad en selderij blad erdoor. Een vers broodje gebakken vanmiddag dat bij de soep belegd met een vers gemaakt tonijn smeerseltje waarin ook wat vers gehalte kruiderij. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 14 januari 2023 Geplaatst: 14 januari 2023 Palmkoolstamp met rookworst. Gisteren goulash uit de vriezer, laatste zak! Over een maand maak ik weer een flinke pan vol. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jasmin Geplaatst: 15 januari 2023 Geplaatst: 15 januari 2023 Ik kwam gisteren bij mijn vader in de vriezer een nest tuinbonen tegen (grote verzamelzak met daarin kleine 1-persoons porties in kleine zakjes) Pa keek beteuterd, want hij houdt erg van tuinbonen en was t helemaal vergeten (ik ook). Gelukkig hadden zus en zwager vorige week zijn vriezer ontdooid en schoongemaakt, zodat we er weer bij kunnen. Mn tuinbonen geproefd dus gisteren. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Jorieke123 Geplaatst: 16 januari 2023 Geplaatst: 16 januari 2023 Wat zaken opgegraven uit onze inkuilbak, en uit de vriezer gehaald voor wat maaltijden deze week. Wortels voor hutspot, yakon voor een lekker noodle-recept, zwarte rammenas voor door een roerbak met wat groenten uit de vriezer (erwten, maïs, en paprika) en zuurkool uit de vriezer voor een stamppot. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 16 januari 2023 Geplaatst: 16 januari 2023 O Ja iets van een curry met yakon toch? Eens kijken of de yakon in de kas wel de vorst heeft overleefd..ze waren ingegraven, maar nogal dicht bij de muur. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lia56 Geplaatst: 18 januari 2023 Auteur Geplaatst: 18 januari 2023 Stamppot knolselderij, paprika, peper, aardappel uet 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.